Trampe Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Vi har en tre måneder gammel sønn, og det gjør at jeg er våken minst en gang om natta. Vi bor i ei leilighet, og har ei dame under oss med en unge på nesten to år. Denne ungen hyler flere ganger hver eneste natt, og vekker oss. I natt begynte hun å hyle klokka to, og det gikk nesten et kvarter før vi hørte mora gå over gulvet, og da ble det stille. Da var vi selvsagt lys våkne. Er dette noe jeg kan si ifra om? At hun burde vite at det er så lytt og ungen hyler så høyt at vi våkner? Kanskje hun kan stå opp og ta ungen tidligere, i stedet for å la ham ligge og skrike et kvarter? Eller må vi bare godta at det er sånn? Mannen min sover tungt, han våkner sjelden når vår sønn skal ha mat om natta, men han våkner altså av dette. Jeg har aldri hørt en unge rope så forferdelig som denne gjør.
Gjest .. Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Vi har en tre måneder gammel sønn, og det gjør at jeg er våken minst en gang om natta. Vi bor i ei leilighet, og har ei dame under oss med en unge på nesten to år. Denne ungen hyler flere ganger hver eneste natt, og vekker oss. I natt begynte hun å hyle klokka to, og det gikk nesten et kvarter før vi hørte mora gå over gulvet, og da ble det stille. Da var vi selvsagt lys våkne. Er dette noe jeg kan si ifra om? At hun burde vite at det er så lytt og ungen hyler så høyt at vi våkner? Kanskje hun kan stå opp og ta ungen tidligere, i stedet for å la ham ligge og skrike et kvarter? Eller må vi bare godta at det er sånn? Mannen min sover tungt, han våkner sjelden når vår sønn skal ha mat om natta, men han våkner altså av dette. Jeg har aldri hørt en unge rope så forferdelig som denne gjør. Dette er en fase, og helt unødvendig å si i fra om. Det er kanskje en avveningsperiode, og det kan sef ta litt tid. Snart er kanskje du selv i den situasjonen;). Jeg ville ikke ha sagt i fra nei, fordi jeg ville ha regnet med at jeg selv ville ha kommet i den situasjonen. Kjipt å bo i leil
Looop Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Hade jag varit du hade jag inte sagt något. Tror nog inte den mamman tycker det är så roligt att barnet hyler på natten heller och kanske försöker med att barnet ska sluta av sej själv.. Avvänta lite tycker jag. Jag har förresten också en baby på 3 månader!
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Det skal være nattero mellom klokka 23 og 07.
Ethereal Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Er nok frustrerende både for deg og barnets mor. Hadde nok sett det litt an hvis var deg. Er nok bare en fase, som andre her også har sagt
Kick Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Det skal være nattero mellom klokka 23 og 07. Si det til ungen Ja, jeg skjønner hva du mener. Uansett, det er lite man kan gjøre bortsett fra enten slutte å få barn eller omfordele alle eneboliger til småbarnsforeldre.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 For hennes del blir det kanskje feil å komme løpende med en gang barnet hennes skriker. Da kommer det jo ALDRI til å gi seg, det kommer til å bli familiens lille tyrann. Skal foreldrene la det skje? Jeg trodde det "korrekte" innen barneoppdragelse ville være å "la'n hyle til'n ble sliten"... Altså, med mindre barnet er sykt eller noe sånn da. Men trasshyling. Det bør man vel helst bare overse?
Gjest Screemy Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Sånn er det når man bor tett innpå hverandre! Moren drøyer det vel i det lengste til å ta barnet (skrikekur ) Neste gang er det kanskje din tur! Syntes ikke du skal si noe om dette nei!
Susan Sto Helit Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Det er sånn det er å bo i blokk! Jeg føler meg i denne morens situasjon, faktisk. Bortsett fra at vi kanskje er raskerer med å stå opp. Men når lillegutten hyler, så er det ofte han ikke stopper selv om vi kommer inn for å trøste. Så naboene våre kan nok oppleve at det hyles i både en halvtime og mer i strekk midt på natta. (Og til tider mer enn en gang i løpet av en natt.) Heldigvis er det ingen som har klaget, og hadde de det, hadde de nok fått høre at jeg også var trøtt, men i motsetning til dem, som hadde et etasjeskille som lyddemper, så hadde jeg hatt skrikingen direkte inn i øret mitt.
Trampe Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. juni 2008 Dere tenker akkurat det samme som meg. Mora kan ikke synes det er noe moro at ungen hyler om natta, og det er kanskje derfor hun lar ham ligge... jeg har ikke sagt noe, og kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. Men jeg reagerer på at ungen hyler sånn flere ganger hver natt, er det normalt at en toåring gjør det?? Mulig jeg er forferdelig naiv, men jeg trodde da virkelig at to år gamle unger skulle sove hele natta. Håper at det er en fase, for det er slitsomt med dobbelt opp av unger som vekker en om natta. Greit nok, vår skriker ikke, men jeg er da våken når han skal ha mat.
Gjest Lillebøll Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Jeg hadde et sånt barn som hylte om natta til han var 2 1/2. Det var så flaut når naboene var drittsure på oss, men ungen hylte i en til to timer om han ikke ble tatt opp, fikk spise kvelds en gang til, se tv osv. Det var det eneste som stoppet ham. Men jeg fortår deg godt. Ikke noe kjekt å våkne til slikt, men moren prøver vel sikkert og roe ungen. Det er ikke gøy å plage andre og det er vel sjeldent man gjør det med vilje.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Dere tenker akkurat det samme som meg. Mora kan ikke synes det er noe moro at ungen hyler om natta, og det er kanskje derfor hun lar ham ligge... jeg har ikke sagt noe, og kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. Men jeg reagerer på at ungen hyler sånn flere ganger hver natt, er det normalt at en toåring gjør det?? Mulig jeg er forferdelig naiv, men jeg trodde da virkelig at to år gamle unger skulle sove hele natta. Håper at det er en fase, for det er slitsomt med dobbelt opp av unger som vekker en om natta. Greit nok, vår skriker ikke, men jeg er da våken når han skal ha mat. Mine naboer har to unger på 1 og 3 år, og de hyler mer eller mindre konstant høres det ut som... De bor på diagonalen under meg (en til siden, en ned) og likevel hører jeg det godt nok til at det er skikkelig irriterende. Men hva kan man gjøre? Det er nok ingen som liker hylingen (selv om foreldrene selv har valgt å få barn,da, med alt det innebærer av hyling). Jeg bare gleder meg til jeg blir rik og har råd til å bo et annet sted enn i blokk.
Gjest men Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Heldigvis er det ingen som har klaget, og hadde de det, hadde de nok fått høre at jeg også var trøtt, men i motsetning til dem, som hadde et etasjeskille som lyddemper, så hadde jeg hatt skrikingen direkte inn i øret mitt. Motsetningen ligger i at du har valgt nattevåken da du valgte å få ungen. De har bare valgt et sted å bo.
Susan Sto Helit Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 Motsetningen ligger i at du har valgt nattevåken da du valgte å få ungen. De har bare valgt et sted å bo. Tja, jeg bodde der før de aller fleste av dem, og var vel til og med gravid/hadde barn da de flyttet inn, så de VALGTE å flytte inn et sted det var småbarn. Og, joda, jeg valgte å få barn. Naboene mine valgte det ikke. Men de valgte å bo i en blokk, med den støyen det medfører. At ingen i blokka du bor i har barn er nok mer en ønskedrøm enn en realitet. Og det er noe du bør vite om når du velger den boformen.
Siona Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 (endret) Huff - føler med foreldrene til barnet jeg. Vi bor i enebolig, og jenta vår på halvannet år har vel omtrent ikke våknet om natten de siste 6 månedene. Men fra hun var 8-11 mnd var vi på et utenlandsopphold og bodde da i leilighet. Vi hadde skikkelig problemer med å få henne til å sove i denne perioden, og på de verste nettene kunne hun godt gråte en times tid i strekk (Selvom vi bysset og bar og ammet og gjorde alt vi kunne for å roe henne ned...). Det er aldri en god følelse når barnet gråter, men syntes det var ekstra ille og utrolig flaut å tenke på at vi holdt naboene våkne om natten. Heldigvis var det ingen som sa noe til oss, vi kunne ikke gjort noe mer med situasjonen enn vi allerede gjorde uansett... Endret 17. juni 2008 av Siona
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå