Gå til innhold

Harde "krav" til ungdommer?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lurer_*
Skrevet

I dagens samfunn, er det galt å være jomfru når man er 16-17 år gammel?

Jeg føler det nesten sånn..

Videoannonse
Annonse
Gjest Jazzy
Skrevet

Det kommer nok an på hvem du snakker med om saken...

Hva synes du selv?

Skrevet (endret)

edit

Endret av AmorFati
Skrevet

Det er aldri galt å være jomfru uansett alder. Det må være opp til enhver når man er klar for å ha sex første gang.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det er harde krav, men vet ikke om det er det i forhold til før. Vet ikke hvordan det var for 50 år siden, for eksempel.

Er en 18 år gammel jente, og jeg mistet jomfrudommen når jeg var 16. Da følte jeg at jeg var veldig sent ute. Var forsåvidt det, som den siste i vennegjengen. Og vennene mine er alle "ordentlige" jenter. De fleste mistet jomfrudommen i forhold.

Har noen bekjente jenter som jeg vet er jomfru, og noen av dem har heller ikke kysset. For å være ærlig så blir det sett på som unormalt.

Veldig dumt, for det er jo en positiv ting å vente.

Gjest Gjest
Skrevet

Njei. Du er vel ikke blant de tidligste, men det begynner ikke å bli sært før man har passert 20. Jeg vil tro at alle har debutert innen de er 25; med mindre de er jævlig ugly eller har bodd i klosster.

Skrevet

Jeg var godt over 20, og bodde ikke i kloster, så da er jeg vel jævig ugly og sær, jeg da ...

Gjest Gjest
Skrevet
I dagens samfunn, er det galt å være jomfru når man er 16-17 år gammel?

Jeg føler det nesten sånn..

Nei, det er ikke galt, men man trenger jo ikke kringkaste det heller. Det er en privatsak, ikke noe venneflokken trenger engasjere seg i.

Skrevet

Jeg er 20 og jomfru! Det ekke noe galt med det. Søsteren min på 18 er og jomfru, og guttene digger henne. Utadvendt, sjarmerende og pen. :jepp:

Og folk snakker så stygt om å følge saueflokken, når de er de mest mainstreame sauene selv? Ehh!

Skrevet
Det er aldri galt å være jomfru uansett alder. Det må være opp til enhver når man er klar for å ha sex første gang.

:jepp: Helt enig!

Skrevet

Jeg mistet jomfrudommen når jeg var 19 år. Jeg er faktisk glad at jeg ventet til jeg var klar :) Ærligtalt så synes jeg det er gale når ungdommer nedi 14-15 år føler seg presset til å ha sex.

Gjest Gjest_Gutt28_*
Skrevet
Njei. Du er vel ikke blant de tidligste, men det begynner ikke å bli sært før man har passert 20. Jeg vil tro at alle har debutert innen de er 25; med mindre de er jævlig ugly eller har bodd i klosster.

Siden det utsagnet der hverken var nevneverdig generaliserende eller fornærmende, tenkte jeg å besvare det.

Selv var jeg 26 når jeg hadde samleie for første gang. Jeg er riktignok ikke dødskjekk, men tror ikke jeg ser ut som et takras heller. "Problemet" mitt er snarere at jeg er over gjennomsnittet snill og omtenksom (blir sikkert stemplet som arrogant i tillegg nå, men pytt), så de jentene jeg har vært interessert i ville alltid bare ha meg som venn "i frykt for å miste meg ellers" (sitat slutt). Så det, kombinert med at jeg var litt famlende av meg, gjorde at det ikke ble noe på meg før jeg ble gammel nok til å bli stemplet som en jævla ugly munk. :)

For ordens skyld så gjør det meg ingen verdens ting. For et par år siden møtte jeg verdens herligste jente, og jeg er veldig glad at nettopp henne ble min første. Den som venter på noe godt, osv...

Skrevet
Synes det er harde krav, men vet ikke om det er det i forhold til før. Vet ikke hvordan det var for 50 år siden, for eksempel.

Er en 18 år gammel jente, og jeg mistet jomfrudommen når jeg var 16. Da følte jeg at jeg var veldig sent ute. Var forsåvidt det, som den siste i vennegjengen. Og vennene mine er alle "ordentlige" jenter. De fleste mistet jomfrudommen i forhold.

Har noen bekjente jenter som jeg vet er jomfru, og noen av dem har heller ikke kysset. For å være ærlig så blir det sett på som unormalt.

Veldig dumt, for det er jo en positiv ting å vente.

Såå det er altså en negativ ting å ha sex som 16-åring da? Eller mener du at det er en positiv ting å vente til en selv er klar? For da kan jo forskjellene på hvem som debuterer når være veldig forskjellig. Men om du mener at det er direkte positivt at en 18 åring fortsatt er jomfru, så sier du jo da automatisk at det at en på 16 har sex, det er negativt.

Jeg hadde sex for første gang under ei uke før jeg ble 16 år. Jeg ser ikke på det som det spor negativt. Jeg er veldig tilfreds med å ha et aktivt sexliv med min kjæreste, jeg er nå et halvt år fra å bli 18.

Skrevet
Såå det er altså en negativ ting å ha sex som 16-åring da? Eller mener du at det er en positiv ting å vente til en selv er klar? For da kan jo forskjellene på hvem som debuterer når være veldig forskjellig. Men om du mener at det er direkte positivt at en 18 åring fortsatt er jomfru, så sier du jo da automatisk at det at en på 16 har sex, det er negativt.

Hun mener vel at det er positivt å vente til man er klar og har funnet den rette, uansett hvor gammel man er. Sånn tolker i hvert fall jeg det.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har aldri sagt at det er en negativ ting å ha sex som 16-åring? Hadde det jo selv!:)

Jeg tror du overtolker det jeg skrev litt. Jeg mente at det er dumt at det blir sett på som unormalt, for det er en positiv ting å vente. Og da altså å vente til man er klar, og det vet man jo bare selv når man er.

Og hvis jeg synes det er bra at en som er 18 er jomfru, betyr det forresten ikke at jeg synes det er negativt at noen som er 16 har sex. Det er fint at folk står imot eventuelt press, og venter til de selv er klare :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er synd hvis det er slik at unge i dag føler seg presset til å ha sex fordi "alle andre gjør det". Det beste er om man venter til man selv er klar - da blir hele opplevelsen forhåpentligvis også mye bedre.

Selv debuterte jeg ikke før jeg giftet meg i en alder av 29. Og jeg var verken nonne eller så ut som noe dass.

Skrevet

Ikke dumt i det hele tatt. Gjennomsnittlig debutalder er 16 - 17 for kvinner og 18 for menn. De som skryter av tidlig aktivitet...får det igjen (ikke like kult å få rykte som "lett på tråden" og en dårlig elskerinne som man lett kan få senere). Bruk tid på å bli kjent med egen kropp og les litt om andres erfaringer slik at du er godt forberedt. De aller fleste har en dårlig første gang opplevelse...og ofte i fylla. Ha sex når du føler du er sammen rett person og til rett tid. :)

Skrevet

Hadde sex første gangen da jeg var 16. Angrer litt på at jeg ikke ventet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...