Gå til innhold

Bryllupskake

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har smakt gode bryllupskaker som er litt "annerledes" enn vanlige marsipankaker??

Ser for meg at det skal være marsipan-lokk. Men, hva skal være inni? Jeg synes det er litt kjedelig med det vanlige fyllet (som man får ved å bestille standard marsipankaker)

Ideer noen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal heller ikke ha noen tradisjonell bryllupskake. Jeg har et par tips:

1. om du befinner deg et sted på østlandet bør du bestille fra Dorthe Wessel, hun lager helt sinnsyke sjokoladekaker!!mmmmmm...

2. Jeg har hørt om,eller sett, (husker ikke helt) noen som hadde et tradisjonelt 3 etasjes stett fat med ulike pyntede muffins i pene former. Det synes jeg hørtes veldig artig ut. :popcorn:

Skrevet (endret)

Var et innslag med noen driftige damer på God morgen, Norge i dag. Har ingen erfaring med de, men har tenkt å kontakte de ang vårt bryllup..

www.festkaker.no

Endret av wkimsy
Skrevet
Var et innslag med noen driftige damer på God morgen, Norge i dag. Har ingen erfaring med de, men har tenkt å kontakte de ang vårt bryllup..

www.festkaker.no

kunne tenke meg noen av de kakene. vet du om noen av dem bor i oslo?

Gjest Highland Bride
Skrevet

Dessverre det ikke er mulig aa bestille kaker fra dette firmaet, men det er ihvertfall masse flotte bryllupskaker der som er litt annerledes og inspirerende, b.la muffinser eller fairy cakes som pyntes og settes paa stative (som jeg skal ha i bryllupet mitt :) ). Man faar ogsaa litt ideer om ingredienser og fyll og slikt.

cakes4fun.co.uk

Skrevet
Dessverre det ikke er mulig aa bestille kaker fra dette firmaet, men det er ihvertfall masse flotte bryllupskaker der som er litt annerledes og inspirerende, b.la muffinser eller fairy cakes som pyntes og settes paa stative (som jeg skal ha i bryllupet mitt :) ). Man faar ogsaa litt ideer om ingredienser og fyll og slikt.

cakes4fun.co.uk

Cupcake towers!!!! Veldig fint. skal legge fram forslaget for mannen tror jeg!

Gjest Gjest
Skrevet

Mange inspirerende kaker:

www.agtartatelje.se

2 km fra nye Svinesundsbron vid Nordby, Sverige.

Skrevet

Mmmm, jeg elsker Kvæfjord kake (Verdens beste). Kanskje vi skal ha det som bryllupskake :rødme: :ler: Kjæresten min sier at det er rart, men jeg liker denne ideen. :sjenert:

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet

De 3 på www.festkaker.no leverer kaker ulike steder i landet. Har selv bestlit derfra

-Sara

Skrevet

Vi hadde en deilig moussekake. 1.og 3.etg hadde sukkerbrød bunn og deilig sjokolade mousse, 2 .etg hadde nøttebunn med sjokolademousse. Pen var den også!

Det er en marsipankake som jeg synes er helt nydelig. Fyllet består av krem, nøtter, banan og daim sjokolade.

• 3 måneder senere...
Gjest LindaKristin
Skrevet

Har veldig lyst på en kake på 3 etasjer av firkanter,der de blir mindre for hver etasje...så dekorere litt med blomster.Men hva hvis en ikke vil ha marsipan??Den jeg vil ha,er litt amerikansk preg på hvis dere forstår..har funnet hvordan den skal se ut,men ikke hva det hvite utpå er når det ikke er marsipan?Noen som vet?

OG hvor kan jeg få tak i en sånn i Hamar området?

Ha en deeeeilig dag!

Skrevet
Har veldig lyst på en kake på 3 etasjer av firkanter,der de blir mindre for hver etasje...så dekorere litt med blomster.Men hva hvis en ikke vil ha marsipan??Den jeg vil ha,er litt amerikansk preg på hvis dere forstår..har funnet hvordan den skal se ut,men ikke hva det hvite utpå er når det ikke er marsipan?Noen som vet?

Ha en deeeeilig dag!

Da kan du få kake med hvit glasurdeig!

Her er det mange fine kaker, ønsker meg en a la sjokoladekaken nestenhelt nederst. Helt hvit kake, med mørke blomster og sjokoladefyll! NAM!

Skrevet
Da kan du få kake med hvit glasurdeig!

Her er det mange fine kaker, ønsker meg en a la sjokoladekaken nestenhelt nederst. Helt hvit kake, med mørke blomster og sjokoladefyll! NAM!

Åh -der var det mange fine kaker! Jeg ser også for meg å ha noe annet enn marsipankake :) Men ser at disse kakene lages på Os og det er litt langt unna for meg.... Er det noen som vet om lignende kaker i Østfold-området?

Gjest Gjest_lena_*
Skrevet

jeg skal ha noe som heter sukkerdeig,, det er helt hvitt, smaker vaniljeaktig. inni skal jeg ha sjokoladekake med hvit sjokoladefyll... nam!! dette kan du kombinere med vanlig marsipankake på noen etasjer, hvis du tar helt snøhvit marsipan så ser det helt likt ut i en etasje-kake. men tror ikke alle bakere lager dette så kan hende du må høre litt rundt!!

Gjest Pupsilure
Skrevet

Ha en deeeeilig dag!

Det kan være marshmellowfandant eller MMF :) Lager det selv. Det smaker godt :)

Gjest Neferet
Skrevet

Det er så mye tøys jeg kunne tenke meg å få gjort i forhold til kake, men mye av greiene blir jo veldig dyrt.... Kanskje det går an å øve seg og lage festlige kaker selv?

Så spørs det hvor mye man skal kunne regne med å gjøre selv også da.... Kjære prøver å fortelle meg det innimellom.... :sjenert:

Skrevet

Noen som vet om noen som er gode på kaker i Bergens-området? Hadde tenkt å forhøre meg med en fra Os som visstnok skal være veldig flink, men har hørt at hun kanskje kommer til å ta et friår neste år (får jo ikke vite dette før jeg har snakket med henne, men står i allefall på nettsiden hennes at hun kun tar imot bestillinger for 2008).

Har tenkt litt på Moliere, men er ikke helt sikker. Vil ha en som ser ut som bryllupskake utenpå, men ikke er tradisjonell og "kjedelig" på innsiden ;)

Skrevet
Noen som vet om noen som er gode på kaker i Bergens-området? Hadde tenkt å forhøre meg med en fra Os som visstnok skal være veldig flink, men har hørt at hun kanskje kommer til å ta et friår neste år (får jo ikke vite dette før jeg har snakket med henne, men står i allefall på nettsiden hennes at hun kun tar imot bestillinger for 2008).

Har tenkt litt på Moliere, men er ikke helt sikker. Vil ha en som ser ut som bryllupskake utenpå, men ikke er tradisjonell og "kjedelig" på innsiden ;)

Det står vel at hun kun tar bestillinger på bryllupskaker i 2008, altså ikke andre kaker. Sånn leste jeg det hvertfall.. :)

Skrevet
Skal heller ikke ha noen tradisjonell bryllupskake. Jeg har et par tips:

1. om du befinner deg et sted på østlandet bør du bestille fra Dorthe Wessel, hun lager helt sinnsyke sjokoladekaker!!mmmmmm...

2. Jeg har hørt om,eller sett, (husker ikke helt) noen som hadde et tradisjonelt 3 etasjes stett fat med ulike pyntede muffins i pene former. Det synes jeg hørtes veldig artig ut. :popcorn:

Tusen millioner takk for tipset om Dorthe Wessel! Har prøvd å søke på nettet etter noen som lager kaker i østfold annet enn bakerier. Samboeren liker ikke marsipankake og kunne tenke seg sjokolade, så dette er jo midt i blinken. Vi skal gifte oss på Alby som er nabo gården til Røed hvor hun holder til, dette kunne ikke passet bedre. Beste tipset jeg har funnet på KG! :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...