Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Snippen
Skrevet

Har vært sammen med kjæresten min i to år, i et avstandsforhold. Har alltid opplevd ham som rolig og stødig, selv om jeg har sett han litt sint et par ganger (av uforståelige grunner for meg). Nå har vi vært sammen en uke og han har hatt to skikkelige raseriutbeudd over bagateller. Alkohol var med i bildet begge gangene. Han ble selvsagt veldig lei seg etterpå og sier at han er no hissig og at det forsterkes når han er sliten og har drukket fro mye. Jeg blir sånn i tvil om hvor mye jeg skal tolerere av dette. Han har ikke blitt fysisk voldelig. Det er jo noe med alle, ingen er perfekt. Vi har det supert ellers og han er vedlig omtenksom. Er det noen her sm har en hissig mann og hvordan takler dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er litt hissig, men han lar det ikke gå utover meg, han banner litt i skjegget, også går det over. Du får vel be din ta hensyn til deg, og i tillegg ikke drikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er litt hissig av meg, men jeg blir ikke sint så ofte som det du beskriver kjæresten din.

Jeg blir fysisk dårlig når noen er sinte, og mannen min var sånn - jeg flyttet fra han fordi jeg ikke orket å gå på tå hev mer... han kunne eksplodere for småting, jeg skvatt alltid, for det var eksplosjoner for ting jeg ikke hadde forutsett at han skulle bli sint for.

Han forsto aldri hvor fælt det var for meg at han eksploderte så veldig - før jeg sa at jeg går fra han. Da hadde jeg prøvd å si det til han i lange tider uten at han fattet alvoret i det.

Så -- jeg taklet det ikke, for å si det sånn...

Han hadde også alltid unnskyldning med at han var så sliten eller at han hadde drukket litt alkohol eller at han var stresset...

Skrevet
Har vært sammen med kjæresten min i to år, i et avstandsforhold. Har alltid opplevd ham som rolig og stødig, selv om jeg har sett han litt sint et par ganger (av uforståelige grunner for meg). Nå har vi vært sammen en uke og han har hatt to skikkelige raseriutbeudd over bagateller. Alkohol var med i bildet begge gangene. Han ble selvsagt veldig lei seg etterpå og sier at han er no hissig og at det forsterkes når han er sliten og har drukket fro mye. Jeg blir sånn i tvil om hvor mye jeg skal tolerere av dette. Han har ikke blitt fysisk voldelig. Det er jo noe med alle, ingen er perfekt. Vi har det supert ellers og han er vedlig omtenksom. Er det noen her sm har en hissig mann og hvordan takler dere det?

Hmm, her ville jeg nok begynt å tenke litt.

Er han hissig, og blir sint over bagateller (som han mener du er årsak til), vil du komme til å bli forsiktig med hva du sier og hva du gjør. Å "gå på tærne" for en annen er ikke godt i lengden, du kan j ikke være deg selv da.

Du ser ham jo ikke i hverdagen nå, og der dermed ikke hvordan han er sammen med deg over tid. Hvor ofte treffes dere, og har dere mulighet til å være lenge sammen av og til? I så fall har du jo muligheten til å se hvordan dere fungerer sammen. Men jeg ville nok vært litt på vakt overfor sånn oppførsel. Selv om han ikke blir voldelig, er det jo noe som kan begrense deg veldig som person.

Skrevet
Nå har vi vært sammen en uke og han har hatt to skikkelige raseriutbeudd over bagateller. Alkohol var med i bildet begge gangene. Han ble selvsagt veldig lei seg etterpå og sier at han er no hissig og at det forsterkes når han er sliten og har drukket fro mye. Jeg blir sånn i tvil om hvor mye jeg skal tolerere av dette. Han har ikke blitt fysisk voldelig. Det er jo noe med alle, ingen er perfekt. Vi har det supert ellers og han er vedlig omtenksom. Er det noen her sm har en hissig mann og hvordan takler dere det?

2 raserianfall på en uke i alkoholpåvirkning? Det er altfor mye. Blir han så ille, burde han holde seg til et glass eller to for å ikke være til frykt og plage for omgivelsene sine. Slik oppførsel er uakseptabel, og det er hans ansvar å ikke utsette deg for dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...