Gå til innhold

Forstørring av bilder

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Grafica

Hei diddeline! Spørsmålet er ikke hvor mange megapixler som er på kameraet, men hvor stor oppløsningen på bildet er. Dette sjekker du ved å høyreklikke på bildet og velge "vis egenskaper" eller noe lignende. Der burde størrelsen på bildet stå slik: 800 pixler x 600 pixler eller lignende.

Gjest Grafica

Det vet jeg ærlig talt ikke. 800x600 er god og stor kvalitet til nettbruk, men kan lett bli litt lite i print. Du kan prøve å skrive det ut hjemme, om du har fargeprinter, i a4, og se om det ser bra ut. Ellers er det bare å ringe til et sted de driver med forstørring og fortelle hvor stort bildet ditt er og om de tror det blir bra.

Hvor stor vil du ha det? Med mindre det er ekstremt høyoppløselig tror jeg du kan se langt etter noe større enn a3, kanskje en mellomting mellom a3 og a4. Men det er faktisk større enn man tror, når det kommer på veggen :)

Gjest -diddeline-
Det vet jeg ærlig talt ikke. 800x600 er god og stor kvalitet til nettbruk, men kan lett bli litt lite i print. Du kan prøve å skrive det ut hjemme, om du har fargeprinter, i a4, og se om det ser bra ut. Ellers er det bare å ringe til et sted de driver med forstørring og fortelle hvor stort bildet ditt er og om de tror det blir bra.

Hvor stor vil du ha det? Med mindre det er ekstremt høyoppløselig tror jeg du kan se langt etter noe større enn a3, kanskje en mellomting mellom a3 og a4. Men det er faktisk større enn man tror, når det kommer på veggen :)

Har veldig lyst på lerret 30 x 40 f.eks...

Jeg får hive meg på telefonen og dra innom noen fotografer.

Men hjertelig takk for svar Grafica!! :bukke:

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...