Tusse Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Hei! Jeg bare må få dette ut et sted..... Det er 44 dager siden siste mens, jeg har hatt "menssmerter" i tre uker, hadde sånne stiklinger som jeg har hatt midt i perioden (eggløsning) tre uker etter mens. Syklusen har i det siste vært i underkant av 5 uker. Jeg har ømme pupper, dårlig matlyst (småkvalm) og begynte vel egentlig å mistenke at dette kunne vare gravidtet. Har aldri vært gravid og vet ikke hvordan det føles, om det føles. Jeg har ventet så lenge som mulig med å teste, men kjøpe en test før helgen og bestemte meg for å teste lørdag morgen om mensen ikke kom. Det førte til at jeg ikke sov særlig natt til lørdag, drømte om at noen kastet tester etter meg..... Testet og den var negativ. På en måte er det greit å vite, på den andre siden er det fint å leve i håpet. Ble veldig emosjonell i går, gråt og tålte ingenting. Det er fortsatt ingen tegn til mens og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg får vel vente litt til, eller burde jeg ta en tur til legen, kan legen gjøre noe?? Jeg tror ikke jeg takler å leve med menssmerter i ukervis så veldig lenge, og ikke i uvisshet om hva som skjer med kroppen min. Jeg venter ikke at noen skal kunne si hva som skjer, men kanskje noen har vært gjennom det samme...
Tusse Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 15. juni 2008 Slutta med p-piller i juli i fjor, brukt dem i 7 år. trodde syklusen hadde stabilisert seg på 34-35 dager, den var der ganske fort.
aftereight Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Slutta med p-piller i juli i fjor, brukt dem i 7 år. trodde syklusen hadde stabilisert seg på 34-35 dager, den var der ganske fort. Kjenner meg godt igjen i det du beskriver her - er inni noe av det samme... Stoppet på plaster i jan i fjor, fikk stabile sykluser som varte frem til mars i år, så har det krøllet seg... Er selv nå på "overtid" endel dager, tester viser negativt og jeg begynner å bli småsprø! Merkelige greier dette her, var med legen for et par måneder siden og hun fortalte at jeg mest sansynlig stresset for mye, noe som medførte at mensen uteble. Kan jo ikke si at jeg opplever å være stresset - så er egentlig litt nysgjerrig på hvilke andre årsaker det kan være.
Tusse Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2008 Da kom endelig denne mensen, det er litt unaturlig for meg å si endelig men nå er det absoutt endelig. Hormonene har trengt seg ut i det siste, og sammen med en frustrasjon over å ikke vite/skjønne hva som skjer med kroppen har jeg nok ikke vært verdens beste kone den siste uka... Det ble 45 dager, lurer litt på hvordan jeg skal tolke dette til neste gang, når kommer EL etc. Tror jeg skal prøve å løsrive meg litt fra tanker om EL og mens og prøve å slappe av selv om jeg vet det ikke er lett. Det bør vel innebære å ikke være her så mye heller... Ikke stresse! Takk til dere som tok dere tid til å svare meg, det hjelper faktisk å se at andre har det som meg og holder ut. Fikk kose litt baby på lørdag og får lov å komme å kose baby'n til ei venninne når jeg vil, satser på at det setter kroppen i gang.
Gjest StoreSky Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Presis samme med meg denne mnd! Gikk 47 dager mellom hver mens. Utrolig frustrerende, men positivt er jo om man NÅ er igang med eggløsning etc. Neste mnd blir VÅR, ikke sant??
SummerJoy Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Ville bare trøste dere med at mine sykluser var fullstendig på tur. Opptil 45 dager. Men jeg ble gravid jeg. Uten å tenke på eggløsning en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå