Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Jeg er blakk som en kirkerotte og shampoen og balsamen min har selvfølgelig gått tom! Jeg har veldig sensitiv hud som reagerer på ALT. Jeg var derfor kjempeglad da jeg fant det merket jeg pleier å bruke, men det koster selvfølgelig svin, noe jeg ikke har råd til i nærmeste fremtid. Hva kan jeg bruke i steden? Av billig drit (hulk)? Noen her som reagerer på ALT og likevel har funnet noe billig som fungerer? Jeg har laaaaangt hår, og pleier å bruke kms head remedy shampo og kms silk sheen balsam. Jeg trenger dere nå, jenter!
Gjest nextlife Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Hvis det bare er snakk om å få vasket/balsamert håret noen få ganger, før pengene dukker opp igjen, stikk innom noen frisører og parfymerier og be om vareprøver
En som vet Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Vet at Head and Shoulders har en veldig mild sjampo. Sebamed på apoteket mild sjampo og balsam til rundt 100-lappen. Ellers hva med å kjøpe Natusan baby sjampo? Håper dette hjelper!
Flua Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Prøv Neutral sin du, den er det eneste jeg tåler. Jeg har prøvd ALT.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Jeg er helt tom for shampo nå, så det blir for lenge å vente på nettet (dessuten er det likevel for dyrt), og pengekrisen kommer til å vedvare en god stund til, grunnet ting som ikke er nødvendige å ta opp her.
Gjest ts Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Sebamed husker jeg at jeg brukte da jeg var liten, kanskje jeg skal prøve det! Eller Neutral sin. Natusan reagerer jeg på. Noen som vet om det går an å få vareprøve på sebamed eller neutral? Er så dumt å bruke penger på produkter man likevel ikke tåler! Tusen takk for gode råd, keep 'em coming
Gjest Lillebøll Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Apoteket har vel en shampo i Acomerket som er helt helt mild.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Sunlight såpe Et egg som kur istedenfor balsam
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Sunlight? Som i oppvassksåpe? Hvordan virker eggekuren? Hvordan gjør man det? Acomerket er herved også skrevet ned på listen over alternativer
Gjest Lillebøll Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Sunlight er vel mer som krigssåpe å regne i shamposammenheng. Fungerer vel, men får man ikke kløe da ville jeg blitt mektig imponert.
Susan Sto Helit Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Hvis du går på et apotek og spør, og forteller at du er redd for å kjøpe noe uten å ha testet, på grunn av sensitiv hud, så har de ofte vareprøver.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Sunlight? Som i oppvassksåpe? Hvordan virker eggekuren? Hvordan gjør man det? Acomerket er herved også skrevet ned på listen over alternativer Sunlight såpestykke. Brukte det ofte da jeg var fattig student, og håret tok ikke skade av det. Heller ingen kløe som enkelte tror. Visp et egg, fodel det i håret og la det sitte etpar minutter. Gir skinnende blankt hår.
♥Mirella♥ Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 KMS kjører sommerkampanje nå på shampoer i reisestørrelse for 10 kr. De har en shampo som heter Sensitive, den er uten parfyme og veldig fin til de med ømfintlig hodebunn. Hvis det er noen som fører KMS der du bor, kan du jo sjekke om de har dette tilbudet (Sunlight og eggeplomme....jeg grøsser ved tanken)
Gjest Frida Thomasine Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Gå til frisøren å be om vareprøve på den du vet du tåler:)
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #16 Skrevet 17. juni 2008 Å, finnes det?! Det skal jeg absolutt gjøre! 10 kroner har jeg råd til Tusen takk for veldig gode råd alle sammen, dere er redningen!
ToveM Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 Har sett at både apotek og parfymerier selger småflasker med både sjampo og balsam i "reisestørrelse"
Gjest tasha Skrevet 17. juni 2008 #18 Skrevet 17. juni 2008 tøymyker som balsam:) det bruker jeg når eg ikke har balsam, og det blir luktendes friskt og godt, og håret blir ordentlig skinnende og glatt. faktisk mer enn ved bruk av vanlig butikkbalsam:P egg prøvde jeg en gang, og det floket seg til og fikk det nesten ikke ut. men jeg har utrolig flokete hår da...
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #19 Skrevet 17. juni 2008 Urtekram sine uparfymerte produkter kan kanskje være noe? 50-60 kr pr flaske, og varer en evighet. Kan også bruke som såpe, barberskum, og i et knipetak, klesvask. Men sistnevnte blir det litt dyrt til vil jeg tro.
kitekatt Skrevet 19. juni 2008 #20 Skrevet 19. juni 2008 jerg har og sensitiv hodebunn som fort kan klø og drysse hvis jeg så mye som i 2 dager bruker feil shampoo. Men jeg har de siste 3 mnd brukt Define Sensitive Scalp og den tåler jeg kjempefint!!! de andre fra define tåler jeg overhodet ikke. den er i lys rosa/fersken/hudfarget flaske...noe sånt, usikker p hva fargen heter..hehe. det er ikke alle steder de har akkurat den varianten, men merket selges jo mange steder. prøv. Tror den koster 54 kr eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå