Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Hvor mye bruker dere sånn ca i mnd pr pers? Synes vi bruker så masse på mat her i huset, så greit å høre hva andre bruker..
Gjest Pupsilure Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 2 voksne. Bruker ca 5000 i mnd. Dette gjelder alt som kjøpes i matbutikk.
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Vi er et par. Har et matbudsjett på 3000,-. Så 1500,- hver.
loppeline Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Vi er et par. Har et matbudsjett på 3000,-. Så 1500,- hver. HEI :-) Vi er ei familie på 4....bruker ca 8-9000i mnd....på matbutikk ( inkluderer vaskemidler og kattemat o.l.)
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Det varierer, men sist måned ser det ut til at vi brukte maks 4000 (da unntatt alkohol og tobakk). Da var jeg riktignok bortreist en uke og samboern alene hjemme, men ellers inkluderer det "hamstring" av diverse tørrvarer og vi har fortsatt en Stangekylling i fryseren i tillegg til at vi har spist både biff og mere Stangekylling og kjøpt spekemat for flere uker framover, så jeg vil tro det skal være mulig å klare seg på dette. Har vært litt mer sparsom på kjøttforbruket enn ellers, men spist godt... Jeg lager mye fra bunnen av, og mye pai, omelett, suppe og gryter som er rimelig mat. (men altså, alkoholen regner jeg utenom og det blir i vårt tilfelle fort en tusenlapp ekstra)
Arkana Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Vi er to voksne og bruker i overkant av 5000 i måneden på mat (ikke iberegnet evt restaurant-/cafébesøk, men kun dagligvarehandel).
Smørblomsten Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Vi sjekket dette ved å ta vare på alle kvitteringer i èn mnd, kom frem til ca kr 4000 på èn måned for to voksne og et barn på 2,5 år. Da hadde vi også et par dgr med take-away-sushi dog, som ikke var medregnet...
Leeloo Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Vi er en liten (2 år) og en stor, har budsjett på 2600 i mnd på alt av dagligvarer (inkl bleier), bruker vel 2-3000 i mnd litt ettersom. Har nettopp satt opp nytt budsjett fordi vi skal prøve å bli litt sunnere, men det skal fortsatt gå fint med samme beløp, så at det er så mye dyrere å spis sunt er definitivt en myte. Sett opp en basismeny for uka, så kan dere heller bytte ut et måltid de dagene dere vil ha noe annet, slik vet dere hva dere må ha i hus og unngår impulskjøp. De fleste jeg kjenner kaster massevis av pålegg fordi de har så mange sorter at de aldri rekker å spise opp halvparten. Hvis noe ikke blir spist kan man som regel fryse det ned før utløpsdato og så ta det opp og spise litt etterhvert. Test ut om dere liker noen av billigmerkene, der er det penger å spare på basismat (saft, pasta, sauser på glass, syltetøy, pålegg etc.). Eneste merket jeg nesten ikke har likt noe fra er Euroshopper, sjokokjeksene er gode da, men de skal vi jo ikek kjøpe lenger FirstPrice og Coop har hvertfall stort sett gode produkter. Har billig mat (typ grøt eller bare brødskiver) en dag i uka, så kan dere bruke tilsvarende mye en annen dag. Jeg har f.eks grøtdag "i bytte mot" biff en gang i uka. Har dere fryser så benytt dere av supertilbud på kjøtt, kylling, pizza ol. Del opp pakningene i passe porsjoner før dere fryser ned, så blir det enkelt å ta opp igjen.
Lille Ballerina Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 4000 ,- ikke inkludert spising ute etc :smile:
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Vi bruker 7000-8000 i måneden. Fire personer over 10 år i familien.
maja25 Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 vi er 2 stk, og bruker ca 3000 kr imnd av ting som blir kjøpt i matbutikken
Gjest Raptuza Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 2 voksne og 1 barn på 10: rundt 4000 i månaden i daglegvarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå