Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Ja, jeg og samboer har noen idiotiske inkassosaker på oss, begge med anmerkning, lang historie, men jeg skal ikke gå inn på det nå. ALt dette skjedde også for flere år siden. Men, om ca 6-8 mnd vil vil begge være helt ferdig med dette, alt vil være innbetalt. Jeg tenker at jeg antaglig kommer til å skifte bank, pga den saken jeg har var et forbrukslån fra banken, det får jeg eventuelt høre med de om når den tid kommer. Men, jeg vet jo at reglene er endret sånn at når sakene er ferdig innbetalt, så blir saken slettet på, dvs, at en vil bli kredittverdig igjen. Betyr det at om vi bytter bank, så vil ikke de kunne se at vi har hatt en tidligere dårlig betalingshistorikk, og vil bli vurdert på lik linje som andre "dødlige" mht huslån? Må legge til at vi har en ordnet økonomi nå. Er jo ikke sikkert det vil bli søkt om lån helt med det første da, så da vil vi jo ha litt tid på å få lagt opp litt egenkapital.
Gjest -ektegjeldsslave- Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Dere trenger ikke bytte bank engang. Faktisk tror jeg banken vil se det som posetivt at dere ordnet opp i dette selv. Ikke bytt bank men begynn heller spare i banken dere har gjort opp gjelden, det viser at dere er betalingsdyktige og kan "snu".
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Er enig med forrige gjest, jeg. Hvis det da er en bank dere er fornøyd med ellers i forhold til renter og kundeservice da... Ellers tar vel uansett alle banker (alle instutisjoner som låner ut penger) en kredittsjekk hos en av de tre kredittinstutisjonene her - jeg husker ikke hva alle heter, men det ene heter Dun&Bradstreet... Tror det er Lindorff og Kreditinform de to andre.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Når jeg er ferdig med min sak, så kommer jeg nok til å ta kontakt med banken for å spørre de hva de sier ang huslån. Ikke for å søke, men om de stiller seg kritiske til meg, får jeg det inntrykket, så vil jeg nok vurdere å skifte ja. Men å begynne å spare er uansett ikke så dumt og det ønsker jeg å gjøre. Ellers tar vel uansett alle banker (alle instutisjoner som låner ut penger) en kredittsjekk hos en av de tre kredittinstutisjonene her - jeg husker ikke hva alle heter, men det ene heter Dun&Bradstreet... Tror det er Lindorff og Kreditinform de to andre. Alle tar vel en kredittsjekk, men ettersom en vil være kredittverdig med en gang en har oppgjort en inkasso sak ( tar kanskej en uke eller to da) så er det vel kun den banken som en har en "gammel historie" hos, som vil kunne se den historien. Men, men... det vil tiden vise.. Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå