Gå til innhold

kAN IKKE HA VÆRT ORDENTLIG GLAD I MEG HAN HELLER?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_louise_*
Skrevet

Gjorde det slutt med kjæresten for at følelsene mine hadde gått over . Han skrek og gråt og ringte meg i ca 14 dager. Jeg sa klart ifra at det aldri kom til å bli oss, men han sa at han enda elsket meg og at han hadde det så fælt.Men nå etter 4 uker etter bruddet er han begynt å date en annen jente??Går det virkelig ann at han da noen sinne har elsket meg og var det helt til slutten? Hvordan klarer han å bli sammen med ei annen når han sa han elsket meg så høyt? Har ikke hans følelser også dabbet av i forholdet da, og grunnen til at han ble så opprørt var bare for at han mistet en kjæreste?

Jeg ønsker han jo selvsagt lykke til videre, men bare kom til å tenke på dette da en venninne bemerket det formeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han var glad i deg, betyr ikke at han ikke kan bli glad i noen andre.

Skrevet

Det betyr absolutt ikke at han ikke elsket deg til siste slutt!

Han har bare innsett at det ikke ble dere to og begynt og leve livet igjen. Det er helt naturlig og veldig sunt for han!

Gjest Tysen
Skrevet
Gjorde det slutt med kjæresten for at følelsene mine hadde gått over . Han skrek og gråt og ringte meg i ca 14 dager. Jeg sa klart ifra at det aldri kom til å bli oss, men han sa at han enda elsket meg og at han hadde det så fælt.Men nå etter 4 uker etter bruddet er han begynt å date en annen jente??Går det virkelig ann at han da noen sinne har elsket meg og var det helt til slutten? Hvordan klarer han å bli sammen med ei annen når han sa han elsket meg så høyt? Har ikke hans følelser også dabbet av i forholdet da, og grunnen til at han ble så opprørt var bare for at han mistet en kjæreste?

Jeg ønsker han jo selvsagt lykke til videre, men bare kom til å tenke på dette da en venninne bemerket det formeg.

Er du helt egosentrert eller.... Først så dumper du han, og etterpå så er det galt at han går videre..................................

Skrevet
Er du helt egosentrert eller.... Først så dumper du han, og etterpå så er det galt at han går videre..................................

Nei jeg har ikke sagt at det er galt at han går videre, bare lurte på om han kan glemme meg så fort når han sa at han elsket meg og at han kanskje heller ikke har elsket meg så høyt i forholdet vårt.Hadde dere klart å date en fyr/dame så kort tid etter et brudd om dere elsket exen veldig høyt etter et brudd. Lurte på om det er mulig å glemme så fort. Bare tenkte at han kanskje ikke heller hadde sterke følelser for meg, slik jeg ikke hadde for han mot slutten.?

Har ingenting med at jegikke ønsker han lykke til videre og et godt liv. Har selv kjæreste, så det er ikke noe med det

Skrevet

Hvorfor i all verden lurer du på dette? Spør ham, hvis det er så viktig for deg å finne ut hva han følte/føler og hvor sterkt osv..

Gjest Gjestfrid
Skrevet
Nei jeg har ikke sagt at det er galt at han går videre, bare lurte på om han kan glemme meg så fort når han sa at han elsket meg og at han kanskje heller ikke har elsket meg så høyt i forholdet vårt.Hadde dere klart å date en fyr/dame så kort tid etter et brudd om dere elsket exen veldig høyt etter et brudd. Lurte på om det er mulig å glemme så fort. Bare tenkte at han kanskje ikke heller hadde sterke følelser for meg, slik jeg ikke hadde for han mot slutten.?

Har ingenting med at jegikke ønsker han lykke til videre og et godt liv. Har selv kjæreste, så det er ikke noe med det

Ja, det har jeg gjort - FOR å glemme! Ikke særlig pent gjort mot den nye, men av og til kan det å finne seg en ny være det som trengs for å komme seg videre...

Skrevet

Jeg var sammen med en fyr i nesten 3 år når jeg var yngre, og etter at vi gjorde det slutt ble han sammen med ei ny jente etter under en uke. Bruddet var greit, men akkurat det svidde litt...

Må nevnes at de gifter seg om ikke så altfor lenge, så de var jo tydeligvis perfekte for hverandre :)

Skrevet (endret)

Du har jo skaffet deg ny kjæreste 4 uker etter bruddet og hva er det da som er rart at han dater andre damer for å finne seg ny kjæreste? Det er jo ingen sjanse for at det blir dere to igjen.

Det er ikke uvanlig at den som blir dumpet forsøker å klynge seg fast til det man hadde og trenger tid til å innse at det ikke hjelper. Det kan også være "medisin" å date andre for å forsøke komme over den som dumpet en. Man kan da igjen føle seg attraktiv og at andre synes en er interessant. Det gjør det lettere å komme videre og glemme eksen. Jeg synes ikke det er noe galt med det.

Det var også en annen tråd hvor en kvinne brøt med kjæresten sin og syntes det var rart han etter noen uker begynte å treffe andre damer. Hun syntes det var dumt i tilfelle hun ville finne følelser tilbake for ham og kanskje ta ham tilbake. Til dette vil jeg si at å dumpe noe er ganske alvorlig og man kan ikke regne med at den man dumper vil stå der å vente til man kanskje tar h*n tilbake. Så det er dårlig taktikk å "dumpe" noen hvis man ikke seriøst mener det og er helt ferdig med forholdet følelsesmessig. Man kan faktisk risikere at ekspartneren går sin vei og søker lykken et annet sted. Så man bør være forberedt på det.

Det virker på meg at endel av de som dumper ikke liker noe særlig at den man dumpet faktisk ganske raskt kan finne en annen partner. Når man sier at forholdet er slutt så får man faktisk finne seg i at partneren er helt fri til å gjøre hva h*n vil. Hvorfor bruke mer energi på en som ikke vil ha en? Hvorfor ikke starte med blanke ark og håpe på bedre lykke med den neste man treffer. Det betyr ikke at man ikke elsket eksen fordi man velger å gå videre i livet. Det virker som om noen tror at den som ble dumpet aldri kan ha elsket partneren når h*n etter noen uker kan finne en ny. Jeg tror ikke man kan trekke slike slutninger. Sorgprosessen etter et brudd er forskjellig fra person til person. Noen lider i lang tid mens andre kommer seg over det veldig raskt. Begge deler er like riktig. Det finnes ikke noe fasitsvar på hvordan man "bør" sørge etter et brudd.

Jeg synes TS bør glede seg over at eksen har tatt bruddet pent og er i ferd med å gå videre i livet. Da behøver ikke TS ha skyldfølelse for at hun såret eksen. Brudd kan være nødvendig noen ganger og da er det bedre å se at den andre kommer over det enn å høre om at eksen sørger og sitter hjemme og sturer i månedsvis.

Endret av Paladin
Gjest Gjest
Skrevet

Tror du tenker for mye, glem ham, har har åpenbrt gjort det eneste rette, og glemt deg ;)

Gjest samme som innlegg 12
Skrevet

Til ts: som flere har nevnt er det ganske vanlig for den som er såret å finne seg en "rebound". Altså en man kan være sammen med når man prøver å glemme kjærligheten til forrige partner. Les her: http://en.wikipedia.org/wiki/Rebound_%28dating%29

Skrevet

Skjønte ingenting.

Trådstarter forteller at x'en har fått ny dame selv om han sa at han elsket henne. Trådstarter mener da kanskje at han ikke kunne ha elsket henne så mye som hun påstår i og med at han har fått seg en ny en.

Hmm. Er det sånn kvinner trekker konklusjoner når de har gjort noe galt? Du har jo selv en ny kjæreste, og mest sannsynlig blei du hypp på ham mens du hadde din gamle kjæreste.

Og da blir mitt spørsmål til trådstarter, elsket du ham gamle kjæresten din da du møtte han nye karen?

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Trådstarter hadde jo mistet følelsene for kjæresten. Kjæresten påstår han elsket henne. Der er jo den vesentlige forskjellen.

Trådstarter: Jeg tror at han rett og slett trengte ei han kunne komme over deg med. Enten det, eller så kan det være for å gjøre deg sjalu, i et desperat forsøk på å vinne deg tilbake...?

Uansett synes jeg du skal kose deg med den nye kjæresten din, og ikke dvele ved det som har vært. Hadde det gjort noe forskjell dersom han elsket deg? Eller ikke elsket deg? Du er jo ferdig med ham og gått videre. Hva han virkelig følte har vel ikke noe å si lenger?

Lykke til med han nye. Kos deg og lev livet uten å tenke for mye på fortiden :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er den som elsket eksen til siste slutt og et par uker etter det. Vi var faktisk gift og har barn sammen. Men - jeg datet også fort igjen. Ikke fordi jeg ville glemme eksen, for han kom jeg faktisk fort over.

Det som er poenget er at når jeg kom over det verste sjokket etter at han gjorde det slutt, så innså jeg også at jeg faktisk ikke hadde elsket ham så høyt som jeg trodde jeg gjorde.

Men min eks har også slengt dette til meg i etterkant, anklaget meg for at jeg ikke elsket ham som jeg burde (sier han som fant seg en annen mens vi var sammen). Noen ganger er det faktisk slik at man bare må komme seg over sjokket før man klarer å gå videre.

Det er flott egentlig at din eks har begynt å date igjen, eller ville du foretrukket å få telefoner hele døgnet om hvor mye han savnet deg?

Skrevet

Hadde dere vært sammen lenge da? Det tar jo litt tid før en forelskelse går over i ekte, dyp kjærlighet, selv om vi i Norge i dag bruker "å elske" om forelskelsesfølelsen også.

Men jeg mener ihvertfall at det å elske noen ikke trenger å ha sammenheng med om man kan forelske seg i noen andre. Men har man respekt for den partneren man elsker, lar man ikke en eventuell "crush" gå ut over det forholdet man har. Når du så klart og tydelig har vist ham at han er uten betydning for deg, vil det være helt naturlig at han begynner å date når han har kommet seg over sjokket. Har han virkelig elsket deg kan fortsatt ha følelser for deg, og likevel være forelsket i en ny. Har utrykket vært brukt på en mer "moderne måte", kan forelskelsen ha gått over når han har sett hvor dårlig du har kunnet behandle ham. Når man er veldig forelsket overser man alle feil ved den man har fallt for. Men det er jo ganske vanskelig å overse det når du dumper ham og går videre til neste før han har fått sagt Jack Robinson.

Men han kan helt klart ha snakket sant, selv om han er forelsket i en annen nå. Det siste alternativet er at han dater en han synes er hyggelig å bruke tid med, mens han venter på at han på ny skal bli forelsket. Uansett om det er slik eller sånn, synes jeg du skal la ham håndtere det på egenhånd, og ikke tolke det han gjør nå som en personlig fornærmelse. Det var jo faktisk du som såret ham først! Kos deg med den nye kjæresten din, og behandle eksen din med høflighet. Og ikke lag mer problemer ut av situasjonen enn nødvendig.

Gjest Gjest
Skrevet
Hadde dere vært sammen lenge da? Det tar jo litt tid før en forelskelse går over i ekte, dyp kjærlighet, selv om vi i Norge i dag bruker "å elske" om forelskelsesfølelsen også.

Men jeg mener ihvertfall at det å elske noen ikke trenger å ha sammenheng med om man kan forelske seg i noen andre. Men har man respekt for den partneren man elsker, lar man ikke en eventuell "crush" gå ut over det forholdet man har. Når du så klart og tydelig har vist ham at han er uten betydning for deg, vil det være helt naturlig at han begynner å date når han har kommet seg over sjokket. Har han virkelig elsket deg kan fortsatt ha følelser for deg, og likevel være forelsket i en ny. Har utrykket vært brukt på en mer "moderne måte", kan forelskelsen ha gått over når han har sett hvor dårlig du har kunnet behandle ham. Når man er veldig forelsket overser man alle feil ved den man har fallt for. Men det er jo ganske vanskelig å overse det når du dumper ham og går videre til neste før han har fått sagt Jack Robinson.

Men han kan helt klart ha snakket sant, selv om han er forelsket i en annen nå. Det siste alternativet er at han dater en han synes er hyggelig å bruke tid med, mens han venter på at han på ny skal bli forelsket. Uansett om det er slik eller sånn, synes jeg du skal la ham håndtere det på egenhånd, og ikke tolke det han gjør nå som en personlig fornærmelse. Det var jo faktisk du som såret ham først! Kos deg med den nye kjæresten din, og behandle eksen din med høflighet. Og ikke lag mer problemer ut av situasjonen enn nødvendig.

knall bra skrevet

Skrevet
Skjønte ingenting.

Trådstarter forteller at x'en har fått ny dame selv om han sa at han elsket henne. Trådstarter mener da kanskje at han ikke kunne ha elsket henne så mye som hun påstår i og med at han har fått seg en ny en.

Hmm. Er det sånn kvinner trekker konklusjoner når de har gjort noe galt? Du har jo selv en ny kjæreste, og mest sannsynlig blei du hypp på ham mens du hadde din gamle kjæreste.

Og da blir mitt spørsmål til trådstarter, elsket du ham gamle kjæresten din da du møtte han nye karen?

Nei jeg hadde jo mistet følelsene for han for lang tid tilbake. Jeg trodde det skulle gå over men det gjorde ikke det. Derfor måtte jeg bare bryte med han.

Skrevet
Trådstarter hadde jo mistet følelsene for kjæresten. Kjæresten påstår han elsket henne. Der er jo den vesentlige forskjellen.

Trådstarter: Jeg tror at han rett og slett trengte ei han kunne komme over deg med. Enten det, eller så kan det være for å gjøre deg sjalu, i et desperat forsøk på å vinne deg tilbake...?

Uansett synes jeg du skal kose deg med den nye kjæresten din, og ikke dvele ved det som har vært. Hadde det gjort noe forskjell dersom han elsket deg? Eller ikke elsket deg? Du er jo ferdig med ham og gått videre. Hva han virkelig følte har vel ikke noe å si lenger?

Lykke til med han nye. Kos deg og lev livet uten å tenke for mye på fortiden :)

Takk for det :) Det skal jeg gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...