Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg bare lurer på en ting.

Hvilke ting ved deres ektefeller setter dere mest pris på etter så mange år.

Hva er viktigst? Forandrer det seg gjennom åra? Altså er det andre ting som er viktig etter 15 år enn etter 3 år?

Regner jo med det.. men hva?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

De tingene jeg verdsetter mest hos mannen min i dag er først og fremst at han er pappa til barna mine. Verdens beste pappa til verdens beste barn! Andre ting jeg setter høyt er historien vår, felles minner, felles venner og opplevelser. Jeg setter også pris på at vi etterhvert har blitt så godt kjent. I blant føles det som han kjenner meg bedre enn jeg kjenner meg selv. Jeg setter også pris på at han er så utrolig raus og snill mot meg, og at vi deler mange grunnverdier og holdninger, og at han i det store og hele er en veldig god og fin person som ikke er redd for å ta i et tak, som oppfører seg ordentlig mot alle. Jeg beundrer mannen min for veldig mange ting. I starten var det forelskelsen og spenningen som var det viktigste. Det og det at han var veldig snill og veldig grei.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet om menn som har vært gift i 10-30 år, og det som er felles for dem er at de verdsetter at konene er gode mødre og stiller opp med en middag i ny og ne.

De er ikke så nøye på om sex er bra...det får de andre steder uansett. Så lenge kona følger opp barna og er i hjemmet / og eventuelt er utearbeidende er menna fornøyd.

Spenning, reiser og god sex får de fra livet rundt jobben.

Skrevet (endret)
De tingene jeg verdsetter mest hos mannen min i dag er først og fremst at han er pappa til barna mine. Verdens beste pappa til verdens beste barn! Andre ting jeg setter høyt er historien vår, felles minner, felles venner og opplevelser. Jeg setter også pris på at vi etterhvert har blitt så godt kjent. I blant føles det som han kjenner meg bedre enn jeg kjenner meg selv. Jeg setter også pris på at han er så utrolig raus og snill mot meg, og at vi deler mange grunnverdier og holdninger, og at han i det store og hele er en veldig god og fin person som ikke er redd for å ta i et tak, som oppfører seg ordentlig mot alle. Jeg beundrer mannen min for veldig mange ting. I starten var det forelskelsen og spenningen som var det viktigste. Det og det at han var veldig snill og veldig grei.

Kan signere alt her unntatt barna, for vi har ikke barn sammen. Men han er en veldig god stefar for datteren min. Stiller opp for både meg og henne. Jeg kan se på ham hvor glad han er i henne, og han kommenterer ofte artige ting hun gjør og sier.

Vi har kommet mye nærmere hverandre med årene, kjenner hverandre så utrolig godt, og det er fint. Jeg vet jeg alltid kan regne med ham, og han gjør alltid det han kan for at jeg skal ha det godt. Det gjør forresten jeg for ham også.

Vi hadde forresten en stor krise i forholdet i fjor, men da la han hele seg i å redde forholdet, og vi har det faktisk bedre sammen enn noensinne nå.

Jeg får mange komplimanger, han er en type som bygger meg opp. Han synes jeg er morsom og spesiell, og det setter jeg pris på. Han legger merke til hvordan jeg har det, bryr seg mye om meg.

Han er enkel og god å leve sammen med. Men det beste av alt er at jeg har full tillit til ham på alle områder.

Jeg synes også at han fortsatt er kjekk og pen:)

Og vi har et sexliv som bare har blitt bedre og bedre. Og det binder oss også sammen, gjør oss gladere og mer hengivne mot hverandre.

Dessuten er han krevende på en god måte, og han kan fint finne på å sette ned foten hvis det er noe han ikke liker.

Endret av Nabodama
Skrevet

Har vært sammen i 5 og gift i 2 med min mann :hjerter:

Det jeg verdsetter mest ved min mann er tryggheten han gir meg. Og alle overraskelser han ordner for meg for og gjøre alt mer enn et a4 liv med rutiner.

Er faktisk forelska enda, selv om utallige sier at det ikke går ann :ler:

Gjest "Nickoline"
Skrevet

Vi har vært gift i 15 år, har vært par noen år lengre enn det, og har hatt våre opp og nedturer.

Og det er klart at jeg setter pris på andre ting nå, enn jeg gjorde for 10-12 år siden.

Jeg setter fremdeles pris på det jeg likte da, men det har kommet mer til.

Jeg setter stor pris på at vi fremdeles kan le sammen, leke, vi snakker godt sammen, og at vi utfyller hverandre.

Jeg setter pris på at vi etter såpass mange år fremdeles kan overraske hverandre, og vise mye sider ved oss selv.

Jeg setter pris på historien vi har sammen, alle opplevelser vi har delt, på at vi har utviklet oss sammen. Samlivet med ham er trygt, nært og veldig godt.

Men et samliv over så mange år har også sine utfordringer, og det er mange feller vi kan gå i, bevisst eller ubevisst.

Det jeg har lært, er at det er ikke alltid utfordringene som tar knekken på et forhold, oftere er det hverdagen som kan føles grå, monoton og gjentakende, og som får oss til å tenke: "det må da finnes noe mer enn dette?".

Og det jeg har satt mest pris på opp gjennom årene, og som jeg setter enda større pris på nå enn før, er at han, når den monotone rutinemessige hverdagen melder seg, også tar initiativ til å bryte monotonien...

Vi er bevisste på at vi ikke skal ta hverandre som en selvfølge, jeg setter stor pris på at han hver eneste dag tar valget om å fortsette å leve sammen med meg.

Vi er bevisste på at hverdagen ikke skal bli alt for forutsigbar, at det skal være rom for sponatinet.

At forholdet skal være trygt er en selvfølge, men trygt kan ofte bli kjedelig, og det prøver vi å unngå.

Det er vanskelig å få ned på papiret det som må leves, men dette er noen av tankene jeg har akkurat nå. :)

Skrevet

Vi nærmer oss 10 år sammen, og jeg finner stadig ting jeg setter stor pris på ved han. Forholdet blir faktisk bedre og bedre, og særlig det siste året har forholdet vært helt utrolig. At man ikke kan være forelsket etter mange år, det er bare tull :rødme: Det kribler fremdeles i magen når jeg tenker på han.

1) At han er så rolig og snill, sånn at han roer meg ned bare ved å være der for meg (jeg er stressa av natur)

2) At han får meg til å føle meg vakker og viktig i hverdagen, uten å være "klissete" og romlemantisk, for det er ikke jeg...

3) At han kjenner meg bedre enn alle andre, og at han er min beste venn

4) Fantastisk sex som aldri blir kjedelig

5) At jeg får kaffe på senga hver dag :)

6) At han er den eneste som alltid er 100% ærlig med meg, slik at jeg ikke trenger å lure på om det ligger noe mer bak det han sier

7) Tryggheten han gir meg hver eneste dag

8) At han kommer til å bli en fantastisk far for våre fremtidige barn

9) At han er så jordnær, og at alt ved han er ekte

10) At han lar meg få blomstre i jobben min og i hverdagen, men at han også krever at jeg gir han den samme støtten tilbake

Passet bra med 10 punkter, sånn rett ut ifra hodet mitt... Nå skal det også sies at vi har vært gjennom veldig mye sammen, både godt og vondt, og vi har alltid kommet sterkere ut i andre enden. Det er faktisk sant det med at du må oppleve mørket for å kunne sette pris på lyset. Oooh, nå føler jeg meg poetisk altså. Merkelig hva sommerferie med litt regn og tid for seg selv kan gjøre :)

Skrevet

Neste uke har vi vært sammen 9 år. Jeg setter pris på de samme tingene som før, men med tiden har det også kommet flere. Det viktigste er nok den historien vi har sammen. Vi har vært gjennom mye og det er en god følelse å vite at vi har vært sammen om alt. Tryggheten man føler i et langvarig og stabilt forhold er ubeskrivelig. Som noen nevnte over her tror jeg også at hverdagen er en større fare for et forhold enn akutte problemer, derfor er også en av tingene jeg setter veldig pris på at vi har det så godt sammen hver dag og alltid trives i hverandres selskap. Vi har veldig lik personlighet og ettersom tiden går ser jeg mer og mer hvor viktig dette har vært i forholdet vårt. Jeg er overbevist om at like barn leker best i lengden, og for oss betyr likhetene at vi sjelden har konflikter og at vi forstår hverandre og ikke alltid trenger å forklare så mye med ord fordi vi vet hvordan den andre tenker.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Mye fine svar:)

Trådstarter her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...