Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #21 Skrevet 17. juni 2008 Tror nok en noget større andel hadde beholdt alt selv hvis dette ikke var fiktive penger, gitt. Værsågod, her er to millioner som du ikke får lov å dele med noen? Livet er tøft
Chimamanda Skrevet 17. juni 2008 #22 Skrevet 17. juni 2008 Tror nok en noget større andel hadde beholdt alt selv hvis dette ikke var fiktive penger, gitt. Værsågod, her er to millioner som du ikke får lov å dele med noen? Livet er tøft Jeg synes det hoeres kjedelig ut aa ikke faa lov til aa dele pengene med noen.. Ingen middager ute, ingen reiser med mann eller familie, ingen sparepenger til fremtidige barn, ingen fancy gaver til familie, ikke noe som helst til veldedighet.. hva skal jeg bruke de til da? Kunne jo selvfoelgelig investert alt sammen, men tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til aa ikke gi bort noe som helst.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #23 Skrevet 17. juni 2008 Skulle vært artig å hatt så mye penger at man faktisk kunne gjennomført dette eksperimentet på gata. Og sett hvor mange som faktisk ville avslått, eller gitt bort alt. Jeg er i hvert fall sikker på at det ville blitt en dramatisk lavere andel enn de som svarer at de ville gitt bort alt her. Samtidig er det en litt søkt problemstilling, for hvordan skal det kontrolleres at du ikke gir bort noe? Eller hva om du beholder millionene, men gir bort din egen lønn isteden? Men artig med slike problemstillinger
milla-mor Skrevet 17. juni 2008 #24 Skrevet 17. juni 2008 Tror nok en noget større andel hadde beholdt alt selv hvis dette ikke var fiktive penger, gitt. Værsågod, her er to millioner som du ikke får lov å dele med noen? Livet er tøft Jeg og eksen lekte ofte "Tenk om..."-leken, og mens han skulle ha åtti biler, og svære villaer i øst og vest, så ville jeg bare kjøpe ting til andre. To millioner, hadde jeg nok beholdt selv, det er jo ikke nok til en leilighet engang, men her var det vel snakk om tyve? Og det er altfor mange penger til å bruke på seg selv. Hadde ikke ant hva jeg skulle gjort med dem.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #25 Skrevet 17. juni 2008 To millioner, hadde jeg nok beholdt selv, det er jo ikke nok til en leilighet engang, men her var det vel snakk om tyve? Og det er altfor mange penger til å bruke på seg selv. Hadde ikke ant hva jeg skulle gjort med dem. Tja, være økonomisk uavhengig resten av livet, fri til å si opp jobben den dagen du mistrives, slippe å bekymre deg for penger hvis du blir arbeidsledig eller syk. Pensjonere deg når det passer deg. Handle det du vil, reise hvor du vil. At det finnes noe mer enn en promille som faktisk ville takket nei til dette fordi det er for mye penger, nekter jeg å tro
milla-mor Skrevet 17. juni 2008 #26 Skrevet 17. juni 2008 Tja, være økonomisk uavhengig resten av livet, fri til å si opp jobben den dagen du mistrives, slippe å bekymre deg for penger hvis du blir arbeidsledig eller syk. Pensjonere deg når det passer deg. Handle det du vil, reise hvor du vil. At det finnes noe mer enn en promille som faktisk ville takket nei til dette fordi det er for mye penger, nekter jeg å tro Altså... Jeg skulle VELDIG gjerne hatt tyve millioner, men hvis valget var å bruke alt på meg selv, eller å gi bort pengene, så ville jeg gitt dem bort. Til familien min. Og håpet at et smutthull i regelen tilsa at de kunne kjøpe en leilighet til meg for noen av pengene. Jeg tror rett og slett ikke at jeg ville gledet meg stort over penger som ikke kunne deles. Men det er godt mulig at man blir litt mer grisk straks det ikke er fiktivt, men virkelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå