Gå til innhold

Skal handle på Strawberry.net

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anne_*
Skrevet

Jeg har tenkte å handle fra Strawberry.net og vil helst slippe å måtte betale toll i tilleg?

Hvor mye kan jeg handle for for å slippe toll?

Kommer andre gebyr og utgifter i tillegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har tenkte å handle fra Strawberry.net og vil helst slippe å måtte betale toll i tilleg?

Hvor mye kan jeg handle for for å slippe toll?

Kommer andre gebyr og utgifter i tillegg?

Grensen er som den alltid har vært. 200 kr.

Gjest Gjest_anne_*
Skrevet

Kommer posten til å kreve noe gebyr eller avgift hvis varen har kostet under 200?

Skrevet
Kommer posten til å kreve noe gebyr eller avgift hvis varen har kostet under 200?

Nei :)

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_emma_*
Skrevet

Jeg har også tenkt til å bestille derfra. Og varene jeg har funnet til sammen er 511,- Hva skjer når det er over tollgrensen? :) Må man betale veldig mye?

Skrevet
Jeg har også tenkt til å bestille derfra. Og varene jeg har funnet til sammen er 511,- Hva skjer når det er over tollgrensen? :) Må man betale veldig mye?

Du må betale 25 % moms og tollgebyr til posten på rundt 100 kr.

Gjest Gjest_Dorthe_*
Skrevet
Du må betale 25 % moms og tollgebyr til posten på rundt 100 kr.

Men du kan betale dette og scanne kvitteringen til SN (Customer service, hvis jeg husker riktig i farta). Så refunderer de utleggene dine :jepp: (Helt sant!)

Har gjort det mange ganger. Se andre tråder her på forumet og under "Velvære og kosmetikk".

Gjest Gjest
Skrevet

Siden du sier at varene TILSAMMEN koster 511, så kan du jo bare dele opp bestillingen i flere deler? Portoen koster jo ikke noe, og man kommer jo dessuten raskere til en høyere rabatt ved å dele opp bestillingen.

Gjest Gjest_emma_*
Skrevet

ja, jeg tenkte også på det. Men da må jeg dele det opp i fire, og det blir jo litt stevsomt?

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke strevsomt, det er billig!:D

Gjest Gjest_emma_*
Skrevet

Tar det lenger tid å få varene når det er over tollgrensa?

Skrevet

denne siden var ny for meg ;-)

er det mange som har gode erfaringer med å bestille derfra og er det virkelig mye billigere? Jeg ser det står hvor mange prosent en sparer, men det er jo ikke helt riktig... en kan få varene rimeligere enn det som er oppgitt her selvsagt.

Skrevet

er det mange som har gode erfaringer med å bestille derfra og er det virkelig mye billigere? Jeg ser det står hvor mange prosent en sparer, men det er jo ikke helt riktig... en kan få varene rimeligere enn det som er oppgitt her selvsagt.

Jeg har begynt å handle derfra, og er veldig fornøyd. De tingene jeg har kjøpt er rundt kr. 100,- billigere enn norske parfymerier. Jeg har foreløpig bare handlet produkter for under 200, men vet at dersom du må betale moms, så scanner du inn kvitteringen og mailer til dem, så setter de inn pengene på den kontoen du betalte fra... Varene har kommet på under en uke.

Gjest Gjest
Skrevet

Lurt å sjekke de produktene du skal ha mot norske butikker - i tilfelle kampanjer o.l. der.

Ellers: Brukt SN i noen år, ikke misfornøyd en eneste gang. Det kan ta 1-2 uker (min erfaring) før du får varene. Unngå å bestille i forbindelse med høytider (påske, f.eks.) Det kan forsinke postgangen mer enn de aktuelle fridagene.

Scann kvitteringen (har også hatt dyrere sendinger som ikke ble stoppet av toll/ post, men det er unntak) ved evt. momskrav (verdi over nok 200). Det er veldig enkelt, og det tar kort tid å få refundert pengene. :) (Jeg har laget meg en fast "formulering" som jeg har lagret i et word-dokument. Fyller bare inn det aktuelle ordrenr. og sum som er ulik for hver gang. Klipp og lim inn i mail.

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for svar :-)

tror jeg må prøve dette. jeg er veldig glad i Biotherm sine produkter og de er ikke akkurat så billige i norske parfymerier. jeg har pleid kjøpe på taxfree, men det hender jo jeg går tom før jeg skal ut å reise igjen ;-)

jeg får sjekke prisene på de produktene jeg ønsker og sammenligne litt først kanskje. Er ingen vits å gå over bekken etter vann heller da om jeg ikke sparer på det.

Skrevet

Du finner nesten ingen som selger til så lav pris som hos SN med mindre det er tilbud;)

Flott service, ++innpakningen, billig og fast kunde rabatt.

Skrevet

Jeg handler så og si alt av kosmetikk og hudpleie derfra. Deler opp bestillingene slik at jeg kommer under 200,-. Bare gode erfaringer! Det meste jeg handler der er sykt mye billigere enn i Norge.

Skrevet

Jeg får sjelden noe av det jeg bruker under 200 kr selv hos SN, men det blir allikevel billigere enn i Norge.

Gjest Gjest_anki_*
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt, hvis du bestiller for over 200kr, så må du altså betale toll til posten og 25% moms, de vet jeg, men hvordan får jeg disse toll pengene tilbake sa du?? :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...