Gå til innhold

Katter som bruker blomsterbedet mitt som do

Anbefalte innlegg

Skrevet

En eller flere katter i nabolaget har funnet ut at det er fint å gå på do i blomsterbedet mitt. Blomstene er jo ikke så veldig glad i dette - de dør...

Noen som har noe middel man kan strø i bedet for at kattene skal holde seg borte - og som samtidig ikke skader blomstene?

Har hørt at folk har strødd pepper /cajennepepper - fungerer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør på hagesenteret!

Vi kjøpte et middel som luktet hvitløk, som vi strødde i blomsterbed og i grønnsakssenger fopr å holde kattene våre unn aog det fungerte veldig fint.

Gjest Gjest
Skrevet

Min mor har katt og han eeeeelsker å bruke disse fantastiske beplantede kattedoene han finner utendørs.

Mamma blir jo selvfølgelig som den blomsterelskende personen hun er utrolig irritert over dette.

Hun har kjøpt noe greier for å strø i beddene han bruker flittigst.... Men hva det heter husker jeg ikke.

Men spør på hagesenteret som hun over foreslo. Eller på en dyrebutikk...

Gjest grønne fingre
Skrevet

Jeg har hatt stor nytte av å legge gressklippet fra hagen som et dekke på blomsterbedene. På sikt gir det bedre jord for meitemarken spiser det og omdanner det til matjord, i tillegg skjermer det mot fordampning, så når det er tørke om sommeren holder vannet lenger.

Virker som om kattene ikke liker å måtte grave gjennom gressklippet (som tørker fort og blir en "tett" overflate) for å gjøre fra seg.

Skrevet

Det finnes et middel som heter "Get-off" eller noe i den duren. Det kan kjøpes i dyrebutikken.

Gjest Lillebøll
Skrevet

Vi bruker get-of inne og det fungerer fint. Nå hadde vi ikke problemet med at han bæsjet i de inne, men han rotet sånn. Med get-of nærmer han seg ikke.

Skrevet

Ellers fungere pepper i blomsterbedet bra....

Skrevet

Tusen takk for svar - da blir det en tur på dyrebutikken evt gartneren i helga. Håper jeg får en slutt på dette. Plantene er jo ikke akkurat så veldig fornøyd med å bli innsatt med tiss og ikke er det så delikat heller..

Gjest Gjest
Skrevet

Det beste botemiddelet er vel i grunnen hagle. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi brukte et middel som heter scent off, en grønn gelemasse, effektivt!

Men jeg har også kuttet opp hvitløk, det har fungert like fint :)

Skrevet

Jeg har lagt steiner i de verste hullene kattene til naboen har gravd i blomsterbeddene mine (og brukte som do)... Etterpå har jeg dekt steinene, og resten av beddene med et tykt lag bark... Nå holder de seg faktisk unna... Har ikke merket noe siden i vår...

Og ser jeg en katt, jager jeg den unna vår hage.. Det virker som de har forstått at de er uønsket her...

(ikke misforstå meg - jeg liker egentlig katter - og jeg har fortalt nøye til ungane om HVORFOR vi jager puser fra vår hage...)(altså fordi at de ødelegger alt vi har her...)

Skrevet

Jeg har hørt at både appelsinskall og eddik holder katter borte. Vet mora mi brukte eddik i garasjen når vi fikk veldig mye besøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...