Gjest StoreSky Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Fant plutselig ut idag morges hvorfor man bruker foundation...hehe! Plupp så var antydning til poser og ujevnheter så og si jevnet med jorden! (eller huden da...heheh!) Det jeg bruker for det meste er: mascara, sort og pupper fordi jeg er så blank og litt rødlig på kinnene (øverst liksom). Men idag har jeg altså foundation også.. Så til det store spørsmålet: Jeg har små litt runde øyne, hvordan sminke meg? Har pleid å legge øyenskygge på hele øyelokket og nesten opp til øyenbryn, så litt mørkere farge i global linjen og ytterst på øyelokket. Riktig?? Eller finnes det bedre tips? Vil mørk farge fremheve eller forminske? (har prøvd noen rosa/lyse farger -så jææævlig ut! men tror det går mest på at jeg kler jordfarger best) Bruker også alltid svart mascara, har vedlig lyse tynne øyehår, så hvis jeg bruker brun så sees hårene nesten ikke. Men vil svart være med på å fremheve runde små øyne?? (og litt lysere, brun, gjøre øynene større og åpnere?) Kinnben (hvis jeg har, hahah!): hvordan fremheve dette? Ok, noe sminke må til, er det blush det heter? Hvordan finne riktig farge og ikke minst: hvor skal dette henn?? (PÅ selve kinnbena under øynene, eller i "søkket" på kinnet??) Er ydmykt takknemlig om noen vil ta seg tid til å svare.... Tar gjerne imot andre tips! ps. handler mest på body shop jeg!
Gjest Frk Åberg Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 (endret) Det sies jo generelt at mørke farger forminsker, så om du har små øyne bør du sikkert være forsiktig med å gjøre det for mørkt. Men jeg ville fortsatt brukt mørk maskara om vippene ellers ikke syns. Kan du ikke stikke innom et parfymeri da, og be om tips til farger tilpasset deg? Jeg pleier aldri å ha øyenskygge helt opp til brynet, men det kommer kanskje an på hvor stort mellomrom man har mellom øye og bryn. Jeg ville uansett valgt en ganske lys farge til det området, om man skal ha noe hele veien. Når det gjelder rouge, gjør folk det på forskjellig vis, men jeg pleier å gjøre det på følgende måte: Jeg børster på litt der hvor kinnet et tykkest når jeg smiler. Altså litt foran på kinnbeina. Andre legger det i en slags stripe under kinnbeina for å framheve dem, men da vil jeg påstå at du bør vite hva du driver med, da mange ser helt rare ut om de ikke kan det. Jeg syns rouge/solpudder skal være en antydning, og ikke slik at du kan se akkurat hvor man har vært med kosten. Endret 16. juni 2008 av Frk Åberg
Gjest StoreSky Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Joa, man bør kanskje gå og få noen litt profesjonelle...Men altså (dette er skikkelig fjortis, men jeg ER 31 år altså) jeg er så redd for at jeg er for stygg! Ser ut som shrek på en dårlig dag - uten sjarmen. Iaf min mening! Så jeg er så redd for at de skal tenke: "ååå håpløst tilfelle! nøy deg med det du har du jenta min! ikke noe å gjøre her, fin blir du aldri" Skal se om jeg får tak i noen litt lysere farger, men i jordtoner! Eventuelt våge meg til å spørre damene/jentene på feks Body Shop. De har jo ofte sånne damer som er klar for å demonstrere sminke.
Gjest *lucky* Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Ikke gidd å føl deg sånn! Husk at butikkene bare er ute etter pengene våre så de er glade for at vi kommer!!! For å finne en riktig foundation så bør du gå til hudpleier. Er det en forhandler i nærheten som fører Glo så anbefaler jeg deg å teste dette. Du kan kjøpe det på nett etter at du har fått veiledning på farge og påføringsmetode. Jeg bruker Glo sin flytende foundation og den er veldig god. Det første jeg ville tenkt på visst jeg skulle gjøre noe så ville jeg gått til frisøren å fått meg en kul sveis og evt farget håret. Hos frisøren får du også hjelp til å forme øynebryna. Napping og fargin av bryn gjør ofte STOR forskjell!! For å kunne sminke seg i hverdagen synes jeg det ikke er så viktig med øyenskygger. Skaff deg en god svart maskara og en vippetang. Jeg tar bare litt rouge over øynene og i kinnene for å se litt frisk ut+ foundation for å jevne ut fargen i ansiktet. En god concealer er fint å bruke under øynene. Husk at denne må være ganske lys i fargen, da ser det bra ut! Ellers så finnes det mange lippglosser som alltid gjør seg.
Maneo Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Det jeg bruker for det meste er: mascara, sort og pupper fordi jeg er så blank og litt rødlig på kinnene (øverst liksom). Men idag har jeg altså foundation også.. Jeg har ikke peiling på sminke, men måtte bare litt.
Gjest StoreSky Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Pupper brukes hver dag, hehe! *lucky* : bruker vippetang og mascara hver dag jeg. Ser ut som kreftpasient uten! Håret er jeg fornøyd med, det skal jeg ikke gjøre noe med. Er sminken jeg vil gjøre ordentlig. Fondation fikk jeg faktisk hjelp til å finne, kom jeg på utover dagen idag. Så det er altså øyenskygge (til fest og til å "freshe" meg opp med) og andre "greier" jeg gjerne vil lære litt om!
Gjest *lucky* Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Ok, da må du nok nesten bare øve og prøve! Du trenger ihverftall en base på øyelokket slik at skyggene fester seg og sitter fint. Jeg liker denne veldig godt: http://madminerals.org/catalog.php?category=148 du kan velge farge utifra hva du liker men den bør være ganske nøytral, jeg bruker Bare necessity. Mac er et merke som har utrolig flotte farger. Du kan handle prøver her: http://www.thebodyneeds.com/pigments.html så får du mye fint! Applikeringstips finner du her: http://rocketqueens.blogg.se/category/appl...-tutorials.html Dette er gøy:)
Gjest *lucky* Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Smashbox har også veldig mye fint! Denne er kanskje noe for deg http://eu.strawberrynet.com/productDetail....13&goChar=S
Ethereal Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 Nå som det er sommer syns jeg det er finest med bare litt maskara, og kanskje litt solpudder hvis man skal noe spesielt. Når huden blir frisk og solbrun av å være mye ute, så trenger man lite sminke for å se fresh ut
Gjest StoreSky Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 *lucky* : den guiden til applikering var skikkelig nøyaktig og relativt lett og forstå! bra med bilder som viser hva menes. Etheral: jodda, er ikke slik at jeg bruker masse sminke på jobb, men vil altså kunne legge på det lille ekstra til kveld, ute på byen, etc. ** Men tror jeg må få veiledning i en butikk, highligheter, rouge, og sånn mørk greie..hmm...
Gjest Imsdal Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Har du sett på jåletv'n til DetNye? Videosnutter med hvordan man kan legge forskjellig sminke...
Gjest Makeupartisten Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Fant plutselig ut idag morges hvorfor man bruker foundation...hehe! Plupp så var antydning til poser og ujevnheter så og si jevnet med jorden! (eller huden da...heheh!) Det jeg bruker for det meste er: mascara, sort og pupper fordi jeg er så blank og litt rødlig på kinnene (øverst liksom). Men idag har jeg altså foundation også.. Pupper gir alltid en fin effekt, så fortsett å bruk dem. Helst hver dag (de kan være litt vonde å fjerne) Så til det store spørsmålet: Jeg har små litt runde øyne, hvordan sminke meg? Har pleid å legge øyenskygge på hele øyelokket og nesten opp til øyenbryn, så litt mørkere farge i global linjen og ytterst på øyelokket. Riktig?? Eller finnes det bedre tips? Vil mørk farge fremheve eller forminske? (har prøvd noen rosa/lyse farger -så jææævlig ut! men tror det går mest på at jeg kler jordfarger best) Du trenger ikke å kjøpe øyenskyggebase. Med mindre du har fet hud, holder det fint å bruke foundation under. Du bare tar foundation i hele ansiktet, inkludert øyelokkene, før du gjør noe som helst annet. Videre høres det ut som du gjør det riktig med øyenskyggen. Mørke farger skaper skygge, og en skygge i globallinjen vil gjøre blikket ditt med våkent. Legg skyggen så bred at du ser den selv når du har øynene åpnet. Mange gjør den feilen at de kun bruker skygge kun på selve øyelokket, slik at den forsvinner når de åpner øynene. Dus det mørke godt ut, og som sagt: Legg den slik at man ser den selv om du har øyet åpent. Litt hvit øyenskygge kan du bruke under øyenbrynet, og eventuelt på øyelokket. Selv har jeg erfart at en kald mørkebrun/grå og en nøytral hvitfarge er det som fungerer best på de aller fleste. Vær forsiktig med å bruke farger, siden din egen hud (og hår)-tone avgjør hva som kler deg. Bruker også alltid svart mascara, har vedlig lyse tynne øyehår, så hvis jeg bruker brun så sees hårene nesten ikke. Men vil svart være med på å fremheve runde små øyne?? (og litt lysere, brun, gjøre øynene større og åpnere?) Nei, svart mascara vil ikke gjøre øynene mindre forutsatt at du har en god bøy på dem. Du sier du bruker vippetang, det er bra. Fortsett å bruke svart mascara hvis det er det du føler deg mest komfortabel med. Brun og andre farger ser nesten alltid blast og kunstig ut, og med mindre man er ekstremt lys i hud og hår, ser svart mest naturlig ut. Kinnben (hvis jeg har, hahah!): hvordan fremheve dette? Ok, noe sminke må til, er det blush det heter? Hvordan finne riktig farge og ikke minst: hvor skal dette henn?? (PÅ selve kinnbena under øynene, eller i "søkket" på kinnet??) Er ydmykt takknemlig om noen vil ta seg tid til å svare.... En enkel huskeregel: -MATT og MØRKT forminsker -LYST og BLANKT forstørrer Skal du skape en illusjon av høye kinnbein, bør du derfor: 1. bruke noe matt og mørkt (f.eks rouge, et mørkt pudder eller et matt solpudder) UNDER kinnbeina. Man begynner litt på siden av munnen, og lager en stripe med mørk farge utover langs sidene og ender ved ørene. Linjen følger kjevebeinet parallelt. Husk selvsagt og duse godt ut, hvis ikke ser man litt klovnete ut. 2. neste steg er å få kinnbeina til å se store ut. Dette gjør du vet å bruke noe lyst og/eller hvitt oppå kinnbeina. Man kan bruke en lys concealer, en highlighet, en lys øyenskygge eller noe annet blankt/lyst. Bare børst litt produkt forsiktig over den øyvre delen av kinnbeina. Oppsumert: Mørkt og matt under kinnbeina. Lyst og blankt oppå kinnbeina. Man trenger bare to produkter for å gjøre dette. Her: http://www.temptalia.com/tutorial-contour-...ghting-the-face er en guide med bilder. Hun bruker vel litt flere produkter, men hovedprinsippene er de samme.
Nausicaä Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Du seier du likar å handle på The Body Shop. Er du medlem? For då eg var innom butikken for eit par dagar sidan, fekk eg tilbod om gratis sminke-time. Dei har visst "kundekveld" ein gong i månaden der ein blant anna kan få slike tilbod. Det hadde kanskje vore kjekt for deg også å bli vist korleis sminka skal på? Dei vil nok prøve å selge deg nokre produkt og slikt, men ellers er det jo eit kjekt gratis-tilbod. Kanskje du kan stikke innomTBS og høyre når dei har slikt neste gong der du går?
Gjest StoreSky Skrevet 22. juni 2008 #14 Skrevet 22. juni 2008 Var på Body Shop igår, kom hjem med solpudder og blush/rouge! Skal senere kjøpe en lip&cheek balm ting, ble veldig fint og naturlig på leppene, fremhever liksom bare fargen som er der allerede. Damen sminket med med dette for å vise hvordan man legger det på, veldig nyttig, for ellers hadde jeg virkelig ikke hatt peil! Og var ikke pinlig eller rart eller ekkelt, men bare vedlig hyggelig! På torsdag har de sånn kundekveld, men mini makeover og veiledning. Skal se om jeg drar. Og nå er jeg medlem, med 10% rabatt når man handler der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå