Gjest Gjest_Frustrert_* Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Hei, håper noen tar seg tid til å svare på dette (gjerne gutter også). Jeg sliter psykisk med en episode som skjedde når jeg var 16 år. Jeg og ei venninne var blakke og var på utkikk etter letttjente penger. Hun foreslo at vi skulle selge oss. Jeg så veldig opp til henne og ble med på det hun sa. Jeg skaffet en fyr hjem til oss som så jævlig ut og jeg visste han var deperat og vi avgjorde en pris. Greia var at jeg ville ikke dette. Men ville være kul. Jeg gikk for langt å kysset denne fyren en gang på halsen og sa at " du får tenke på tilbudet vårt". Deretter dro han. Han ringte senere og sa ja. Men vi sa NEI. Jeg nektet å gjennomføre det, jeg ville ikke utsette meg selv for en slik opplevelse. Jeg ville ikke selge meg selv for en sum med penger. Vi gjennomførte dette aldri, men jeg klarer ikke komme over det. Jeg kysset denne ekle fyren på halsen og det bare for å bevise for vennnne mi at jeg var "kul" og "tøff" nok. Er i et flott forhold med en fantastisk gutt nå og vil ikke miste han. MEN jeg føler han fortjener bedre enn meg! Jeg føler meg som et ekkelt menneske som har gjort dette. Hva mener dere? Har kuttet all kontakt med denne "venninna" nå. Hun fikk meg til å gjøre alt for mye dumt, altså masse jeg ikke er stolt av!! Gjest##
fløtepia Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 jeg synes i alle fall ikke at du trenger å tenke at han fortjener bedre enn deg.. du gjennomførte det tross alt ikke, og vi vet alle hvordan presset er når man er i 16 års alderen. hva med å gjerne prate med kjæresten din om det? kanskje det løfter en stein fra brystet om han støtter deg i saken. ellers kan du jo forsøke å gå til psykolog! jeg kan ikke forestille meg hvordan det vil være å gå rundt å tenke på en slik opplevelse.. men jeg synes uansett at du skal fokusere på at du IKKE gjennomførte dette!! og du må finne en måte å bearbeide dette på.. er liksom ikke helt sikker på hva jeg kan si til deg heller, men jeg har prøvd i alle fall hehe
Gjest Tigress Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Om du er bra nok er i alle fall ikkje knytta til om du har solgt deg eller ikkje, så om du ikkje er bra nok er det nok andre sider ved deg som slår det fast.
Gjest men Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Du er da utrolig mye mer i dag enn en giganttabbe som du var litt på nippet til å rote deg bort i som tenåring, men holdt deg unna! Kos deg med kjæresten, som har valgt deg for den du er i dag. Mye klokere enn en påvirkelig 16-åring. Du har ingen grunn til å ikke ha selvrespekt :-)
gompen Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Du kysset noen på halsen som 16-åringen. Big deal. Det finnes verre problemer å ha her i verden.
Humleblomst Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Jeg tror nok dette føles mye verre ut for deg enn det høres ut for andre. Alle gjør noen dumme ting i løpet av tenårene, noen gjør dummere ting enn andre. De fleste har opplevd å gjøre ting de ikke egentlig ville for å bli akseptert, og man lærer jo ofte av det. For du lar jo ikke folk kontrollere deg på den måten nå? Men siden du føler veldig mye på dette, vil jeg anbefale deg å prøve å finne en måte å bearbeide det på. Det finnes mange måter å bearbeide slike følelser på. "Trollet sprekker når sola skinner på det" sies det. Du kan prøve å snakke med noen du stoler på, og høre hva de synes om det hele. Eller du kan skrive det hele ned for deg selv og brenne det etterpå. Eller du kan få noen timer hos en psykolog som kan hjelpe deg, hvis du synes det er en god løsning. Mest sansynlig vil følelsene rundt det endre seg mens du "jobber" med det, og etterhvert vil du merke at det ikke er så farlig lengre. Men det blir ihvertfall ikke bedre av at du fortrenger det og går og føler på det i all hemmelighet. Da er det bedre å konfrontere følelsene rundt det, og bli ferdig med det. Ønsker deg lykke til ihvertfall!
BAMBI<3 Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 (endret) Det er en sterk hendelse som jeg forstå at du tenker mye på- Prøv og snakk med noen om det, det hjelper mye og bare få prata seg ut om alt mulig du har av tanker rundt det. Du må i alle fall aldri tenke tanken at du er mindre verdt og at kjæresten din fortjener noe bedre. Du gjennomførte det ikke og det er det du må fokusere på, hvor sterk du er som klarte og si nei Endret 17. juni 2008 av BAMBI<3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå