Gå til innhold

MÅ man installere installasjons cd?

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

Er spørsmålet rett og slett...

Har nemlig noe kødd med cdspilleren på dataen, får satt inn cd, den registrerer at det er dc i den, men der stopper det. (har hatt dette oppe til tema før her, uten resultat)

Må vel til pers å skru fra dekselet bak for se om alle ledninger sitter som det skal, men det er så ork.....

Itunes (har hatt ipod til nå) så skal man liksom installere cd, men da jeg byttet datamaskin, så funker det bra for det. Så tenkte Creative også kan unngå cd. Den skal jo liksom være den enkleste mp3'eren.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nedfall
Skrevet

Creative MuVo på wiki

"The player/flash drive section is a USB mass storage device, therefore it requires no drivers on most operating systems."

Etter min mening, er de fleste produsenter av mediespillere som lager produkter uten mass storage device støtte, ikke riktig navla !

Ang CDrommen, har du prøvd å slette den i enhetsbehanling, og deretter restarte pcen for å la den finne stasjonen på nytt ?

Gjest StoreSky
Skrevet

Det første aaaner jeg ikke hva betyr! :ler:

Men jeg tok sjansen, koblet til mp3, brukte "min datamaskin" og der fant jeg creative, brukte så "mine dokumenter" for å finne låter. Så var det bare klikk, hold, slipp,heheh!

Bra forklaring hva????

Funket så bra atte!! :)

Angående det andre, hvadååå? Hvordan sletter man det?

Har lagt to ulike tråder om dette, men finner ikke ut av det. Har lastet inn oppdaterte programmvare, etc, lastet inn andre cd-brennere, ++ Ikke noe funker.

Når jeg idag puttet installasjons cd'en inn, så kommer det opp Vreative MuVo på der som disken (driveren??) er, men den vil ikke åpne/lese den. Ingenting som hender.

Men ellers takk for svar!

Gjest En annen mann
Skrevet
Det første aaaner jeg ikke hva betyr! :ler:

Men jeg tok sjansen, koblet til mp3, brukte "min datamaskin" og der fant jeg creative, brukte så "mine dokumenter" for å finne låter. Så var det bare klikk, hold, slipp,heheh!

Bra forklaring hva????

Funket så bra atte!! :)

Angående det andre, hvadååå? Hvordan sletter man det?

Har lagt to ulike tråder om dette, men finner ikke ut av det. Har lastet inn oppdaterte programmvare, etc, lastet inn andre cd-brennere, ++ Ikke noe funker.

Når jeg idag puttet installasjons cd'en inn, så kommer det opp Vreative MuVo på der som disken (driveren??) er, men den vil ikke åpne/lese den. Ingenting som hender.

Men ellers takk for svar!

Høres ut som cd/dvd romen din kan være defekt. Hvis du åpner, så sjekk at alle kabler sitter godt i, og også i den andre enden som normalt er hovedkortet i maskinen. Hvis dette ikke hjelper, og problemet gjentar seg uansett hva slags cd du setter inn, så kan nok opitkken/laseren være dårlig. Normalt ingen krise, dvd rom koster 200-400 kroner i dag.

Om du ønsker å innstallere driver for muvo (behøver strengt tatt ikke, benytt heller mass storage metoden som du allerede har prøvd. Mass storage betyr enkelt forklart at spilleren vises under min datamaskin som en harddisk/usb-minnepinne, og at man da kan dra/slippe ting&tang som man ellers gjør) så kan man normalt laste ned driver fra creatives hjemmeside og dermed unngå å bruke cd.

Gjest StoreSky
Skrevet

Har faktisk for første gang i mitt liv åpnet boksen, støvsugde masse støv og sjekket alle kabler. Ikke noe endring.

Får se om jeg investerer i ny cd/dvd spiller eller ei. Er egentlig litt liten hele maskinen, går fryktelig tregt om dagen.

Hva er fordelen med å installere driver egentlig? Noen stor fordel, eller bare mas?

Gjest En annen mann
Skrevet
Har faktisk for første gang i mitt liv åpnet boksen, støvsugde masse støv og sjekket alle kabler. Ikke noe endring.

Får se om jeg investerer i ny cd/dvd spiller eller ei. Er egentlig litt liten hele maskinen, går fryktelig tregt om dagen.

Hva er fordelen med å installere driver egentlig? Noen stor fordel, eller bare mas?

Fordelen med drivere for enkelte mp3 spillere er at man da kan gjøre noen "fancy" ting som produsenten støtter og som ikke nødvendigvis er standard i windows eller veldig nyttig. Kan være alt fra synkronisering mellom pc og et musikkprogram produsenten har laget (f. eks itunes og ipod), automatisk oppdatering av styringsprogramvaren på mp3 spilleren eller andre ting.

Etter min erfaring er det mer mas enn nytte så lenge mp3 spilleren uansett dukker opp under min datamaskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...