Gå til innhold

Noen andre med beinskjørhet?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Hei,

Jeg er ei dame på 43 år som akuratt har fått vite at jeg har høy grad av beinskjørhet og vil bli satt på medisiner. Legen sa jeg ville bli satt på fosamax. Jeg har lest at det er veldig mnage som får bivirkninger av denne og jeg gruer meg virkelig til å begynne.

Jeg sjekket alternative naturmidler o.l for beinskjørhet siden jeg bruker mye slike midler mot andre ting. Kom over en side på internett www.k2vitamin.no som selger vitaminer som skal hjelpe mot beinskjørhet. Det er K2 som vi visstnok ikke har nok av i kroppen og som hjelper kalsiumet å bygge opp skjelettet.

Er det noen andre her som har prøvd K2 vitamin? Er interissert i å høre deres erfaringer og evntuellt hvilke medisiner dere bruker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Astrid_*
Skrevet

Hei,

Jeg bestillte 1 mnd gratis fra www.k2vitamin.no, tror det er litt for kort tid med en mnd så jeg har valgt å fortsette, men jeg har tatt dette ved siden av medisinen mot beinskjørhet. Jeg tør ikke å gjøre noe annet før jeg har vært til nye målinger og sett eventuelle forandringer. har bare brukt dette i 3 mnd.

Du får vel kanskje kjøpt det i helsekost også, er litt usikker.

Lykke til:=)

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Jeg bruker Fosamax. Synes det er litt pes og huske på den en gang i uka. Den må jo tas fastende. Jeg tar tabletten når jeg står opp og så setter jeg meg foran pc'n og leser nyheter. Jeg merker et skikkelig ubehag i øvre del av magen. Vanskelig å forklare. Jeg tørr ikke en gang bøye meg i det hele tatt for da øker ubehaget. Man må holde seg oppreist de 30 minuttene. Jeg setter på timingsuret, surfer og drikker mye vann.

Jeg brukte tidliger Kalsium som var tilsatt vitamin D og K. Jeg har nå gått over til Calcigran Forte som fås på resept. Denne er uten K-vitamin. Tar i tillegg Omega 3 og skal starte med magnesium. Dette stoffet er vissnok viktig for opptaket av Kalsium.

Jeg tørr overhode ikke å kutte ut Fosamax. Jeg har sett på nært hold hva benskjørhet kan gjøre med et menneske.

Be om time hos ergoterapeut på sykehuset. Der får du veiledning i riktig løfteteknikk, hvordan leve, kost mm. Løfteteknikk er viktig for å forhindre brudd i ryggen.

Lærings- og mestringssenter som er tilknyttet sykehus har kurs for folk med benskjørhet.

Styrketrening er viktig. Både for å få styrke og balanse slik at risikoen for å falle er mindre. Trening med "støt" som jogging mm er godt for selve skjelettet.

Gjest Oops. Brukte visst samme nicket
Skrevet

Så ikke at TS hadde kalt seg Trine.

Får kalle meg Oops jeg da :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikek alltid sånn at benskjøre mennesker har for lite kalsium, de kan ha alt for mye av det, men klarer ikke å nytte seg av det pga ubalanser i andre mineraler i forhold til kalsium.

Siden du tydeligvis stiller deg positiv til å prøve flere ting, ville jeg anbefale deg å ta en hårmineralanalyse. Der får du svar på akkurat hvordan din mineralbalanse er, og hvordan du kan får kroppen din å nyttiggjøre seg kalsium igjen.

Dette er en fin artikkel, ikke komplisert, og den viser faktisk til et "tilfelle" med osteoperose: http://www.matoghelse.no/haarmineralanalys...1445-48946.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...