Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #1 Skrevet 10. april 2002 jeg trodde jeg hadde det klart; jeg skulle bruke vinglass som bordkort, male på navnene til gjestene.men...det viste seg at det ikke var fullt så enkelt!jeg kjøpte maling, pensel(riktig til denne type arbeid), men det så jo ikke ut!!!satt å mala, vaska det bort for så å prøve igjen.gi opp,jeg!har noen noen andre forslag til hva jeg kan gjøre med glassene???tenkte at det var en morsom måte å lage bordkort på, men jeg er ingen fingernem jente....det er fire måneder igjen, god tid, men det skjer så mye framover, så tiden blir knapp likevel.HJELP MEG MED IDEER!!!!!
Mrs. B Skrevet 10. april 2002 #2 Skrevet 10. april 2002 Hva med å feste en fin lapp med gjestens navn med sløyfebånd rundt stetten på hvert glass?! _________________ 08juni021212[ Dette Innlegg er endret av: 08juni02 den 2002-04-10 09:26 ]
Gjest KristinK Skrevet 10. april 2002 #3 Skrevet 10. april 2002 Min erfaring er at det er håpløst å bruke maling og pensel for å få slike ting pent. Ta e tur tilbake i hobbybutikken og kjøp en tusj som kan brukes på glass og porselen. Det er lettere å skrive pånavn på slike glass enn å male på. En annen mulighet er å skrive navnene ned på stetten. Det er nok lettere å male pent der nede enn midt på glasset. Du har jo alt fått tips om sløyfebånd., Har du litt bredt sløyfebånd kan du jo skrive gjestens navn direkte på sløyfebåndet. En annen mulighet er å kjøpe små plastklyper som du kan klupe fast en navnlapp med øverst i glasset. Dette kan bli kjempestilig og er jo en veldig enkel løsning! Forøvrig kom jeg på noe som heter Reliefliner som kan være greit å bruke. Dette er en slags plastmaling som man skriver på med en penn. Skriften blir litt tjukk slik at den blir litt utstående. Dette er kjempetøft og det bør ikke være så vanskelig å skrive på glass med. _________________ KristinK - Vi gifter oss 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: KristinK den 2002-04-10 09:31 ]
Gjest svenskbrud Skrevet 10. april 2002 #4 Skrevet 10. april 2002 Har inte PanduroHobby pyttesmå klädnypor? Kläm fast placeringskortet på kanten av glaset med en sådan, fiiiint!
Eivissa Skrevet 10. april 2002 #6 Skrevet 10. april 2002 Vi skal ha rødvinsglass som bordkort. Vi har gravert inn monogram, dato og gjestens navn. Vi fant ut at dette var bedre enne å male, for det blir sittende. Og gjestene skal få lov til å ta med glasset hjem som et minne12
Mrs. B Skrevet 10. april 2002 #7 Skrevet 10. april 2002 Bare av nysgjerrighet.. er det ikke dyrt å gravere inn i glassene? Og hvor gjør man sånt?! 12
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #8 Skrevet 10. april 2002 Jeg hadde tenkt på det å gravere inn nevn, men så for meg svimlende priser...har du tips om hvem som gjør slikt? ellers takk for tipsene så langt!!!må nok ta meg en tur til hobby-butikken igjen, det er mulig de har sånn tusj som er maling som står ut...
Mailin Skrevet 10. april 2002 #9 Skrevet 10. april 2002 Har hatt same problem. Eg skulle male koppar med koppenamn til jul(t.d. Tullekoppen, Skravlekoppen m.m.) og sleit skikkeleg med å få det til, for det er kanonvanskeleg å skrive fint på bua glasoverflate utan timevis på timevis med øving. Til slutt vart eg så lei at eg kjøpte pennar med porselensmåling på Panduro i staden, og då trong eg berre øva litt før det vart OK. Trur du får både for glas og porselen, og du kan får ulike typar alt etter kva effekt du vil ha. Spør på hobbybutikken, så har dei sikkert visa deg kva som er kva og korleis dei ulike typane ser ut. _________________ Mailin1212[ Dette Innlegg er endret av: Mailin den 2002-04-10 12:32 ]
Billa Skrevet 10. april 2002 #10 Skrevet 10. april 2002 Vi har også glass som bordkort, men slik gjorde jeg det: Nederst på stetten har jeg skrevet X og Y's bryllup og datoen( med penn som brukes på glass). Så har jeg klippet ut hjerter i lilla kartong, laget et lite hull øverst på hjertet og tredd en sølvsløyfe igjennom. Deretter knyttet jeg sløyfen rundt øverst på stetten. Og gjestenes navn skrev jeg i hjertet med en sølv penn. Våre farger er hvitt , sølv og lilla Jeg synes resultatet ble veldig fint, og så blir det en liten, fin og personlig ting som gjestene kan ta med seg hjem Skal snart få lagt ut hjemmesiden min her, så kan alle få se Lykke til!12
Eivissa Skrevet 10. april 2002 #11 Skrevet 10. april 2002 Heisann. Mamman min graverte selv. Vi kjøpte et graveringssett på Clas Ohlsson. Vi skrev monogrammet vårt oppe på glasset, med datoen under og gjestens navn på stettet. Min mor er flink med hendene, derfor spurte vi hun om hun ville gjøre det. Det ble da gratis for oss, og glassene (48 stk) kostet oss bare 300 kroner. Har dere noen i familien som er flinke og stødige på hendene så er det kanskje en ide å spørre om de er villige til å påta seg jobben? Lykke til i hvert fall.12
snoopy Skrevet 10. april 2002 #12 Skrevet 10. april 2002 Vi skal klippe ut en liten neverbit med taggesaks, og skrive navn på. Disse skal festes med sløyfeband på stetten. Tror det kan bli fint...
~~Turte~~ Skrevet 10. april 2002 #13 Skrevet 10. april 2002 Vi skal også ha glass til bordkort i bryllupet vårt! Dem har jeg stubbet og malt med glassmaling og skrevet navnene på gjestene med en "porselen/glasspenn" som heter "PORCELAINE 150" av merket "pebeo" (fås kjøpt i de fleste hobbyforretn. tror jeg ) Resultatet ble overveldende bra og jeg er laaangt fra fingernem...... 12
09.08.2002 Skrevet 11. april 2002 #14 Skrevet 11. april 2002 Har du prøvd Window Paint? Det kan kjøpes på Panduro. Har brukt det selv og det er kjempeenkelt. Det du gjør er at du først tegner en skisse med gjestens navn og eventuelt pynt som du vil ha med. Så legger du denne skissen i en vanlig plast lomme. Så tar du Window Painten i den fargen du vil bruke og tegner oppå skissen. Når denne er blitt tørr, så kan du forsiktig ta den av (Dette er lettere om du fyller alle tomrom hvor du ikke har malt med farge med gjennomsiktig paint). Nå kan du klistre den på alle blanke overflater (trenger ikke vann - den klisterer seg selv). Denne kan du ta av og på så mange ganger du vil, den lager ingen merker. Kan ikke bli stort enklere! Dessuten får du da også den litt artige effekten med at bokstavene står litt ut.
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #15 Skrevet 11. april 2002 Window paint er desverre ikke så lett å feste på buede overflater slik som det vil bli med glass. Ta det med i beregningen.
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #16 Skrevet 11. april 2002 Denne her debatten skremmer vettet av meg. Jeg er ikke opptatt av pynting, og har overlatt bordkortmas til svigermor (som har en forkjærlighet for kunstige blomster..) gud vet hva det blir, men uansett så koser hun seg med det. Men det er så mange som reagerer akkurat på dette her. Føler meg nesten som om jeg ikke er ordenlig brud når jeg gjør et SÅ risikabelt valg som å gi svigermor styringa.. og da blir jeg stresset og gir min kjære beskjed om å holde et øye med utviklingen... - Pia
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #17 Skrevet 11. april 2002 problemet er løst og ute av verden!!fikk en lys ide i går da jeg satt å klundret..jeg malte langs kanten på toppen av stetten, litt mye maling her og der så det rant ned dråper nedover glasset. det ble dritstilig!!!skal kjøpe silkebånd å skrive navnet på gjesten og feste denne på stetten. det går i gull.uvanlig glass, men jeg er en uvanlig brud, så det så!!!tusen takk for alle gode tips!!!!!!!!!!!!!lykke til med forberedelser hele gjengen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå