Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2003 #1 Del Skrevet 21. mai 2003 Da jeg skulle hente sønnen min (3 år) i barnehagen i går hadde han et stygt kloremerke rett under det ene øyet. tanten sa ingen ting om dette. Jeg spurte sønnen min hva som hadde skjedd, tanten sa ingen ting. Først ved direkte forespørsel dro hun på det og sa at ja, jo, det var noen som hadde vært litt "bort på'n". Etter utspørring fortalte hun motvillig at han hadde ahtt en leke dette barnet ville ha og at h*n da ofte brukte dette virkemiddelet, men at de klipte neglene på barnet ofte (i barnehagen)... Er dette vanlig prosedyre? Har ikke foreldre rett på å få vite når andre barn skader barnet? Skal man bare godta at slik er det i barnehagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 21. mai 2003 #2 Del Skrevet 21. mai 2003 Øh, dette må dere da ha rett til å få vite? Vet ikke i hvor stor utstrekning de ansatte har taushetsplikt, men om barnet ditt blir plaget fysisk i barnehagen må du vet få vite det?! Det var en "sånn" gutt i barnehagen til datteren min for et par år siden. Vi fikk vite om det, vi, det skulle bare mangle at vi fikk vite hvordan barna våre har det der de er flere timer om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 22. mai 2003 #3 Del Skrevet 22. mai 2003 Hmm, jeg tror nok desverre at du må godta at det er slik i barnehagen. Barn, og da særlig de minste, klorer, biter og slår. De ansatte gjør nok antagelig hva de kan for å forhindre dette, men de kan jo ikke være alle steder til enhver tid. Ikke har de øyne i nakken heller.. Men de har en jobb med å begrense dette. Min sønn på 2,5 år måtte nylig til legen og sy 4 sting over øyet etter at ett av de andre barna hadde slått han med en lekebil.. Tidligere i år bet en annen gutt hull i kinnet hans.. Det er kloremerker stadig vekk.. Nå er dette en ganske "tøff" småbarnsavdeling med nesten bare gutter, men dette er ikke så uvanlig for 2-3 åringer. Hadde det vært snakk om eldre barn ville jeg nok forventet at personalet var i stand til å sette en stopper for dette. Når det gjelder kommunikasjonen mellom deg og barnehagen, har du all grunn til å være skuffet. Du bør kunne forvente at de informerer deg om slike ting. Du skal ikke være nødt til å drive med utspørring. Ta en prat med styrer eller avd. leder, du. Forklar dem at du ønsker å bli informert når slike ting skjer. Du kan jo også spørre dem om hva de gjør for å hindre/begrense at det skal skje igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 22. mai 2003 #4 Del Skrevet 22. mai 2003 I barnehagen legges det STOR vekt på at man IKKE skal informere foreldrene til det klorte / bitte / skadde barnet om hvem som utførte handlingen. Dette har foreldrene INGENTING med! Man bør også huske på at personalet i barnehagen ser slike ting hundre ganger om dagen og at man ikke alltid er enig med foreldrene i hvor stor viktighetsgrad disse hendelsene har, i forhold til å informere foreldrene. De aller fleste barn biter og klorer i en periode, neste gang kan det være ditt barn. La personalet vurdere slike ting selv, det er tross alt de som er profesjonelle. Og avdelingslederne skal være tilgjengelig for samtale i løpet av kort tid dersom du har behov for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 22. mai 2003 #5 Del Skrevet 22. mai 2003 Når jeg hentet min sønn i barnehagen forventet jeg å få vite HVA som hadde hendt dersom han hadde skrammer/blåflekker, utover det som må forventes av aktive barn i lek. Jeg hadde ikke forventet å få vite hvem som var synderen. Slik var det også i hans barnehage. Hadde han et sår fikk jeg fortalt at han hadde falt i sklia, snublet i grusen, fått seg et kløn av et annet barn, eller hva det måtte være. Jeg syntes det var kjekt å vite, og ferdig med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå