Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2003 #1 Skrevet 21. mai 2003 Så en dokumentar på tv'en for en stund siden om hiv og aids. Det var et utrolig skremmende, men samtidig fascinerende program som virkelig åpnet både øyner og ører. Det jeg begynte å tenke på er hvor stor sjansen er for å bli smittet om man har sex med noen som har hiv, og i såfall, hvor stor er sjansen for at du da smitter andre som du igjen har sex med? På samme måte, hvor stor er sjansen for at man likevel kan være smittet om man har hatt sex, og siste sexpartner tester negativt? Kan man da anse seg selv som i trygghet? Jeg er ikke i en utsatt situasjon selv, men ble veldig interessert i og med at ekspansjonen av denne fryktelige sykdommen er veldig stor...Bare i Norge blir en stor del mennesker smittet i løpet av et år - og det er fryktelig skremmende. Det må da kunne finnes en løsning på denne infeksjonen også snart...?!?
Tusenfryd Skrevet 21. mai 2003 #2 Skrevet 21. mai 2003 Hvis du har sex med en hiv-smittet uten kondom, kan du regne deg rimelig i faresonen. Kondom beskytter, og par hvor den ene er smittet, kan være sammen uten å smitte. Jeg har gode venner som dessverre døde av aids, og det kan være et grufullt syn. Og føles som en urimelig straff for noe vi alle gjør... skjønner? Å ha sex uten kondom med noen som ikke er garantert smittefri er å leke med livet. Homser eller ikke. Her er en link til Pluss - les og lær. http://www.pluss-lma.no/
gleder meg! Skrevet 21. mai 2003 #3 Skrevet 21. mai 2003 Viktig å ta forholdsregler!!! Og, HIV er og blir en grusom sykdom... Og medisinene er ekstremt dyre, og med mange bivirkninger... Itillegg er de dessverre ikke helbredende!
Petruska Skrevet 21. mai 2003 #4 Skrevet 21. mai 2003 Til deg "Gleder meg": Litt småpirk bare, du skriver at HIV er en sykdom. Du som er sykepleierstudent (så at du skrev det et annet sted) burde vite at HIV ikke er en sykdom, men derimot navnet på et virus som kan føre til sykdommen AIDS. Det er faktisk en stor forskjell der...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå