mari4ever Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Nå har jeg altså, sikkert for 3 gang prøvd å bestil produkter fra strawberrynet.com Jeg har vanlig visa og taster alt det rette inn, sikkerthetskoden og alt. hvorfor får jeg da ikke bestilt? det står at det er noe galt med kortet mitt. dette irriterer meg med tanke på at venninnen min får bestilt derifra og har samme visa type kort som meg, fra sparebank 1. kortert er jo også nytt så dette er så merkelig:S Vil bestille masse derifra, men det var det kortet som "ikke fungerer" da.... Noen som vil hjelpe meg?
Chimamanda Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Hoeres rart ut.. Noeyaktig hva slags beskjed faar du?
mari4ever Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2008 Hoeres rart ut.. Noeyaktig hva slags beskjed faar du? ja det er utrolig merkelig, med tanke på at jeg ikke får bestilt fra noen nettsteder med kortet mitt, skaffet et vanlig visa kort bare fordi jeg tenkte nettop å bestille derifra. Vet ikke akkurat nøyaktig hva beskjed jeg får, men det står iallefall at du jeg må skrive inn rett kortnummer og at det ikke må være mellomrom mellom tallene mine på kortnummeret( noe jeg ikke har) og at jeg må skrive inn rett security code og denne har jeg skrevet inn rett, tre sifre underskriften min på kortet. skjønner ingenting:S
Parfumfreek Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Jeg spør sikkert dumt nå, men: Bruker du rett security code? Tre siste siffer på koden som står i signaturfeltet. Og kortnummeret har du også fortstått er det lange på forsiden av kortet? Når kortet utgår skal også fylles ut.
mari4ever Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2008 Jeg spør sikkert dumt nå, men: Bruker du rett security code? Tre siste siffer på koden som står i signaturfeltet. Og kortnummeret har du også fortstått er det lange på forsiden av kortet? Når kortet utgår skal også fylles ut. [/quote Ja det er rett security code, de 3 sifrene ved siden av signaturen min. altså de siste tallene.... bruker også den koden på foran på kortet, ja... gjør alt rett
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Jeg fikk problemer etter at jeg fikk fornyet kortet. Prøvde flere ganger å bestille, men måtte få kansellert ordrene fordi det ikke ble trukket. Jeg ringte banken og forhørte meg om hva feilen kunne være. De mente kanskje at grunnen var at "sikkerhets-systemet" til SN ikke var oppdatert pga at det nye kortet har en sånn mikrochip som det gamle kortet mitt ikke hadde. Siden jeg har to kort fra samme bank og det andre ikke er fornyet enda, bestillte jeg på nytt via det andre kortet og da gikk det greit. Sjekk forskjellen på det gamle og nye kortet, så ser du kanskje hva jeg mener. Jeg underretter SN om det mulige problemet, men det ser altså ikke ut til at de har gjort noe med det. Pirrine
mari4ever Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2008 Jeg fikk problemer etter at jeg fikk fornyet kortet. Prøvde flere ganger å bestille, men måtte få kansellert ordrene fordi det ikke ble trukket. Jeg ringte banken og forhørte meg om hva feilen kunne være. De mente kanskje at grunnen var at "sikkerhets-systemet" til SN ikke var oppdatert pga at det nye kortet har en sånn mikrochip som det gamle kortet mitt ikke hadde. Siden jeg har to kort fra samme bank og det andre ikke er fornyet enda, bestillte jeg på nytt via det andre kortet og da gikk det greit. Sjekk forskjellen på det gamle og nye kortet, så ser du kanskje hva jeg mener. Jeg underretter SN om det mulige problemet, men det ser altså ikke ut til at de har gjort noe med det. Pirrine Oki. jeg hadde da et visa electron kort før, og da måtte jeg bestille et vanlig visa fordi det ikke gikk ann å bestille fra nettet med electron kort. Electron kortet mitt hadde en microchip også... ååårh irriterendeee:S nå går det ikke ann å bestille fordi det har en sånn microchip på altså. Takk for svar på spørsmålet! går altså ikke ann å bestille nå da siden jeg har visa med microchip på?:/
Gjest Pirrine Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Det tyder på at det er mikrochipen som er problemet, men jeg vet det ikke sikkert. Hør med banken iallefall, men det er lite de kan gjøre siden ikke SN (eller forbindelsen de bruker for overføringen av betaling) oppdaterer sine sikkerhetskoder (?) for at våre nye kort skal bli godkjent. Jeg vil tro at heller ikke du fikk en feilmelding da du bestillte, ergo er de ikke klar over problemet enda etc. Pirrine
Chimamanda Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 Du kan jo bruke Paypal? Det brukte jeg sist jeg bestilte fra Strawberrynet. Synes det egentlig er mye greiere enn aa maatte styre med aa finne fram kort og saant (kanskje litt for lett )
Gjest Gjest_abc_* Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Har du flere kort? Jeg skifta nylig bank, og da fikk jeg flere kort. Det ene kortet får jeg handla på nettet med, men ikke det andre... Ta en telefon på kundeservice, mulig det er no sperre på kortet ditt og...
mari4ever Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. juni 2008 Det tyder på at det er mikrochipen som er problemet, men jeg vet det ikke sikkert. Hør med banken iallefall, men det er lite de kan gjøre siden ikke SN (eller forbindelsen de bruker for overføringen av betaling) oppdaterer sine sikkerhetskoder (?) for at våre nye kort skal bli godkjent. Jeg vil tro at heller ikke du fikk en feilmelding da du bestillte, ergo er de ikke klar over problemet enda etc. Pirrine Okei skal ringe å høre med banken! Ja strawberrynet har tydeligvis ikke optadert dette her. Fikk ikke feilmelding men at jeg skrev feil nr osv... Skal ringe nå å høre med banken å håper de kan hjelpe meg:) På paypal jeg måtte jo skrive kortnr mitt inn der også, men da stod det også at det var noe feil med kortet mitt, at kortnr var feil osv:S Paypal var det mye å registrere synes jeg men fikk aldri til å bestille med det heller... huff for et styr bare på grunn av den chippen på kortet
mari4ever Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 18. juni 2008 Okei skal ringe å høre med banken! Ja strawberrynet har tydeligvis ikke optadert dette her. Fikk ikke feilmelding men at jeg skrev feil nr osv... Skal ringe nå å høre med banken å håper de kan hjelpe meg:) På paypal jeg måtte jo skrive kortnr mitt inn der også, men da stod det også at det var noe feil med kortet mitt, at kortnr var feil osv:S Paypal var det mye å registrere synes jeg men fikk aldri til å bestille med det heller... huff for et styr bare på grunn av den chippen på kortet fikk bestilt på lookfantastic.com i dag:D så da er det okeeeei igjen:)
Nienna83 Skrevet 19. juni 2008 #13 Skrevet 19. juni 2008 Jeg har microship på kortet mitt og har bestilt alt mulig rart på nettet den siste tida, altså aldri hatt noe problemer med at kortet har chip, heller ikke på strawberrynet
snooops Skrevet 19. juni 2008 #14 Skrevet 19. juni 2008 Det samme skjedde med meg rett før helga. Og det 5 min etter at jeg hadde handlet hos LF, så jeg visste det ikke var noe galt med kortet mitt (sperret el). Prøvde 4 ganger, men fikk det ikke til å funke, så jeg endte opp med at betale med Paypal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå