Gjest Gjest_Wenche_* Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Jeg bare lurer på dette: Jeg er i "slåsskamp" med NGT for tida. De har fakturert meg for myyye mer enn de avtalte med meg på telefon. (Det ble en muntlig avtale, jeg fikk bekreftelse pr mail, men bare på produktene, ikke prisen vi ble enige om) Jeg har sendt inn klage skriftlig til NGT (jeg sendte til en mailadresse som det sto at ville komme til ledelsen (fordi jeg ikke kom noen vei med kundeservice), men avslaget kom fra kundeservice allikevel) På avslaget sto det at jeg kunne klage til brukerklagenemda, og det har jeg gjort. Allikevel - mens jeg venter på avgjørelse fra brukerklagenemda - får jeg purring på det de mener jeg skylder hos NGT. Er det riktig? Er det ikke sånn at faktura skal fryses når man klager? Noen her som også kanskje kan opplyse meg om bindende avtaler? Jeg lærte på vgs at muntlige avtaler er like bindende som skriftlige, og på NGT har de vel en logg der de skriver opp det som blir avtalt, selv om det ikke er det som blir sendt i mail? Eller?
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Jeg bare lurer på dette: Jeg er i "slåsskamp" med NGT for tida. De har fakturert meg for myyye mer enn de avtalte med meg på telefon. (Det ble en muntlig avtale, jeg fikk bekreftelse pr mail, men bare på produktene, ikke prisen vi ble enige om) Jeg har sendt inn klage skriftlig til NGT (jeg sendte til en mailadresse som det sto at ville komme til ledelsen (fordi jeg ikke kom noen vei med kundeservice), men avslaget kom fra kundeservice allikevel) På avslaget sto det at jeg kunne klage til brukerklagenemda, og det har jeg gjort. Allikevel - mens jeg venter på avgjørelse fra brukerklagenemda - får jeg purring på det de mener jeg skylder hos NGT. Er det riktig? Er det ikke sånn at faktura skal fryses når man klager? Noen her som også kanskje kan opplyse meg om bindende avtaler? Jeg lærte på vgs at muntlige avtaler er like bindende som skriftlige, og på NGT har de vel en logg der de skriver opp det som blir avtalt, selv om det ikke er det som blir sendt i mail? Eller? Man hører ofte at muntlig avtale er like bindende som skriftlig men det er bare tull. Jeg har vært borti et par saker hvor jeg hadde blitt noe muntlig. Men når det kommer til stykket er det faktisk det skriftlige som gjelder...som kan bevises. Ellers så blir det bare ord mot ord dessverre.
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 ....lovet noe muntlig.. (skulle det stå)
Rosalie Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Muntlige avtaler er like bindende som skriftlige, men som en over her sier - fryktelig vanskelig å bevise. Dersom du har handlet over telefonsalg, skal samtalen din var tapet og oppbevares. Be om å få utlevert denne.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Det har vært mye tull med Nextgentel. Du kan gå på Forbrukerrådets nettsider og søke på Nextgentel. Kanskje det står noe der som kan hjelpe deg.
Gjest Gjest_Wenche_* Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Takk for svar. Jeg har hatt NGT i flere år og vært fornøyd. Så flyttet jeg fra mannen min og bestilte fra NGT uten å i det hele tatt sjekke med andre, fordi jeg hadde vært fornøyd hele veien - følte ikek at jeg hadde noen grunn til å sjekke markedet. Og så har det bare vært tull. Jeg blir skikkelig frustrert. Og er redd for at jeg bare må finne meg i å betale over 1000 kr mer enn jeg ble lovet at jeg skulle betale. Har mest lyst til å si opp hele greiene, men jeg må jo betale allikevel - og så må jeg betale for å sende tilbake utstyret også... Jeg føler meg skikkelig lurt. Ganske ironisk at de nå har fått en pris for beste bedrift eller hva det nå var, i fjor.
Gjest Gjest_MIMI_* Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 Takk for svar. Jeg har hatt NGT i flere år og vært fornøyd. Så flyttet jeg fra mannen min og bestilte fra NGT uten å i det hele tatt sjekke med andre, fordi jeg hadde vært fornøyd hele veien - følte ikek at jeg hadde noen grunn til å sjekke markedet. Og så har det bare vært tull. Jeg blir skikkelig frustrert. Og er redd for at jeg bare må finne meg i å betale over 1000 kr mer enn jeg ble lovet at jeg skulle betale. Har mest lyst til å si opp hele greiene, men jeg må jo betale allikevel - og så må jeg betale for å sende tilbake utstyret også... Jeg føler meg skikkelig lurt. Ganske ironisk at de nå har fått en pris for beste bedrift eller hva det nå var, i fjor. Jeg hadde Nextgentel i et år og de hele tiden sendte meg altfor store regninger. Og det var et helvete å få ryddet opp. Jeg ville bare bli ferdig med dem og det tok flere måneder. Jeg er svært fornøyd med GET. Aldri mer Nexttohelvete
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 Jeg bare lurer på dette: Jeg er i "slåsskamp" med NGT for tida. De har fakturert meg for myyye mer enn de avtalte med meg på telefon. (Det ble en muntlig avtale, jeg fikk bekreftelse pr mail, men bare på produktene, ikke prisen vi ble enige om) Jeg har sendt inn klage skriftlig til NGT (jeg sendte til en mailadresse som det sto at ville komme til ledelsen (fordi jeg ikke kom noen vei med kundeservice), men avslaget kom fra kundeservice allikevel) På avslaget sto det at jeg kunne klage til brukerklagenemda, og det har jeg gjort. Allikevel - mens jeg venter på avgjørelse fra brukerklagenemda - får jeg purring på det de mener jeg skylder hos NGT. Er det riktig? Er det ikke sånn at faktura skal fryses når man klager? Noen her som også kanskje kan opplyse meg om bindende avtaler? Jeg lærte på vgs at muntlige avtaler er like bindende som skriftlige, og på NGT har de vel en logg der de skriver opp det som blir avtalt, selv om det ikke er det som blir sendt i mail? Eller? Jeg sleit også med dem da jeg var kunde. Fikk plutselig en regning på 1000,- og en til på 800,- som de mente jeg skyldte dem utenom månedlig regning som jeg hadde betalt. Jeg snakket med flere av dem, sendte brev osv. og som deg fikk jeg hele tiden purring likevel osv. Nyttet ikke å prate med dem. De mente at de hadde rett og det var det hele. Til slutt så måtte jeg gi opp: hvem vil at navnet skal havne opp hos inkasso og få mer hodebry og frustrasjon. Så jeg ble nødt til å betale, og bestille fra ny leverandør. Håper de går konkurs. De ødelegger jo for uskyldige mennesker.
Gjest Gjest_Wenche_* Skrevet 15. juni 2008 #9 Skrevet 15. juni 2008 Jeg skulle gjerne snakket med noen som er litt høyere opp en kundeservice, jeg... Tenker litt sånn at kundeservice bare har lov til å gjøre visse ting i forhold til arbeidsbeskrivelsen sin, men at noen som er litt høyere i bedriften kanskje er litt mer fornuftige... men, det er kanskje for utopi å regne? Jeg har sendt klage til brukerklagenemda, men har ikke fått noe svar (etter ca 2 uker) Jeg lurer litt på å ta kontakt med TV2 Hjelper Deg, men vet ikke om dette er en sak som er noe interessant for dem, og om det kanskje er litt barnslig... men, jeg er litt lei nå - og jeg tenker på det, vet ikke om jeg tør...
Gjest Gjest_kari_* Skrevet 15. juni 2008 #10 Skrevet 15. juni 2008 Jeg skulle gjerne snakket med noen som er litt høyere opp en kundeservice, jeg... Tenker litt sånn at kundeservice bare har lov til å gjøre visse ting i forhold til arbeidsbeskrivelsen sin, men at noen som er litt høyere i bedriften kanskje er litt mer fornuftige... men, det er kanskje for utopi å regne? Jeg har sendt klage til brukerklagenemda, men har ikke fått noe svar (etter ca 2 uker) Jeg lurer litt på å ta kontakt med TV2 Hjelper Deg, men vet ikke om dette er en sak som er noe interessant for dem, og om det kanskje er litt barnslig... men, jeg er litt lei nå - og jeg tenker på det, vet ikke om jeg tør... Mene å huske at Nextgentel var tema og tv2 hjelper deg en gang. Jeg fikk heller ikke lov til å snakke med noen høyere opp enn kundeservice. Og når en bedrift ikke lar kunden snakke med noen andre enn kundeservice sier det jo sitt: at de har maaange misfornøyde kunder.
Gjest Gjest_kari_* Skrevet 15. juni 2008 #11 Skrevet 15. juni 2008 Tema PÅ tv2 hjelper deg en gang...
Gjest Glør Skrevet 15. juni 2008 #12 Skrevet 15. juni 2008 Allikevel - mens jeg venter på avgjørelse fra brukerklagenemda - får jeg purring på det de mener jeg skylder hos NGT. Er det riktig? Er det ikke sånn at faktura skal fryses når man klager? Faktura skal egentlig fryses så lenge kravet er omstridt, men NextGentel gjorde det aldri da jeg hadde konflikt med dem heller. Da sendte de det til inkasso, og sto på kravet selv om jeg la frem skriftlig dokumentasjon på at jeg hadde rett. Det som er viktig er at du ikke gir etter og betaler, de kan uansett ikke gjøre noe før kravet har vært oppe i forliksrådet, og dersom du der kan sannsynliggjøre den muntlige avtalen, og dokumentere at de har gått videre med kravet etter at det var omstridt, vil de ha en svak sak. Da jeg hadde min krangel med dem ringte de og Lindorff meg nesten daglig i ett par uker, og truet med forliksrådet, for å forsøke å få meg til å feige ut, men etter at jeg sto på mitt og sa at jeg helst ville ha opp saken, for å få den avklart, og fordi jeg var sikker på å vinne, gav de seg.
Leeloo Skrevet 15. juni 2008 #13 Skrevet 15. juni 2008 Jeg har også hatt problemer med NGT etter at jeg flyttet aboet mitt. Neste gang jeg flytter kommer jeg til å si opp abo i god tid, og nybestille på ny adresse. Dessverre er det ingen andre som kan levere her til samme pris, ellers hadde jeg kuttet dem på flekken (GET fikk jeg ikke engang svar fra). NGT har bl.a sendt ut masse utstyr (rutere og utstyr til NextTV), uten å sjekke om de kan levere tjenesten på denne adressen. Nå mener de jeg skal returnere utstyret. Dette er jo greit nok, men det er snakk om ganske tunge ting, og det er uaktuelt å betale porto (jeg returnerte den gamle ruteren for egen regning slik jeg er pålagt, men dette er deres eget rot). Jeg har nå sendt mail nr to der jeg igjen ber om returlapper, så får vi se. Det er ikke bare negativt med NGT da, de var veldig velvillige på å kutte gebyrer og månedskostnad da jeg ville bytte leverandør, og gjennom alt rotet har kundeservice hele tiden gjort det de kunne. Tror mange ganger problemene ligger innad i organisasjonen, og så blir kundeservice sittende og må håndtere alle klagene (som jo er jobben deres, men det er kjipt å vite at det kunne vært mange færre klager dersom resten av bedriften gjorde jobben sin). Dersom en faktura er omtvistet og NGT ikke gir seg kan dere be om at saken går rett til forliksrådet, de har da ikke lov til å legge på andre gebyrer (f.eks inkassosalær), kun gebyret for selve forliksklagen, og dette skal jo falle vekk dersom du vinner. Jeg fikk også en del muntlige avtaler da jeg snakket med NGT, dette var logget på mitt kundenummer, så det skal ligge inne i systemet deres dersom kundebehandler har gjort jobben sin.
Gjest Gjest_Wenche_* Skrevet 16. juni 2008 #14 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har en ekkel følelse at det har skjedd noe mht klagen jeg sendte til brukerklagenemda også, jeg. Jeg får ikke gått inn på siden og sjekket status, for jeg har ikke fått noen kode til å komme inn på siden deres. Og jeg syns det er lenge å vente i 2 uker? Men, hva kan jeg gjøre videre nå? Ringe NGT og si at det er de som krever penger, det er de som har bevisbyrden på seg og at de må ta kontakt med forliksrådet? Eller er det meg som tar kontakt med forliksrådet?
Gjest Gjest_Wenche_* Skrevet 16. juni 2008 #15 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har snakket med brukerklagenemda nå. De var usikre på om mitt problem kom innunder det de behandler. Og det gjør det. I dag fikk jeg en mail med bekreftelse på at de tar saken. Så nå tar de kontakt med NGT og da må de fryse fakturaene, sa hun på telefon til meg i dag. Jeg har veldig stor tro på at NGT kommer til å tape denne runden her. Jeg har en god følelse nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå