Janiie Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Hei. Jeg er ny, så jeg kan vel kanskje si litt om hvorfor jeg registrerte meg her. Jeg er litt redd for kroppen min. Høyden min ligger på 168 cm, og vekta på rundt 70 kg. Skulle ønske den var mindre, sjønner dere. Min idealvekt er vel på rundt 60 kg. har prøvd å slanke meg før, men jeg har sånn null peiling på det. så det endte meg at jeg sluttet å spise, ble helt oppsatt i kalorier og gikk opp fem kilo. IKKE å anbefale. Uansett, så fikk jeg et nytt strekkmerke her om dagen og jeg fikk panikk. liker ikke dem. så Jeg begynnte på gamle vaner og har ikke spist noe verdt å nevne de siste dagene. Jeg vet det ikke er noe bra for meg, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! jeg VIL ned! jeg har veldig dårlig kondis, og jeg er bare ikke trimme-typen. om man kan kalle det det.. men det er sommer og jeg er villig til å gjøre veldig mye for å miste i alle fall seks kg over sommeren. Kan noen hjelpe? jeg er seriøst redd for meg selv. høres veldig patetisk ut, jeg vet, men jeg har vært på dette stedet i hodet mitt før, og det er ikke lett å komme seg bort. -Janiie
Gjest Gjest_ytre_* Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Vell, de fleste tabber seg ut med dette "slutte å spise" vaset. Det fungerer ikke rett og slett. Hos de fleste blir det motsatt virkning..altså at du legge på deg istedetfor. Hvis du vil ned i vekt så skal du spise omtrent 3-500 kalorier mindre enn hva du forbrenner og i tillegg passe på karbohydratene (potet, pasta, brød etc). Disse ser jeg på som fiender. Spise du for mye av dem så renner det over og danner seg til fett. Det enkleste er å sette opp en liste over sunne ting du liker å spise, og en liste over det usunne som ikke er helt på grensen til fy-fy. Gå på tn.no og på kalkulatorene der. Regn ut energiforbruket ditt så vet du hva du sånn ca forbrenner. Ta å gå gjennom den sunne listen din og sett opp feks frokost, mellommåltid, lunsj, middag, mellommåltid og kveldsmat. For å gjøre det enkelt så har du faste dager på hva du spiser. Du må selvfølgelig veie maten å rekne ut kaloriene osv men til slutt så kan du alt i hode av hvor mye du skal ha. Eksempel på en simpel utregning: Matvare med 153kcal per 100g. Matvaren er 16g. Da blir det 153 x 0, 16 = 24, 48kcal. Den usunne listen kan brukes EN dag i uken. Kroppen har egentlig godt av å bli bortskjemt litt. Hvis du feks har en favorittsjokolade/middag/kake du har et behov for å spise så går det greit..men kun denne ene dagen. Det er sikkert ikke alle som gjør det slik som meg, men jeg gjør hvertfall sånn..har gått ned 15kg etter dette så det fungerer hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå