Agurk Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Ved jevne mellomrom kjøper jeg polarbrød til datteren slik at hun skal få litt variasjon i brødmaten. Uten unntak er det alltid ett eller flere brød som er dekket med mugg. Flere som opplever det? Og hva kommer det av? Har aldri skjedd når jeg har kjøpt annet brød....
UllaG Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Det skjer ofte med Polarbrødene jeg kjøper i butikken også. Jeg kjenner på pakkene før jeg kjøper de og velger de kaldeste. Butikkene får de på frys og jeg kan tenke meg at i tiningen vil det oppstå fuktighet i pakken som gjør at de lett muggner. Tar derfor de som det virker som er tatt sist ut av frysa.
Gjest StockDama Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Aldri opplevd det. Men merker at de mugner raskere enn vanlig brød.
Gjest Gjest_Lotta_* Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Handle polarbrødene deres i butikker med stor omsetning slik at dere får nye brød. I den lokale kiwien her rekker polarbrødene å bli gamle innen de selges. Det er i det hele tatt en kjede får frossenpizzaspisende menn...
Gjest Catwoman Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Se på datostemplingen - polarbrød blir stemplet med dato en uke fram fra de blir tatt ut av frys og lagt i butikkhylla. Da ser du om de ganske nylig er tatt opp, eller har ligget ute lenge.
Gjest Helen Parr Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Jeg ber alltid om å få de frosne - og putter de rett i fryseren. Veldig enkelt å ta opp det man trenger.
Oliven Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Flere butikker rundt her jeg bor har de liggende i frysedisken sammen med frossen rundstykkene ol. Det er vel Meny og spar som har det her. Genialt. Ellers kan det også være små hull i posen som gjør at det kommer litt luft til som gjør at det mugner. Opplevde det en gang og fikk byttet uten problem.
Gjest Lillebøll Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Kjøp kun de som er frosne og hold de kaldt, ellers mugner de fort som fy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå