Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 La oss si at du vinner 20 millioner kroner. Du får to valg, 1 enten gi bort alle pengene til den eller de du vil eller 2 Beholde alt selv og ikke ha muligheten til å dele det med noen. Du må bruke alt selv og på deg selv. Hva hadde du valgt?
Gjest Piper Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Jeg hadde gitt bort alle pengene til familien min, for jeg ville ikke levd med å ikke kunne dele noe med de.
Bokormen Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Hmmm Velge nr 1, tenker jeg... kjedelig å ha penger uten å kunne dele av godene med andre.
Amalie_85 Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Nr 1, for da vet jeg det hadde dryppa tilbake på meg Og jeg hadde jo fått delt det med noen. For jeg ville ikke hatt noe sånt for meg selv, tror jeg hadde blitt dårlig av det
Gjest Ulva35 Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Nr 1 såklart. Og jeg hadde gitt de bort til mannen min
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Siden jeg stemmer på Frp , hadde jeg valgt alternativ 2
Gjest Oxford Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Jeg hadde nok valgt alternativ 1. Da hadde min nærmeste familie, min samboer og et par veldedige organisasjoner fått nyte godt av pengene.
Alice Ayres Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Haha. Jeg ville ha gitt bort alle pengene til mannen min - under betingelsen at det fremdeles var "mine" penger...
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 Støtter den med å gi de til samboeren min. For om jeg kjøper hus f.eks så går det jo på han også.
milla-mor Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Næh, guri! Jeg visste hva spørsmålet var, lenge før jeg åpnet tråden. Jajamensan, her er man synsk i bøtter og spann. Og i en rosa vannkanne med Bambi på. Jeg ville gått for alternativ 1, og satset på at den/de som fikk pengene, hadde kjøpt en leilighet og en bil til meg. Herregud, så utrolig kjedelig det ville vært å ha masse penger man ikke kunne dele... Kunne man ikke spandert ting engang? Reiser, restaurant, ol...?
Alice Ayres Skrevet 16. juni 2008 #12 Skrevet 16. juni 2008 Næh, guri! Jeg visste hva spørsmålet var, lenge før jeg åpnet tråden. Jajamensan, her er man synsk i bøtter og spann. Og i en rosa vannkanne med Bambi på. Jeg ville gått for alternativ 1, og satset på at den/de som fikk pengene, hadde kjøpt en leilighet og en bil til meg. Herregud, så utrolig kjedelig det ville vært å ha masse penger man ikke kunne dele... Kunne man ikke spandert ting engang? Reiser, restaurant, ol...? At du har synske evner burde da ikke komme som noen overraskelse. Hører jo til når man er superhelt. Du kunne ha gitt pengene til meg. Jeg kjøper deg gjerne en et-roms på Notodden og en liten Lada.
lille_lam Skrevet 16. juni 2008 #13 Skrevet 16. juni 2008 (endret) Jeg hadde valgt alternativ 1. Hadde gitt alt til min nydelige lille datter uten å nøle. Som noen andre nevnte, hadde vært kjedelig å ikke kunne dele de med andre. Endret 16. juni 2008 av lille_lam
L@dy Skrevet 16. juni 2008 #14 Skrevet 16. juni 2008 Nja, hadde vel gitt det til mine foreldre for da hadde jeg visst jeg hadde fått mye tilbake. Samboer hadde så klart også fått mye penger, sånn at han kunne kjøpe ett hus til oss, og en bil til meg. Hadde lagt bort en god slump med penger til datteren vår, samt penger til forhåpentligvis et fremtidig barn. Min bror og nevø hadde også fått. Når kommer pengene? :gjeiper:
milla-mor Skrevet 16. juni 2008 #15 Skrevet 16. juni 2008 At du har synske evner burde da ikke komme som noen overraskelse. Hører jo til når man er superhelt. Du kunne ha gitt pengene til meg. Jeg kjøper deg gjerne en et-roms på Notodden og en liten Lada. Nei, det kom ikke egentlig som noen overraskelse... Ville bare gjøre de uvitende klar over dette. Så slipper de å forklare problemstillingen neste gang. De trenger jo strengt tatt bare svar fra meg, uansett. Done deal! Men du kan jo bare selge Birkin-vesken din, så får du kjøpt både et-roms og Lada OG en stor pose saltsild til meg... Hørte jeg et "ja"...? Fint! Jeg flytter inn imorgen! Yeeeey
Alice Ayres Skrevet 16. juni 2008 #16 Skrevet 16. juni 2008 Nei, det kom ikke egentlig som noen overraskelse... Ville bare gjøre de uvitende klar over dette. Så slipper de å forklare problemstillingen neste gang. De trenger jo strengt tatt bare svar fra meg, uansett. Done deal! Men du kan jo bare selge Birkin-vesken din, så får du kjøpt både et-roms og Lada OG en stor pose saltsild til meg... Hørte jeg et "ja"...? Fint! Jeg flytter inn imorgen! Yeeeey Det var jammen omtenksomt av deg. *Stolt* Jeg har et bedre forslag. Du kan jo bare flytte inn i Birkin-vesken min, men du får ikke lov til å spise saltsild mens du befinner deg i den. Eller annen mat og drikke for den del. Er vanskelig å bli kvitt flekker. Lada må du nok vente på, hvis du ikke møter på en generøs øst-europeer.
Chimamanda Skrevet 16. juni 2008 #17 Skrevet 16. juni 2008 Alternativ 1. Hadde ikke hatt samvittighet til aa beholde alt selv. Kjedelig hadde det vaert og...
Gjest Kaya83 Skrevet 17. juni 2008 #19 Skrevet 17. juni 2008 Jeg hadde beholdt alt selv og investert pengene.. Avkastningene hadde jeg brukt til hva jeg ville :D
Gjest _Hufsa_ Skrevet 17. juni 2008 #20 Skrevet 17. juni 2008 Jeg hadde gitt alt vekk til veldedige formål.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå