Gjest Gjest_siri_* Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Ok. Jeg vet jeg kommer til å få mye pepper for dette, men velger å fortelle min historie alikvel i håp om å få noen tilbakemeldinger. For 3 måneder siden traff jeg en fyr ute. Han er kompis av en jeg går i klasse med. På festen kom vi i snakk, og fant kjemien ganske fort. Vi ble sittende og prate, mens de andre bare småkniste av oss. Hadde jeg vært singel hadde jeg spurt om nummeret hans, men det gjorde jeg ikke, så jeg så ikke noe mer til han etter denne kvelden. For 2 uker siden derimot traff jeg han igjen. Det var avslutningsfest for skoleåret. Jeg trodde jeg skulle falle om der og da. Han var jo så pen og alt. Vi kom i snakk igjen og denne kvelden så klarte vi ikke holde fingrene fra hverandre. Vi ble sittende og prate/danse resten av kvelden, og plutselig så kunne jeg ikke se igjen noen av mine studievenner. Vi bestemte oss for at vi skulle ta følge hjem og da vi kom til der han bodde så inviterte han meg med inn. Jeg sa jeg ikke kunne og at jeg hadde kjæreste og alt det der. Da sa han at vi bare kunne ta et par glass vin og prate på balkongen hans. Det ble slik. Vi satt og koste oss med vin oliven og klemFM. Det var superkoselig! :rødme: Jeg hadde kjempelyst til å bli der, men etter en stund så fant jeg veien hjem igjen. Klokka var vel nærmere 4, og han skulle til Spania med flyet klokken 7 den kommende morningen. Han spurte om nummeret mitt før jeg dro. Dagen etterpå tikket det inn en melding om hvordan jeg hadde det osv.. Vi har tekstet i noen uker nå, og han kommer snart hjem igjen og vi har planer om å møtes. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg er jo i et forhold og har innledet en flørt med en anenn fyr som har lyst til å finne på noe med meg når han kommer hjem om 5 dager. Det forholdet jeg er i går ikke helt på skinner for tiden, så det er mye mulig at jeg har havnet i denne situasjonen pga av det. Problemet er at jeg ikke vet om det bare er et knull han fyren vil ha av meg, eller om han har ønsker om noe mer? For jeg har lite lyst til å ofre mitt forhold for en fyr som bare vil ha meg til sengs. Men det er kanskje sånn man ikke vet, men må bare ta en avgjørelse. Han fyren har iallefall sjarmert meg, og vi har mye til felles. Jeg spurte han om hva han synes jeg skal gjøre/si til min kjæreste om dette. Da svarte han noe sånt som: Den avgjørelsen må du nesten ta alene. Viktigste er at du tenker deg godt om før du velger å prate. Uansett hva som skjer, så er det sikkert for det beste. Åssen tolker man dette? Jeg aner ikke hva han vil, og jeg vet overhode ikke hva jeg vil
Nabodama Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Ok. Jeg vet jeg kommer til å få mye pepper for dette, men velger å fortelle min historie alikvel i håp om å få noen tilbakemeldinger. For 3 måneder siden traff jeg en fyr ute. Han er kompis av en jeg går i klasse med. På festen kom vi i snakk, og fant kjemien ganske fort. Vi ble sittende og prate, mens de andre bare småkniste av oss. Hadde jeg vært singel hadde jeg spurt om nummeret hans, men det gjorde jeg ikke, så jeg så ikke noe mer til han etter denne kvelden. For 2 uker siden derimot traff jeg han igjen. Det var avslutningsfest for skoleåret. Jeg trodde jeg skulle falle om der og da. Han var jo så pen og alt. Vi kom i snakk igjen og denne kvelden så klarte vi ikke holde fingrene fra hverandre. Vi ble sittende og prate/danse resten av kvelden, og plutselig så kunne jeg ikke se igjen noen av mine studievenner. Vi bestemte oss for at vi skulle ta følge hjem og da vi kom til der han bodde så inviterte han meg med inn. Jeg sa jeg ikke kunne og at jeg hadde kjæreste og alt det der. Da sa han at vi bare kunne ta et par glass vin og prate på balkongen hans. Det ble slik. Vi satt og koste oss med vin oliven og klemFM. Det var superkoselig! :rødme: Jeg hadde kjempelyst til å bli der, men etter en stund så fant jeg veien hjem igjen. Klokka var vel nærmere 4, og han skulle til Spania med flyet klokken 7 den kommende morningen. Han spurte om nummeret mitt før jeg dro. Dagen etterpå tikket det inn en melding om hvordan jeg hadde det osv.. Vi har tekstet i noen uker nå, og han kommer snart hjem igjen og vi har planer om å møtes. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg er jo i et forhold og har innledet en flørt med en anenn fyr som har lyst til å finne på noe med meg når han kommer hjem om 5 dager. Det forholdet jeg er i går ikke helt på skinner for tiden, så det er mye mulig at jeg har havnet i denne situasjonen pga av det. Problemet er at jeg ikke vet om det bare er et knull han fyren vil ha av meg, eller om han har ønsker om noe mer? For jeg har lite lyst til å ofre mitt forhold for en fyr som bare vil ha meg til sengs. Men det er kanskje sånn man ikke vet, men må bare ta en avgjørelse. Han fyren har iallefall sjarmert meg, og vi har mye til felles. Jeg spurte han om hva han synes jeg skal gjøre/si til min kjæreste om dette. Da svarte han noe sånt som: Den avgjørelsen må du nesten ta alene. Viktigste er at du tenker deg godt om før du velger å prate. Uansett hva som skjer, så er det sikkert for det beste. Åssen tolker man dette? Jeg aner ikke hva han vil, og jeg vet overhode ikke hva jeg vil Du vil altså fortsette forholdet til kjæresten din hvis den nye bare vil ha deg til sengs? Forholdet du har er vel ikke så dårlig hvis du vurderer å fortsette det? Først bør du bestemme deg for om du vil fortsette med kjæresten din eller ikke, uavhengig av hva den nye vil. Kjæresten din fortjener heller ikke å være "nest best", altså at du fortsetter med ham hvis den nye ikke vil ha et forhold. Hva den nye vil, kommer du ikke til å finne ut på en stund ennå, selv om du avslutter med kjæresten.Han kan gi uttrykk for at han vil ha et forhold til deg, men du vet jo ikke hvordan det blir. Kanskje et forhold på et par mnd er nok for ham.
Gjest StockDama Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Joda, pepper skal du nok få. Du burde gi fanden i det å være så ekstremt egoistisk og uempatisk... enten dropper du han du er sammen med og statser på den nye, eller så dropper du den nye og satser på han du er sammen med. Evt droppe begge to og lar forhold ligge intill du er voksen nok til å holde deg til en omgangen. Evt du kan finne en som er helt for swingers forhold.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Joda, pepper skal du nok få. Du burde gi fanden i det å være så ekstremt egoistisk og uempatisk... enten dropper du han du er sammen med og statser på den nye, eller så dropper du den nye og satser på han du er sammen med. Evt droppe begge to og lar forhold ligge intill du er voksen nok til å holde deg til en omgangen. Evt du kan finne en som er helt for swingers forhold. StockDama er på krigsstien. Liker en med litt futt i
Teriyaki Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Joda, pepper skal du nok få. Du burde gi fanden i det å være så ekstremt egoistisk og uempatisk... enten dropper du han du er sammen med og statser på den nye, eller så dropper du den nye og satser på han du er sammen med. Evt droppe begge to og lar forhold ligge intill du er voksen nok til å holde deg til en omgangen. Evt du kan finne en som er helt for swingers forhold. Hun har strengt tatt ikke gjort noe galt enda. Hun søker etter råd for hva hun kan gjøre, fordi at hun ikke ønsker å være utro. Hvorfor veive sånn med pekefingeren? Du burde finne ut om du vil være med nåværende, eller om du føler du bare er sammen med han fordi du ikke vil være singel. Ut i fra dette finner du ut om du skal satse på denne karen eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Det beste for deg (og for de andre involverte) er at du finner ut av følelsene for kjæresten din og at du forsøker å finne ut av dette uvhengig av den nye. Jeg skjønner at det er lettere sagt enn gjort, for ting er ikke sort/hvit og alt spiller inn i gjensidig påvirkning. Men jeg tror det er en dårlig idè å slå opp med noen på grunn av en annen. Tror det er en dårlig start på et forhold og at det kan føre til valg du kanskje vil angre på. Samtidig skjønner jeg at man kan tenke sånn som du gjør (og som du får masse pepper for i tråden) hvis forholdet man er i er dårlig; det blir jo en avveining og en rekke spørsmål: hvor mye skal man orke å jobbe for forholdet man er i, når skal man kaste inn håndkleet, hvor lenge er det greit å være i et dårlig forhold før man setter strek, hva må til av endringer for at ting skal bli bedre, hvor mye vil det koste, hvor sansynlig er det at ting vil bli bedre, osv. Og selv om det ikke er "pent" eller stuerent er det vel ikke veldig unaturlig at respons fra en potensiell ny kjæreste som man har et godt øye til og god kjemi med, kan påvirke hvor mye man er villig til å investere i et dårlig forhold som kanskje kan bli bedre. Hvis man snur problemstillingen rundt, kan man heller se det som at TS ikke er villig til å gi opp et mulig dødfødt forhold kun på grunn av et seksuelt forhold til en flørt, at hun i såfall vil fortsette å prøve å redde et forhold som kanskje ikke står til å reddes. Mens hun på den andre siden kanskje ikke er så villig til å la det eksisterende dårlige forholdet stå i veien for et ordentlig forhold med en hun har tro på. Jeg syns ikke dette er så mye å ta på vei for egentlig. Alle som noen sinne har gjort det slutt med noen har vel veiet for og i mot i forhold til egoistiske faktorer for å finne ut hva som er best for seg selv? Til spørsmålet ditt TS: Svaret fra han nye er ikke så lett å tolke. Han ønsker ikke å presse deg i noen retning. Jeg ville jo tro at han ikke utelukker at det kan utvikle seg til et forhold mellom dere to, men det kan også bety at han heller ikke kan garantere at han vil at det skal bli dere. Men hvis han kun hadde vært ute etter en ting, så hadde han vel sagt noe om det i svaret sitt til deg. Syns ikke svaret hans tyder på at han kun vil ha deg som en hemmelig elskerinne.
birma Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 Du vet hva du har, men ikke hva du får ... Det en en sjanse du må ta, men jeg synes at du br ta den avgjørelsen ganske snart - før du treffer han igjen om 5 dager (var det så?). Du får sette deg i tenkeboksen og finne ut om det er forelskelse du føler for han eller om det bare er spenningen, flørtingen og det at du og kjæresten ikk ehar det helt optimalt om dagen. Hva flørten din mener eller ikke, det har jeg ingen formening om. Det kommer an på hvordan fyr han er. Noen kan finne på å si at de vil ha mer selv om de ikke vil ha mer, mens andre kan mene det - man vet aldri før man har forsøkt, men, som jeg startet med: Man vet hva man har, men ikke hva man får. ps. Jeg har ikke mere pepper igjen, så da får du ikke noe.
Gjest Naria Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 Hun har strengt tatt ikke gjort noe galt enda. Vel, det er jeg ikke enig i. I min verden kan man være utro lenge før man faktisk blir fysisk med en annen. Er enig med StockDama.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2008 #9 Skrevet 15. juni 2008 Jeg hang meg egentlig mest opp i at dere hørte på KlemFM, er det virkelig noen som gjør det Men seriøst; du bør først og fremst bestemme deg for hva du vil med din nåværende kjæreste. Jeg skjønner at det frister å flørte med en du ikke har forpliktelser for og som representerer noe annet enn et forhold du sliter i. Samtidig er det lett å rote seg bort i sånt; du kan ende opp med å såre kjæresten din, sitte igjen som en som har vært utro og selvsagt heller ikke ende opp med ny kjæreste i han du flørter med. Sånn jeg ser det er den første tanken du bør kvitte deg med den at du forlater din nåværende om han nye mener noe seriøst. Du bør heller tenke over hvorfor du er villig til å forlate kjæresten din, eller hvorfor du synes det er greit å bli hos ham inntil videre (?). Så får du heller ta han flørten din som en bonus om du bestemmer deg for å bli singel, men å hoppe fra et forhold til et annet sånn avhengig av tilfeldighetene synes jeg blir nokså lettvint og egoistisk av deg.
kevlar Skrevet 15. juni 2008 #10 Skrevet 15. juni 2008 Hun har strengt tatt ikke gjort noe galt enda. Hun søker etter råd for hva hun kan gjøre, fordi at hun ikke ønsker å være utro. Hvorfor veive sånn med pekefingeren? Du burde finne ut om du vil være med nåværende, eller om du føler du bare er sammen med han fordi du ikke vil være singel. Ut i fra dette finner du ut om du skal satse på denne karen eller ikke. Du har med andre ord ingenting imot at kjæresten din forlater en fest med en av det motsatte kjønn for en natt med vin og klemFM på den utvalgtes balkong, blir der hele natten og kommuniserer i etterkant med helt klare undertoner? Personlig lurer jeg på om denne nye flammen vet om du er i et forhold allerede. Mennesket er vanedyr, og enhver som er villig til å gå inn i noe med noen som er opptatt, er temmelig naiv og/eller dum hvis han/hun antar det ikke vil hende igjen, da ikke i han eller hennes favør.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #11 Skrevet 16. juni 2008 Synes det høres ut som den typiske greia der man faller for noen andre, forlater kjæresten for denne, noe som selvfølgelig ikke går. Så tar det en måneds tid før man angrer seg, og vil ha tilbake gamle kjæresten. Det finnes tusenvis av sånne tråder her inne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå