Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mulig feil forum, men...

Om en uke entrer jeg, Mannen og Veslejenta Trondheim.

Gleder meg!!!!!!

Men;

*Hva bør man se?

*Er det noen fine hobbybutikker der?

*Kule museer?

*God kaffe?

hjelp. skulle ikke tro jeg opprinnelig er fra byen!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva du bør se:

Munkholmen, Ringve (er det ikke rockemuseum der? og botanisk hage), Festningen kanskje, Nidarosdomen... tur rundt i sentrum, Bakklandet o.l? Svartlamoen (kaffe og lunsj på Ramp)...

Museer? Tja, nevnte rockemuseum, Nordenfjeldske (kunstindustrimuseet), Trondheim Kunstmuseum, Vitenskapssenteret. Sikkert flere, men det er disse jeg kommer på.

God kaffe er en sjeldenhet i byen, så det overlater jeg til andre. Men de har utrolig god is og helt ok kaffe på Cielo i Merkursenteret (øverst) og Solsiden. Unngå for enhver pris Jordbærpikene hvor kaffen ofte er hårreisende og maten kjøleskapskald, dyr og kjip. Jeg pleier å drikke kaffe på Godt Brød om jeg kjøper lunsj der... forresten er Dromedar-kafeene bra. Kanskje noe ok på Bakklandet også?

Fine hobbybutikker... det har jeg ikke så greie på og vet egentlig ikke hva folk regner som hobbyer (:rødme: ), men det ligger en uti Elgsetergata ("guttehobbyting"), og en knappe- og sybutikk rett ovenfor Platekompaniet, og Panduro i Fjordgata. Og bra garnbutikk (Jens Hoff) blant annet inne på Trondheim Torg. Tegnemateriell o.l på Østerlie i Søndre gate.

Gjest Gjest
Skrevet

Den :rødme: - smileyen ble jo rimelig latterlig, jeg mente en sånn: :rodme:

Skrevet

Takk.

Nå er jeg født i Trondheim og har vært der masse, men det er 7 år siden sist og første gang jeg er der som voksen (altså ikke må dilte etter familien).

Munkholmen, Ringve, Nidarosdomen og slike plasser har jeg vært på mange ganger før.

Rockemuseet Må jeg bare på! Takk!

Panduro holder lenge for meg, må notere meg den.

Godt brød...hmm... må lage meg liste!

Takk, takk, takk!!!!

:blomst:

Gjest Gjest
Skrevet

Vitensenteret er også ganske gøy. Særlig om du har barn som er noen år gamle. Mye å prøve og oppleve. (Ligger i Kongensgt, ovenfor biblioteket)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...