Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 jeg skal i dåp til min niese og funderer på gave. har merkelig nok fått beskjed om at sølv"ting" ikke er så interessant.... heller klær.... jaja de om det, men syns klær er litt kjedelig gave å gi siden de bare varer et par måneder før de vokser ut av dem igjen. en gave i sølv varer jo livet ut. har noen noe gavetips, et sted mellom noe varig og noe brukbart?
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Slenger meg på å gi bok / bøker jeg. Det er aldri for tidlig å begynne å lese for barn, og når barnet blir litt eldre så blir det fint å lese selv også. Jeg har en bokhylle full av bøker jeg fikk da jeg var itte-bitte-liten som jeg gleder meg til å lese for mine barn. Nå, det er en gave som varer! :D Og siden det skal være dåpsgave og det gjerne skal være litt fancy så er det fint å finne en som er litt spesielt innbundet, eller gå til et bokbinderi.
Sunbird Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Jeg skal snart i barndåp til min nevø og har bestillt fat,kopp og dyptallerken med navnet hans på. I tillegg tenkte jeg å gi litt penger. Ta en titt på denne siden, mye fint. Litt over ei uke leveringstid,men ikke noe problem hvis du er ut i god tid. www.babydesign.no
Plym Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Jeg forstår godt at de ikke ønsker seg sånne sølvgreier som ikke gjør noe annet enn å samle støv. Ender med skjerf og tannbeholdere og gud vet hva. Smykker synes jeg derimot er morsomt å få. Barnesmykker er varig, men de kan brukes før de er voksne. Ellers er vel flotte barnebøker min favorittdåpsgave.
Sun Mei Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Jeg skal også i barnedåp og har kjøpt en bok med mange eventyr av HC Andersen. Jeg har også kjøpt barnebestikk designet av Georg Jensen (dansk). Bestikket er i rustfritt stål og har vilder av Ole Brum, tigergutt og Nasse nøff.
Snuppelure Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Vet ikke hvor i landet du befinner deg... Men Blindesprodukter i Oslo selger en kjempefin gyngehest i tre til ca 600 kr. om det kunne være noe? Tror de har en nettbutikk også...... www.blindesprodukter.no Må lete på siden med du finner den til slutt ;-)
Susan Sto Helit Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Henger meg på de som anbefaler barneservise og bøker. "De store hvite" var noe av det fineste vi fikk. Selv har jeg gitt Karius og baktus servise, med boka som kort. (OK, den kunne ikke byttes, men det må da ikke være et must når man får gaver.)
Rådløs Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 Hei. Jeg laget en personlig bok til min niese. Der jeg skrev en tale, og klistret inn bilder av meg og henne i løpet av de månedene hun har krydret hverdagen våres. Ga også penger til henne, slik at hun kan begynne å spare opp til det hun måtte trenge når den tid kommer. Man kan også opprette en sparekonto. Det er bare fantasien som må i sving, vips så har du en eller fler gode idèer. Lykke til.
Busy Lizzie Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Hei! Dette synes jeg er fine gaver: barnebestikk, tallerken, krus ramme med fot/håndavtrykk bibel for barn eventyrbøker barnestol smykke Fotoalbum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå