Epona Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har lagt merke til at sønnen min på 19 mnd "alltid" myser, særlig når vi er ute i skaprt lys. Har begynt å fundere litt på om han kanskje ser dårlig. Både jeg og pappaen bruker briller, og har gjort det siden barneskolen. Jeg er selv en "myser", og er veldig lyssky. Lurer på om det bare er det som plager sønnen min også, eller om han faktisk myser for å fokusere. Men han virker å se allverdens detaljer både på kort og lang avstand, men jeg reagerer på mysingen likevel. Så det jeg lurer på er: Dere som har småbarn som bruker briller, hvordan ble det dårlige synet egentlig oppdaget? Noen som kjenner igjen det som jeg beskriver?
LilleMy28 Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har ikke barn selv, men broren til samboer fikk briller først i skolealder da lærerene påpekte det, og da så han skikkelig dårlig. Først da tenkte foreldrene over at kanskje sønnen ikke bare var litt klumsete, men hadde stumpet borti saker og ting pga synet. Det er jo ikke verre enn å høre med fastlegen så kan dere få en henvisning til øyelege, da blir det sjekket opp og ser han fint så kan dere i det minste slappe av
Tusenfryd Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Trodde helsestasjonen fulgte opp slike ting? Det gjør de her i hvert fall. Evt fatslegen som kan henvise videre. Jeg ser også at mitt barn "alltid" har brukt solbriller - også inne. De er kanskje litt meR lysømfindltlige de små?
Reveal Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Her ble det oppdaget på vanlig helsestasjonkontroll (4år)- med henvisning videre til øyelege på sykehuset. Og synsfeilen var ikke stor engang. Hun trengte kun briller et års tid for å korrigere.
Gjest Epona i.i Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Takker for svar! Så ingen har hatt mysing som "tegn" på dårlig syn? Han ser som sagt detaljer og er kjempeoppmerksom på saker og ting, så jeg tror igrunnen synet er helt som det skal være.
Gjest Purple Haze Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Min sønns dårlige syn ble oppdaget på 4-årskontroll på helsestasjonen. Han viste ingen tegn på dårlig syn, og han myste heller aldri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå