Gjest Guest =) Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Hei Dette har jeg spist i dag (ble inspirert av en tråd lenger nede her ;p): Frokost: - 40 gram Axa Go'dag frokostblanding blåbær - 2 dl skummet melk - En teskje kanel - Ei appelsin Lunsj 1: - Salat bestående av gulrot, løk, agurk og fetaost - Vann Lunsj 2: - En yoplait-yoghurt 0.1% - Et eple med kanel - En neve nøtter (cashew, pistasj og mandler) - Vann Middag: - Wok bestående av kylling, nudler, gulrot og løk - Vann Kveldsmat: - 150 gram kesam med fun light - En halv avokado - En kopp grønn te - Vann Vil dere si at dette er et bra kosthold? Får jeg i meg for lite av noe? (Vet at det ikke ble noe fiskefett i dag, men pleier å spise laks et par ganger i uka og makrell som pålegg). Hvor mange kalorier har jeg fått i meg totalt? Andre kan også skrive opp hva de har spist og få kommentarer =)
Gjest ...... Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Hei. jeg vet ikke hvor mange kalorier du har spist, men dette er hva jeg hare spist i dag, lurer på hvor mange kalorier: Frokost: 1 glass biola, 1 dl havregryn, 1/2 banan Lunsj: 1 1/2 brødskive med et lite lag soft light og brunost. 1 pære og en nektarin. vann "Middag": 3 knekkebrød med div påleggsorter, 1 glass melk 1/2 eple Kvelds: Et glass med oppkuttet vannmelon, 10 druer, 2 knekkebrød med eggerøre, tomat, agurk og skinke Var på trening i 1,5 time i dag. hard fotballtrening
Gjest eghb Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Hvorfor ikke bare regne det ut? Det står på pakken hvor mange kalorier det er per 100g, dere veier maten deres og tar antal vekt og ganger med kaloriene..dersom det ikke er oppgitt noe informasjon så finner dere det dere trenger hos matvaretabellen.no
Mehe Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Tips: Registrer dere på www.vektklubben.no og registrer det dere spiser der. Veldig enkelt. Evt bare les på pakken og regn, som personen over meg foreslo. Det er enkel regning.
Mehe Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Hei. jeg vet ikke hvor mange kalorier du har spist, men dette er hva jeg hare spist i dag, lurer på hvor mange kalorier: Frokost: 1 glass biola, 1 dl havregryn, 1/2 banan Lunsj: 1 1/2 brødskive med et lite lag soft light og brunost. 1 pære og en nektarin. vann "Middag": 3 knekkebrød med div påleggsorter, 1 glass melk 1/2 eple Kvelds: Et glass med oppkuttet vannmelon, 10 druer, 2 knekkebrød med eggerøre, tomat, agurk og skinke Var på trening i 1,5 time i dag. hard fotballtrening Ser ut som om du spiser alt for lite med tanke på treninga i hvert fall. Spis ordentlig middag, og slutt med å bare spise halve frukter, frukt er sunt.
eriksen Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 ... Eller bruk www.somebody.no, som har næringsinnholdet i over 9500 norske merkevarer, med ferdig innlagt vekt pr dl, spiseskje, stk osv. F.eks har frokosten til trådstarter ca 275 Kcal (litt avhengig av størrelsen på appelsinen). Salaten til lunsj og woken til middag er umulig å beregne med mindre du vet hvor mye av hver ingrediens du har brukt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå