Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har nettopp innledet et elsker forhold med en mann som viser seg å være ganske rik. Jeg visste ikke det til å begynne med, men jeg har bare kjent han i ca to uker.

Jeg synes dette blir litt vanskelig, da jeg selv er blakk, med endel inkassogjeld (SOM JEG BETALER PÅ SÅ GODT JEG KAN), jeg jobber men har lite utdannelse, å en dårlig betalt jobb, jeg leier.

Mange ganger særlig rett før lønn er jeg helt blakk. Jeg måtte bare få luftet meg litt med mine tanker, synes dette blir så vanskelig med så stor forskjell mellom oss. Å han vil sikkert føle at jeg vil utnytte han hvist jeg spør om hjelp.

Hva bør man gjøre, kutte kontakten eller?

Videoannonse
Annonse
Gjest fuckin good friends
Skrevet

Du snakker om en elsker, og med elsker så tenker jeg på en person som man kun har et seksuelt forhold til. Og da bør vel ikke økonomiske forhold spille noen rolle etter min mening. Den dagen man inngår et seriøst forhold og har ønske om å etablere seg sammen den dagen har nok det økonomiske en stor del å si, og det må avtales hvordan man skal forholde seg.

Skrevet

Sex koster ikke penger. Dette blir kun et problem den dagen du eller han synes det bør overføres penger fra ham til deg. Det er i så fall ditt tap, fordi integritet er mer verdt for deg enn hva penger er verdt for ham som har mer enn nok.

Hvorfor skulle du spørre ham om å betale din gjeld, fordi du har sex med ham?

Skrevet

Er det vanlig for deg å spørre folk du er på dater'n med om økonomisk hjelp?

Hvis du ikke gjør det til vanlig, så burde du ikke gjøre det nå heller.

Jeg personlig fikser min økonomi selv. Tidligere fikk jeg hjelp av min mor noen ganger, men aldri av en kjæreste/elsker/date.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei ikke derfor. Men når noen har så mye at min gjeld bare blir som en tusenlapp for de som har en normal lønn, slik blir det for han. Åda er det egentlig ikke så stort offer egentlig. Men jeg visste ikke fra bynnelsen av at han var så formuende. Men penger er jo bare penger, Vi gir jo hverandre sex, det er egentlig mye mere intimt og personlig enn penger vil jeg si. Så hvorfor er det så trasig med de pengene da, jeg vet ikke....men slikt blir det ståhei avhvist det blir nevnt, så da tør jeg ikke.

Skrevet
Nei ikke derfor. Men når noen har så mye at min gjeld bare blir som en tusenlapp for de som har en normal lønn, slik blir det for han. Åda er det egentlig ikke så stort offer egentlig. Men jeg visste ikke fra bynnelsen av at han var så formuende. Men penger er jo bare penger, Vi gir jo hverandre sex, det er egentlig mye mere intimt og personlig enn penger vil jeg si. Så hvorfor er det så trasig med de pengene da, jeg vet ikke....men slikt blir det ståhei avhvist det blir nevnt, så da tør jeg ikke.

Pleier du å pumpe velstående venner for penger?

Eller er det sexen som gjør at du synes han skal forbarme seg over din gjeld?

Hvis du misunner ham pengene og mener at du har krav på å få noe av det siden dere er intime og han har så mye, bør du kutte ut, eller vurdere nøye hva det vil gjøre om du får ham til å gå med på å gjøre affæren til et prostitusjonsbeslektet forhold.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja du kan jo kansje si et prostitusjonsbeslektet forhold. Men det er det visst mange som har, også veldig mange B-kjendiser, modeller osv som blandt annet er sammen med den og den for å fremme sin egen karriere, får silikon pupper osv. Ikke alle slike forhold er ren og skjer kjærlighet.

Skrevet
Ja du kan jo kansje si et prostitusjonsbeslektet forhold. Men det er det visst mange som har, også veldig mange B-kjendiser, modeller osv som blandt annet er sammen med den og den for å fremme sin egen karriere, får silikon pupper osv. Ikke alle slike forhold er ren og skjer kjærlighet.

Det er greit med prostitusjonslignende forhold hvis det bare er flere som gjør det? Vel bekomme hvis det er det du vil. Og han vil.

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg hadde kjæreste så følte jeg meg ikke som en prostituert fordi han kjøpte en gave til meg, jeg følte meg heller ikke som det da han gå meg 500 kr så jeg skulle ha penger til mat til neste lønn kom, heller ikke når jeg får en konfekt å roser til helgen. Å heller ikke om jeg spurte om å få låne en tusen lapp.

Hvist ingen damer her har vært i en slik situasjon, å fått gaver, lånt noe, fått noe av en kjæreste eller elsker, da vil jeg gratulere for da er du ikke en hore.

Synes rett å slett enkelte kan dra det litt vel langt å surt her, men det er vel janteloven, typisk norsk.

Hadde egentlig forventet et oppmuntrende forslag, om man kansje kunne spørre om å låne penger, å ha en nedbetalingsplan, men neida, bare surt.

Skrevet
Da jeg hadde kjæreste så følte jeg meg ikke som en prostituert fordi han kjøpte en gave til meg, jeg følte meg heller ikke som det da han gå meg 500 kr så jeg skulle ha penger til mat til neste lønn kom, heller ikke når jeg får en konfekt å roser til helgen. Å heller ikke om jeg spurte om å få låne en tusen lapp.

Hvist ingen damer her har vært i en slik situasjon, å fått gaver, lånt noe, fått noe av en kjæreste eller elsker, da vil jeg gratulere for da er du ikke en hore.

Synes rett å slett enkelte kan dra det litt vel langt å surt her, men det er vel janteloven, typisk norsk.

Hadde egentlig forventet et oppmuntrende forslag, om man kansje kunne spørre om å låne penger, å ha en nedbetalingsplan, men neida, bare surt.

Janteloven er årsak til reaksjoner på at du vil pumpe penger fra en mann du har hatt et forhold til i 2 uker, fordi dere har sex. Kjemperesonnement.

Gaver og prostitusjon er ikke synonymer.

Gjest Gjest
Skrevet

Ok, så det er greit for en jente å selge sex, men ikke for en mann å kjøp, nå som det blir forbudt. Det blitt hykleri og dobbeltmoral.

Altså ikke så ukjent blant norske jenter

Skrevet
Ok, så det er greit for en jente å selge sex, men ikke for en mann å kjøp, nå som det blir forbudt. Det blitt hykleri og dobbeltmoral.

Altså ikke så ukjent blant norske jenter

Vær så snill å ikke røpe offentlig at du ikke skjønner at når du hører to motstridende holdninger, så kan de komme fra forskjellige personer.

Gjest bare måtte
Skrevet
Vær så snill å ikke røpe offentlig at du ikke skjønner at når du hører to motstridende holdninger, så kan de komme fra forskjellige personer.

:ler:

Når det gjelder TS så må hun jo selv avgjøre om hun ønsker å be elskeren om et "lån" eller ikke. For meg er et elskerforhold mindre forpliktende enn et kjæresteforhold og jeg ville derfor ikke følt noe behov for å involvere en elsker i min økonomiske tilstand.

Ville TS spurt en mindre bemidlet elsker om lån?

Gjest Gjest
Skrevet

Nå visste ikke jeg da forholdet ble innledet at han var så bemidlet. Men la oss si, at jeg har en elsker da som har en vanlig industiarbeiderlønn, å jeg spør han om jeg kan få låne to tusen kroner, det blir egentlig det samme å er det så grusomt?

Hva hvist jeg da låner hos en venninde, er jeg da en pengeutsuger? javel ja jeg er vel også en prostituert hvist jeg låner hos en venninde.

Denne elskeren er både en elsker og en god venn.

Skrevet
Nå visste ikke jeg da forholdet ble innledet at han var så bemidlet. Men la oss si, at jeg har en elsker da som har en vanlig industiarbeiderlønn, å jeg spør han om jeg kan få låne to tusen kroner, det blir egentlig det samme å er det så grusomt?

Hva hvist jeg da låner hos en venninde, er jeg da en pengeutsuger? javel ja jeg er vel også en prostituert hvist jeg låner hos en venninde.

Denne elskeren er både en elsker og en god venn.

Heldige du som kan få en fremmed til å bli en god venn på bare to uker. Hvordan klarer du det, når det tar så kort tid for deg å regne ut hva andre kan være verdt for deg i rene kroner?

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har hatt meget tett kontakt. Ådessuten så har han fortalt det meste selv, om eierandeler formue siste året, osv, slik fikk jeg vite det. Når han forteller om sitt, da kan vel egentlig jeg fortelle om mitt vil jeg tro, men det blir vel feil tenker jeg her på kg.

Gjest Gjest
Skrevet

det virker på meg som enkelte av svarene i denne tråden har gått bort i fra trådstarters opprinnelige post og flyttet seg over på om det er prostitusjon eller ikke.

Jeg vet ikke trådstarters bakgrunn om hun er i forhold om hun har vært åpen om alt og så videre, men jeg kan se at hun her skuer et problem i det fjerne. om Elskeren er velbemidlet og vel så det, og finner ut at hun har en svært anstrengt økonomi kan det bli et problem i og med at han kan føle seg som et mål for utsugning.

Hun spør faktisk rett frem i første innlegg om hun skal kutte kontakten. Jeg vet ikke selv helt ærlig, jeg personlig ville vel anbefalt henne å være HELT åpen til elskeren om sin økonomi og lagt det frem på en måte så han forstår at hun ikke vil utnytte han, men at hun ble overasket da hun fikk høre om hans økonomiske situasjon, og kanskje ikke be om noe lån. Om han vet om din økonomiske situasjon, så slipper man ihvertfall negative opplevelser i ettertid

er dere så gode venner så er vel det vennskapet viktigere enn et lånebeløp i mine øyne.

mvh en mann midt i livet

Gjest Gjest
Skrevet

Bra sagt. Men det behøver ikke å være utsuging å låne.

Gjest Gjest
Skrevet
Bra sagt. Men det behøver ikke å være utsuging å låne.

nei det trenger det overhodet ikke, men kanskje en formuende person ville oppfattet det som et forsøk på det spesielt hvis man prøvde tidlig i vennskapet

Gjest Kaya83
Skrevet

Jeg hadde aldri tatt det opp med han hvertfall.. Om dere fortsetter å være elskere over lengre tid og blir enda bedre venner, så vil det komme frem naturlig fordi du gjerne må takke nei til å være med på ting fordi du ikke har råd eller noe slikt.. Men det dummeste du kan gjøre er å legge det frem for han på sølvfat, i beste fall vil han ikke gjøre noe nummer ut av det, i verste fall vil han føle seg særdeles beklemt og føle seg utnyttet.. Om det er pengene du er ute etter bør du gjøre det du kan for å skjule det, det også for å beskytte din egen integritet om han skulle avslå å låne deg penger...

Kjip situasjon, men du bør trå forsiktig her..

På den annen side, så er det ingen her bortsett fra TS som vet hvordan han her er som person, det finnes rike folk som er ekstremt lette å utnytte... Så hvis TS føler at det er noe hun har samvittighet til, så... Ja, fyr løs.. Jeg håper i så tilfelle at han har venner som klarer å slå han i hodet så han våkner opp og ser verden som den er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...