Gå til innhold

Aslaug Haga

Gjest Trådstarter (ts)

Anbefalte innlegg

Gjest Trådstarter (ts)

Lørdag krevde Høyres stortingsrepresentant Per-Kristian Foss at Haga, til tross for at hun er sykmeldt, burde bekjentgjøre om hun hadde betalt skatt for utleie av stabbur i Ås og hytte i Stryn.

Er ikke det litt drøyt å KREVE dette NÅ, når hun er sykmeldt for høyt blodtrykk?

- Nei, det bør ikke ta tre uker, selv om hun er sykmeldt. Hun er ikke død, og mannen er fortsatt oppegående, sa Foss til VG lørdag.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=500436

Dette mener jeg han kunne ha spart seg for å si!

Det er ille alt dette som kommer opp om Aslaug Haga om brygger uten byggetilatelse, nye fundamenter til ny brygge uten tilatelse, stabbur som blir leid ut uten tillatelse og det samme med hytta i Stryn!

ette må hun da ha leid ut svart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lørdag krevde Høyres stortingsrepresentant Per-Kristian Foss at Haga, til tross for at hun er sykmeldt, burde bekjentgjøre om hun hadde betalt skatt for utleie av stabbur i Ås og hytte i Stryn.

Er ikke det litt drøyt å KREVE dette NÅ, når hun er sykmeldt for høyt blodtrykk?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=500436

Dette mener jeg han kunne ha spart seg for å si!

Det er ille alt dette som kommer opp om Aslaug Haga om brygger uten byggetilatelse, nye fundamenter til ny brygge uten tilatelse, stabbur som blir leid ut uten tillatelse og det samme med hytta i Stryn!

ette må hun da ha leid ut svart?

Jeg er helt enig. Med Foss altså.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarter (ts)
Jeg er helt enig. Med Foss altså.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Men hun skal jo gjøre rede for alt dette, men ikke NÅ mens hun er sykmeldt!

Det blir helt feil å måtte stå til svars for noe mens hun er sykmeldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun skal jo gjøre rede for alt dette, men ikke NÅ mens hun er sykmeldt!

Det blir helt feil å måtte stå til svars for noe mens hun er sykmeldt!

Så hvis du er sykemeldt, så går ikke du i postkassa da? Betaler du ikke regningene dine den (f.eks.) måneden?

Hun er sykemeldt ja, men å finne fra 3-4 selvangivelser burde ikke ta lange tiden. Skulle jeg ha fått beskjed om det samme, så hadde jeg åpnet opp skapet, tatt dem ut av permen og hatt dem klar på ca. 45 sekunder.

Jeg ser ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har lest at hun er sykemeldt pga høyt blodtrykk. Det er fader ikke rart.

Hva spiller det for rolle for politikken om hun som alle oss andre har noen småsvin på skogen? Hun er faktisk også bare et menneske som oss....

Jeg syns det er helt tullete å bruke så ufattelig mange ressurser på denne private saken i stedet for å bruke dem på noe som virkelig hadde gagnet landet vårt som feks å forbedre skolene...

Om media heller hadde konsentrert seg litt om slike saker i stedet for om Giske er forbanna fordi han som offentlig person ikke tåler at telefonnummeret hans blirg itt ut, eller at noen har leid ut noe uten lov eller andre trivielle ting, ja så tror jeg faktisk politikerne hadde klart å gjøre en bedre jobb. Grunnen til at jeg tror det er fordi media da hadde skrevet mer om hva de FAKTISK gjør, så vi blir mer opplyste, og ikke mer sladrete...

Men det er bare min mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Svin på skogen, som alle oss andre??

JEG har faktisk IKKE noen svin på skogen, og lurer derfor på HVEM ALLE OSS ANDRE er??

Haga og andre politikere har faktisk ikke anledning til å søtte seg på "alle oss andre", fordi de er i en posisjon i samfunnet som påvirker OSS ALLE!! De er med på å bestemme lover og regler som SAMFUNNET SKAL RETTE SEG ETTER, så ikke alle lever etter sine egne lover og regler. Haga og hennes politikervenner/kolleger er således FORPLIKTET til å deretter leve etter de samme lover og regler SOM ALLE OSS ANDRE. Om tilfellet skulle være at de produserte "svin på skogen", skal også Haga og andre politikere straffes på samme måte som alle OSS ANDRE. Det er likhet for loven - det har også politikerene bestemt; de bare prøver å ro seg unna dette, når de blir fersket med sine "skogssvin".

Jeg er også helt enig med Foss. Hele denne saken, er latterlig. Hun har skyldt på alt fra kommunerot til at hennes "stakkers mann" har mistet gangssynet i sine søkerprosesser osv... Om hun er så sykemeldt at hun ikke klarer å finne frem i mappen sin, legge noen papirer ned i et brev, eller å å tusle ut til postkassen sin, foreslår jeg at hun sender mannen sin til å gjøre dette. for om alt er i sin "skjønneste orden", er jeg sikker på at han vil gjøre alt han kan for å renvaske sin elskede kone sitt gode navn og rykte. La det heller ikke være glemt at det ikke er første gang Haga driter på draget i år ( og vi er nå midt i juni ). Hun skal trekke seg som SP-leder ved neste landsmøte; ikke rart det - hun kjenner vel at det begynner å koke under føttene sine........ Greit å gi seg mens leken er god, og pressen fremdeles er på en halv armelngs avstand..... ;)

Minister meg her og minister meg der. Haga er ferdig. At hun er sykemeldt pga. mediekjør og er hardt presset.... sorry altså, men hun får ingen sympati for dette fra min side ihvertfall. De fleste arbeidstagere lever under en eller annen form for press i dag. Skulle vi alle gå og sykemelde oss når det begynner å trykke vel mye, hadde det blitt et trist samfunn vi lever i. At man velger å gå inn i politikken, med alt dette fører med seg, burde hun kanskje tenkt over før hun entret lederstolen...... " Vi har pressen inne på tunet vårt, de har invadert eiendommen vår, og tar bilder i hytt og pine." Pussig så fælt dette skulle være for henne når hun har stelt istand gufferi. Hun var tross alt svært imøtekommende til lesere av Se& hør som utallige ganger har vært invitert til gards for "hjemme-hos" reportasjer.... Jeg spyr av dobbeltmoralister, og vil ingen noe vondt; men med all respekt; Haga bør takke av og krype stille ut bakdøren. Hun har dritte på draget, og bør la noen med integritet og ansvarsfølelse ta over roret. for sin egen del, for sin familie sin del og for sitt parti sin del. Dagens situasjon-som hun selv har klart å koke opp - er ikke holdbar og er rett og slett patetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Må si at jeg er enig med Foss her. Mer ufint av Stoltenberg å prøve å redde stumpene ved å kjefte opp Foss.

Haga har vært fryktelig frekk, både privat og via jobb. At det kommer for en dag er bare bra, hvem skal følge reglene om ikke de som lager dem.

Hun har også, gjennom sin jobb som poitiker jobbet for å flytte hovedveien som går forbi huset hennes, slik at tomteverdien på flere tomter hun eier skulle få høyere verdi. At denne damen meler sin egen kake litt mer enn man bør når man har fått tillit fra folket er i alle fall sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ole_*

Dette er desverre typisk norsk. Dette spillet tok knekken på folk som Syse, Presthus og Tønne. Selvfølgelig skal de leve etter reglene, men de er da ikke overmennesker heller. Hvem skal bli politikere i fremtiden? En liten elite av supermennesker? Som husker alt til enhver tid. Som sorterer søpla riktig. Som aldrig gjør feil i trafikken. Som aldri får ei purring i posten. Nei, politikerene representerer meg, og jeg tror ikke de er i stand å forstå meg og mine problemer dersom de ikke er i nærheten av å ha opplevd vanlige feil og problemer selv. Dessuten er det noen her oppe som slår seg på brystet og sier de ikke har "svin på skogen" selv. Jeg vet ikke hva de legger i "svin" men jeg jobber i finansbransjen, og opplever at fryktlig mange "vanlige" folk gjør utrolig mye som en politiker hadde blitt "korsfestet" for dersom pressen hadde fått snusen i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det at moralen er slett i finansnæringen om dagen er ikke ukjent for noen.

Jeg har særdeles få svin på skogen, dette stemmer med de fleste vanlige folk jeg kjenner også.

Å finne frem ett par selvangivelser tar ikke lang tid. Kan hun ikke stå for de svina hun har foret opp får hun gå av.

Verste er jo som aftenposten sier de feilene hun har foretatt seg gjennom jobben. De private svina sier vel mer om hvordan hun er som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er jeg som sa at jeg ikke hadde svin på skogen. Jeg jobber selv som jurist for et stort finanskonsern, og vet , som du helt riktig sier, at det er mange der ute med forskjellige typer svin på skogen. Jeg mener fremdeles det jeg opprinnelig skrev:

1.) JEG har IKKE svin på skogen, fordi jeg foretrekker å leve etter gjeldende lover og regler. - Det er derfor ikke riktig å si at ALLE OSS ANDRE har svin på skogen; for det gjelder slettes ikke alle.

2.) Haga har dritte kraftig på draget. Hun innrømmer ikke sine feilskritt, men skylder på kommune og ektemann til siste pust. Når hun går tom for pust, sykemeldes hun, tydeligvis i håp om at "alt glemmes" om 3-4 uker, og livet går videre. Hun tar med andre ord ikke konsekvensene av sin stilling og sine feilgrep, og bør derfor ikke sitte som en minister/ samfunnstopp i dette landet. Hadde disse feielen blitt gjort FØR hun var i denne posisjonen, hadd det vært en helt annen sak. Hadde alt dette skjedd FØR hun satt i regjeringsposisjon eller som leder for et parti, hadde vi ikke hatt denne diskusjonen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette er desverre typisk norsk. Dette spillet tok knekken på folk som Syse, Presthus og Tønne. Selvfølgelig skal de leve etter reglene, men de er da ikke overmennesker heller. Hvem skal bli politikere i fremtiden? En liten elite av supermennesker? Som husker alt til enhver tid. Som sorterer søpla riktig. Som aldrig gjør feil i trafikken. Som aldri får ei purring i posten. Nei, politikerene representerer meg, og jeg tror ikke de er i stand å forstå meg og mine problemer dersom de ikke er i nærheten av å ha opplevd vanlige feil og problemer selv. Dessuten er det noen her oppe som slår seg på brystet og sier de ikke har "svin på skogen" selv. Jeg vet ikke hva de legger i "svin" men jeg jobber i finansbransjen, og opplever at fryktlig mange "vanlige" folk gjør utrolig mye som en politiker hadde blitt "korsfestet" for dersom pressen hadde fått snusen i det.

Åh, her kom det en som virkelig klarte å forklare hva jeg mener på en mye bedre måte enn meg.

Kjempefint innlegg, Ole :)

Gjest kl. 13.09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er jeg som sa at jeg ikke hadde svin på skogen. Jeg jobber selv som jurist for et stort finanskonsern, og vet , som du helt riktig sier, at det er mange der ute med forskjellige typer svin på skogen. Jeg mener fremdeles det jeg opprinnelig skrev:

1.) JEG har IKKE svin på skogen, fordi jeg foretrekker å leve etter gjeldende lover og regler. - Det er derfor ikke riktig å si at ALLE OSS ANDRE har svin på skogen; for det gjelder slettes ikke alle.

2.) Haga har dritte kraftig på draget. Hun innrømmer ikke sine feilskritt, men skylder på kommune og ektemann til siste pust. Når hun går tom for pust, sykemeldes hun, tydeligvis i håp om at "alt glemmes" om 3-4 uker, og livet går videre. Hun tar med andre ord ikke konsekvensene av sin stilling og sine feilgrep, og bør derfor ikke sitte som en minister/ samfunnstopp i dette landet. Hadde disse feielen blitt gjort FØR hun var i denne posisjonen, hadd det vært en helt annen sak. Hadde alt dette skjedd FØR hun satt i regjeringsposisjon eller som leder for et parti, hadde vi ikke hatt denne diskusjonen en gang.

Det finnes mange former for svin på skogen, ikke bare økonomiske svin, eller eiendoms-svin...... Det finnes utrolig mange typer... Jeg kjenner absolutt INGEN som IKKE har noe som helst media ville brukt til det fulle...

Endret av Lillebøll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange former for svin på skogen, ikke bare økonomiske svin, eller eiendoms-svin...... Det finnes utrolig mange typer... Jeg kjenner absolutt INGEN som IKKE har noe som helst media ville brukt til det fulle...

Dette blir for dumt... Du ser vel at en politiker som Haga har et større ansvar enn mannen i gata til å holde sin sti ren!??! Misforstå meg rett - alle har en plikt til å følge lover og regler - men en offentlig person som Haga, folkevalgt og alt (i hvert fall indirekte), må forstå at det vil trekkes frem i mediene dersom hun ikke følger reglene. Det må da også kunne kreves at hun trekker seg når hun er uryddig. Se bare på hva som skjedde med Manuela Osmundsen.

Det at hun ikke klarer å finne frem papirene nå mens hun er sykmeldt tyder vel bare på at det som står i disse papirene ikke taler til hennes fordel!??! Dersom hun kunne bevise at hun har alt på det rene - tror dere ikke hun ville gjort det for lenge siden???

Endret av Lillebøll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Ole_*

Jeg skjønner at du foretrekker IKKE å ha svin på skogen. Men, enkelte svin, også økonomiske, kan mer eller mindre dukke opp uforskyldt. Folk kan havne i problemer uten å ha lav moral. Kanskje definerer vi SVIN litt forskjellig, men folk flest har ting av forskjellig art som er "sopt under teppet" og blitt liggende. Jeg sier ikke at det er alvorlig i det hele tatt. Det kan f.eks dreie seg om parkeringsbøter,uttroskap, alkoholproblemer e.t.c. Men når det gjelder politikere, blir slike ting hauset opp til feil dimensjoner. Pressen tar ikke ballen men spilleren, for å bruke fotballterminologien. Selfølgelig må også Haga ta konsekvensene av det hun GJØR feil. Men mange forlanger her at hun skal ta konsekvensene av saken slik den er fremstilt av media. D.v.s opphauset, sammenblandet og feilaktig. Det blir som en fotballspiller skulle få rødt kort for en liten forseelse på banen, fordi bilen hans står feilparkert utenfor stadion..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du foretrekker IKKE å ha svin på skogen. Men, enkelte svin, også økonomiske, kan mer eller mindre dukke opp uforskyldt. Folk kan havne i problemer uten å ha lav moral. Kanskje definerer vi SVIN litt forskjellig, men folk flest har ting av forskjellig art som er "sopt under teppet" og blitt liggende. Jeg sier ikke at det er alvorlig i det hele tatt. Det kan f.eks dreie seg om parkeringsbøter,uttroskap, alkoholproblemer e.t.c. Men når det gjelder politikere, blir slike ting hauset opp til feil dimensjoner. Pressen tar ikke ballen men spilleren, for å bruke fotballterminologien. Selfølgelig må også Haga ta konsekvensene av det hun GJØR feil. Men mange forlanger her at hun skal ta konsekvensene av saken slik den er fremstilt av media. D.v.s opphauset, sammenblandet og feilaktig. Det blir som en fotballspiller skulle få rødt kort for en liten forseelse på banen, fordi bilen hans står feilparkert utenfor stadion..

Saken er da slett ikke sammenblandet og feilaktig. Opphauset kanskje..?

Syns hun skal legge seg flat og innrømme sine ulovligheter og trekke seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så hvis du er sykemeldt, så går ikke du i postkassa da? Betaler du ikke regningene dine den (f.eks.) måneden?

Hun er sykemeldt ja, men å finne fra 3-4 selvangivelser burde ikke ta lange tiden. Skulle jeg ha fått beskjed om det samme, så hadde jeg åpnet opp skapet, tatt dem ut av permen og hatt dem klar på ca. 45 sekunder.

Jeg ser ikke problemet.

Ser du ikke problemet, eller er problemet at du mener det ikke burde være noe problem? :ler:

Det er neppe å finne fram selvangivelsene som er det store problemet, det er å finne en måte å unngå å komme med informasjon som kan kompromittere en selv, som er det vanskelige.

Utfallet av denne saken er høyst avhengig av hvordan en spiller kortene sine, og ikke bare hva som faktisk har skjedd. At du da mener det er en selvfølge at Haga skal legge hodet på blokka, er nettopp det; din ideologiske mening og ikke et uttrykk for forståelse av denne prosessen.

Endret av Transmogrifier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er da slett ikke sammenblandet og feilaktig. Opphauset kanskje..?

Syns hun skal legge seg flat og innrømme sine ulovligheter og trekke seg!!

Hvorfor skal hun legge seg flat, og brette ut noe som helst om hun allikevel må trekke seg? Hvilken fordel skal hun ha av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.) Haga har dritte kraftig på draget. Hun innrømmer ikke sine feilskritt, men skylder på kommune og ektemann til siste pust. Når hun går tom for pust, sykemeldes hun, tydeligvis i håp om at "alt glemmes" om 3-4 uker, og livet går videre.

Enig.

Hun tar med andre ord ikke konsekvensene av sin stilling og sine feilgrep, og bør derfor ikke sitte som en minister/ samfunnstopp i dette landet.

Hvafforno??? Når ble det en forutsetning å innrømme feilgrep for å være samfunnstopp?? Hvilken tankegang er dette egentlig? Er det noe slikt:

Er du politiker, må du være moralsk. Politikk handler om å fortelle folk hva som er riktig og galt. Dersom du selv gjør ting som er galt, så har du ikke noen autoritet til å fortelle andre hva de må gjøre ut fra et moralsk ståsted.Og da har du ikke noe å gjøre som politiker

Vær så snill- politikk handler IKKE om hva som er rett og galt. Politikk handler om INTERESSEKONFLIKTER. Jeg bryr meg ikke om Haga har x antall småbarn i frysern. Dersom jeg er en bonde, så vil jeg ha Haga som politiker, fordi hun forsvarer MINE interesser, ikke fordi hun er god, snill og søt. Og da spiller hennes personlige disposisjoner mindre rolle!

Dette går det selvfølgelig ikke an å si, fordi folk er skrudd sammen på en spesiell måte. Derfor må Haga tenke godt nå som hun er sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey

Nei, synes ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...