Gå til innhold

Kirken godtar skilte prester.

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor
Skrevet

http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article159285

Måtte bare ha denne lille obsevasjonen med etter gårsdagens diskusjoner.

Så lærerakademiet setter høyere "standard" enn kirken... :roll:

Håper noen i NLA kommer på bedre tanker etterhvert...

Kirken har kommet et langt stykke på vei.

Maya30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk om å være mer katolsk enn paven :roll:

Skrevet

Dette er helt høl i hue. Skulle ikke tro at sivil status har noe og si om hvordan man utfører jobben sin!

Det er nå en gang kirka i et nøtteskall, da......

Gjest Mayamor
Skrevet
Det er nå en gang kirka i et nøtteskall' date=' da......[/quote']

Men poenget er:

Kirken er ikke så streng som NLA... :wink:

Maya30

Skrevet
Det er nå en gang kirka i et nøtteskall' date=' da......[/quote']

Akkurat, Kirken er ikke så streng som NLA. Selv om det er mye debatt om det, er det flere norske biskoper som godtar åpent homofile prester. Fru Køhn er det mest kjente eksemplet. Men tror du det hadde vært særlig populært med en åpen homofil lærer på NLA? I don't think so...

Skrevet

ja prester (og lærere ved NLA) er jo så mye bedre enn andre folk og blir jo aldri skilte..

(som om man blir dårligere i jobben sin om man skiller seg?)

presten 'min' er skilt og gift på ny (*kjempekrise*) og han er utrolig dyktig!

Skrevet

Det som forundrer meg litt er at det kan bli så voldsom diskusjon av dette her...

Vet dere hva? I en kommune jeg vet om er det i enkelte stillinger så og si umulig å få jobben hvis du ikke er i slekt med sjefen (helst i rett nedadgående linje). Sånn er det. Uten sammenligning forøvrig. Men jeg har aldri søkt jobb der.

Poenget mitt er - hvis dere har så sterk motvilje mot NLA, så er det ingen som tvinger dere til å ha noe med dem å gjøre! Jammen fins det mange institusjoner og organisasjoner i Norge som jeg ikke sympatiserer med - men det må man bare leve med...

(Og kom ikke dragende med den derre: 'Jammen de får støtte fra mine skattepenger, og det vil ikke jeg være med på!' Jeg har aldri bedt om opera heller, og får aldri gått i den, men pengene mine går til det likevel. Og mange andre ting. Det er nå engang sånn at Norge ikke er et diktatur - altså er det ingen enkeltperson som får bestemme over statsbudsjettet...)

Gjest Anonymous
Skrevet

Så hva gjør du da på et forum og diskuterer?

Det er jo ikke noe som er vits i å diskutere i følge deg. :ler:

Skrevet

Joda - liker å diskutere selv jeg! :D

Det jeg mente var: NLA er en høgskole med... ja, noen hundre studenter. Det er ikke akkurat snakk om noe stortingsvedtak eller noe... Om du skjønner hva jeg mener? Og altså, det oppleves som om alle får klørne ut så fort det er snakk om en kristen institusjon/organisasjon... Var bare det. (Tror ikke det ville blitt like mye debatt om den samiske høgskolen hadde nektet å ansatt en frp-mann... eller hva som helst... det var gjerne et dårlig eksempel, men dog...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...