Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Hva er det som foregår i hodet på prostituerte? Hva får dem til å selge kroppen sin? Nå tenker jeg ikke på ofre for menneskehandel, eller kvinner i andre deler av verden som gjør det for å overleve men en norsk kvinne som helt frivillig selger seg. Er det pengene som er drivkraften? Hva får en person til å velge et slikt yrke istedet for kassa på Rimi, feks? Alle kan jo få en slik jobb, og prostitusjon er vel å renge som en overlevelsesmekanisme. Noe man foretar seg når alt annet håp er ute? Eller er dette bare mitt verdigrunnlag som kommer til skue? Jeg kunne solgt meg for å få mat på bordet og tak over hodet, men ikke for en Gucciveske, for å si det sånn.. Er penger såå viktig for enkelte, eller er det selvrespekt og intimgrenser som ikke har like stor verdi lengre?
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Hva er det som foregår i hodet på prostituerte? Hva får dem til å selge kroppen sin? Nå tenker jeg ikke på ofre for menneskehandel, eller kvinner i andre deler av verden som gjør det for å overleve men en norsk kvinne som helt frivillig selger seg. Er det pengene som er drivkraften? Hva får en person til å velge et slikt yrke istedet for kassa på Rimi, feks? Alle kan jo få en slik jobb, og prostitusjon er vel å renge som en overlevelsesmekanisme. Noe man foretar seg når alt annet håp er ute? Eller er dette bare mitt verdigrunnlag som kommer til skue? Jeg kunne solgt meg for å få mat på bordet og tak over hodet, men ikke for en Gucciveske, for å si det sånn.. Er penger såå viktig for enkelte, eller er det selvrespekt og intimgrenser som ikke har like stor verdi lengre? Hva får deg til å tro at de fleste ikke selger seg for mat og tak over hodet?? Nå er det sånn i Oslo at du ikke kan overleve med en jobb som kassadame på Rimi.... Tror de færreste prostituerte er opptatt av Prada og Gucci..
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Alle kan ikke få jobb på rimi, nei. Mange prostituerte har også rusproblemer. Folk med rusproblemer ser gjerne litt sjabre ut, i tillegg til at de gjerne har problemer med å møte opp på jobb til de tidene de skal. Slike får ikke jobb i kassen på Rimi, eller noe som helst annet sted som regel. Det finnes også andre fattige i Norge som har fallt helt ut av systemet. Jeg vet om en dame som var ytterst oppegående, hadde en lederstilling, mann og barn, og bodde i et av de penere strøkene i byen. Men så ble hun syk, og det var plutselig en papirmølle fra helvete. Trygdesystemet fanget henne ikke opp, og hun var så svak at hun ikke klarte å ordne opp i ting selv. Så forlot mannen henne, og plutselig var hun helt på bar bakke. For syk til å jobbe, for syk til å klare å ordne opp i alle mulige papirer og byråkratidrit selv. Når hun endelig ble frisk var hun falt utenfor alle ordninger, og måtte bo på hospits blant narkomane og alkoholikere. Man har også folk som grunnet egen dumhet har pådratt seg gjeld. Stor gjeld. Gjerne fra lånehaier og slikt, og som derfor blir truet til å selge seg for å betale inn gjelden. Jeg vil tro at de aller aller færreste trekker på gaten for å kjøpe seg Gucciveske...
Gjest ts Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Da må man jo nesten flytte til et sted der man klarer seg med slik lønn da.. Nå snakker jeg jo faktisk om det som har mulighet til å tjene til livets opphold på annet vis, men ikke har så mye ekstra å rutte med. Derfor selger de seg for å få råd til annen staffasje. Jeg klarer ikke å sette å sette meg inn i slik tankegang, for når ble statussymboler viktigere enn egenverd? Ingen her i landet trenger å bo på gata. Man må senke levestandarden om man mottar trygd og ikke jobber, men ingen MÅ på noen prostituere seg for ikke å dø av sult.
Gjest ts Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Mange prostituerte har også rusproblemer. Folk med rusproblemer ser gjerne litt sjabre ut, i tillegg til at de gjerne har problemer med å møte opp på jobb til de tidene de skal. Slike får ikke jobb i kassen på Rimi, eller noe som helst annet sted som regel. Jeg tenker ikke på mennesker med rusproblemer, men "oppegående" personer som kunne fått en vanlig, om enn lavtlønnet jobb og klart seg ok på det, men velger å prostituere seg istedenfor.
Gjest nobilian Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Hva får deg til å tro at de fleste ikke selger seg for mat og tak over hodet?? Nå er det sånn i Oslo at du ikke kan overleve med en jobb som kassadame på Rimi.... *** Så de prostituerer seg for å få råd til å bo i Oslo? Hahahahaha.
FoxyFish Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Jeg tenker ikke på mennesker med rusproblemer, men "oppegående" personer som kunne fått en vanlig, om enn lavtlønnet jobb og klart seg ok på det, men velger å prostituere seg istedenfor. Jeg skjønner godt tankegangen din, ts! Har tenkt på det selv. Det er jo ikke bare narkomane med en fæl barndom som ender opp i prostitusjon. Jeg husker for eksempel godt den saken fra Finnmark hvor tenåringsjenter prostituerte seg for kontantkort og lignende. Men hva som får noen til å gå så drastisk til verks, det vet jeg ikke!
Gjest Purple Haze Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Jeg skjønner godt tankegangen din, ts! Har tenkt på det selv. Det er jo ikke bare narkomane med en fæl barndom som ender opp i prostitusjon. Jeg husker for eksempel godt den saken fra Finnmark hvor tenåringsjenter prostituerte seg for kontantkort og lignende. Men hva som får noen til å gå så drastisk til verks, det vet jeg ikke! At veldig unge jenter prostituerer seg for materielle ting, handler vel om uvitenhet og noe de ser på som en uskyldig måte å skaffe seg litt lettjente penger. Jeg tror ikke disse jentene forstår konsekvensen av det de gjør, og at de angrer bittert når de bli eldre. De som prostituerer seg pga et rusproblem, har vel egentlig ikke noe valg. Eller rettere sagt, de selger heller kroppen sin, enn å stjele, tigge eller begå innbrudd/ran. Slik TS legger fram saken, går tankene til luksusprostituerte. De selger seg for å opprettholde en viss livsstil, og kan ikke sammenliknes med andre prostituerte, som ofte ikke har annet valg. Hvorfor de gjør det, aner jeg ikke. Heldigvis klarer jeg ikke sette meg inn i en sånn tankegang.
Alice Ayres Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Prostitusjon av typen luksus, er for meg ikke stort annerledes enn skuespilleryrket. Man får betalt for å spille en rolle - være en man ikke er.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Det finnes jo sånne som hun her da: (sitat fra artikkel) I mange år hadde jeg bodd med en mann med mye penger, uten å jobbe så mye. Å slite i en vanlig jobb for 15.000 kroner etter skatt var ikke noe for meg. Jeg ville ha 50.000 til 60.000 kroner i måneden skattefritt og mye fritid Artikkel her
waco Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Det å ligge med menn for penger er jo forakt for menn.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Det å ligge med menn for penger er jo forakt for menn. Noe som igjen vil implisere forakt for kvinner av menn som kjøper sex.
Monica1968 Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Jeg tror jeg hadde fått større problemer emd å være kassedame på Rimi enn å være luksusprostituert, jeg. Og kan komme på mange yrker jeg synes er mye verre en prstitusjon(i mine øyne). Og husk: folk er forskejllige. Fordi du ikke kunne tenkt deg å selge deg for en Gucci-veske, betyr ikke det at det er noe galt i å gjøre det. I alle fall ikke i mine øyne.
waco Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 Noe som igjen vil implisere forakt for kvinner av menn som kjøper sex. Nei, man gir ikke belønning og betaling til folk en forakter. Menn som kjøper sex må gjøre det av nød.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Nei, man gir ikke belønning og betaling til folk en forakter. Menn som kjøper sex må gjøre det av nød. Intet forakt mener du.. En prosituert blir sikkert verdsatt for den "jobben" hun/han utfører, men den menneskelige respekten er totalt fraværende fra kjøpers side. Altså forakt. Eller kanskje du synes det er mest "synd på" sexkjøperen?
absinthia Skrevet 17. juni 2008 #16 Skrevet 17. juni 2008 Nei, man gir ikke belønning og betaling til folk en forakter. Menn som kjøper sex må gjøre det av nød. Tro meg, det gjør man tydeligvis.. jeg har tatt i mot betaling for varer jeg har levert til begravelser o.l. der jeg har blitt kjeftet opp fordi jeg skulle ha betaling for sånt som man "måtte ha" til en begravelse.. selv om det hadde kostet dem like mye om de skulle ha kjøpt materialene og gjort det selv. Andre kjøper hamburgere på Mac Donalds av mennesker de har en nedlatende holdning til, helt uten å egentlig være sultne.. de har bare lyst på en hamburger der og da.
waco Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 absinthia, det er bare kvinner som får det til at man betaler for sex til å være det samme som at man har forakt for dem man betaler sex. Hvis jeg føler uvilje mot en person. Eller at jeg føler forakt og misnøye, skal jeg da betale dette mennesket og ligge med det? Få orgasme av å stikkke pikken min inn i en fitte jeg forakter? Tror ikke det går an. Ergo må vi anta at menn som kjøper sex gjør det av ønske og lyst etter gjengjeldelse og kjærlighet. Man vet mange ganger at de smilene man får servert ikke er ekte. Skal det forpurre smilets glede? Når en jente på rema1000 kassa smiler til meg, - så antar jeg at hun gjør det fordi arbeidsgiveren hennes har drillet henne i å smile mot kunder, og skal jeg da blir sur fordi jeg vet at smilet ikke er ekte til meg eller skal jeg smile tilbake? Forskjellen mellom kjøperen og selgeren er at selgeren har falske smil og kjøperen har ekte glede.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #18 Skrevet 17. juni 2008 Det sies at fotballspiller og så selger seg Horene og fotballspillerne leier ut kroppen sin. Ser ikke den store forskjellen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå