Gå til innhold

Matvarer

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ben&Jerry-is!!!!

Signerer...

chocolate fugde brownie og chunky monkey FTW!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toms Golden Toffee

M&Ms med peanøttsmør

Dr. Pepper Light (tror kanskje de er å få tak i f.eks. på deli de luca, men savner å se de i vanlige butikker)

Zywiec (verdens beste øl fra Polen)

Gjest Tigress
Skrevet

Sainsbury's' utval av te.

Salad creme/cream (hugsar faktisk ikkje kva det heiter, men slik ein blandar med tunfisk for å lage pålegg av).

Slike svartbrune engelske pickles.

Skikkeleg øl. (Ok, ein får tak i Caffrey's i Noreg, men ikkje utan møye)

Cadbury Flake.

Rosa billig-bubbly.

Skikkeleg camembert, slik som renn utover. Mmmm.

Fransk og engelsk utval generelt, eigentleg.

Skrevet

En ting til: Malte mandler (mandelmel). Hvorfor skal nordmenn måtte male mandlene sine selv, når mandelmel er helt en helt vanlig dagligvare i mange andre land?

Skrevet
Sainsbury's' utval av te.

Salad creme/cream (hugsar faktisk ikkje kva det heiter, men slik ein blandar med tunfisk for å lage pålegg av).

Slike svartbrune engelske pickles.

Skikkeleg øl. (Ok, ein får tak i Caffrey's i Noreg, men ikkje utan møye)

Cadbury Flake.

Rosa billig-bubbly.

Skikkeleg camembert, slik som renn utover. Mmmm.

Fransk og engelsk utval generelt, eigentleg.

Salad cream fra Heinz har jeg kjøpt i norske butikker.

Gjest Gjest
Skrevet
Waitrose har veldig mye dårligere utvalg enn Vinmonopolet.

Kan vel ikke sammenligne Waitrose og Vinmonopolet vel?? Waitroser er jo et supermarked og selger ikke bare alkohol slik som Vinmonopolet.

Uansett, utvalget i Norske butikker er elendig, Norge har MASSE å lære fra andre land

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg savner mest et bedre utvalg av ferskpressa juice, gjerne i større volum enn de svindyre småflaskene de gjerne selges i her. Da jeg bodde i utlandet hadde de nydelig ferskpresset eplejuice (både økologisk og konvensjonell) til veldig greie priser når du kjøpte litt store kanner. Og så savner jeg ulike spirer, der jeg bodde hadde butikkene gjerne solsikke-, sennep-, alfalfa- og bønnespirer, i Norge er det bare enkelte butikker som fører sånt, og nærbutikken min har bare av og til en vissen pose mungbønnespirer. Kan jo lage selv, men det er litt styr og må planlegges.

Også savner jeg ferskvaredisker i annet enn store senterbutikker - jeg vet at de hadde det i bygdebutikken som lå her før, men i dag er det bare kjipe vakumpakker, lange rekker med pizzafrysere og friendship-plastikk-ost i kjedebutikken. Skulle ikke tro vi var en nasjon av kjøpekraftige luksusdyr skal en dømme etter maten, akkurat, men vi bruker vel alt på bil og oppussing (av kjøkkenet, o ironi). Jeg vil også gjerne kunne kjøpe billige kjøttstykker til kraft og gryter, og fiskeavskjær til kraft, men det blir vanskelig når det billigste storfekjøttet butikken selger er mørbradbiff.. Og sånn går nu dagan :ler:

Ellers savner jeg i grunn bare et bedre utvalg av mel, linser, bønner og gryn i "vanlige" butikker, og større utvalg i krydderhyllene. Også kunne godt flere butikker vært flinkere til å ta inn norske sesonggrønnsaker, også fra litt smalere produksjoner enn kålrot, f eks neper og slikt... Virker som det bare er i deler av landet de tar inn sånt.

Gjest gjest1
Skrevet

Skikkelig kvarg slik som i Tyskland! Det er herlig sammen med oppskåren frukt.

Knoppers eller Hanuta. Ihvertfall tørre vafler...

Store skinkepålegg (jeg mener større i diameter). Deilig i baguetter, og søte, innbydende matpakker.

Friggs-te. Det er litt langt å reise til Sverige fra der jeg bor, og ikke minst litt rart å hamstre te i Svinesund. :-D

Mövenpick småis!

Enormt utvalg i oliven, iste og meierivarer.

Skrevet (endret)

Polly!! (nei, ikke peanøtter) fantastisk godis som føres av Cloetta, skjønner ikke hvorfor det bare er svenskene som får proppe seg med disse :P

Ben&Jerry is!!! Jaa, det vil vi ha i norke frysedisker. Trøster meg med Häagen Dasz fra 7-eleven i mellomtiden, kanongod den også.

Savner ellers et stort utvalg av ferske myke oster, flere typer gourmetkjeks, og spirer som nevnt tidligere i tråden. Vasne bønnespirer på boks er ikke helt det samme.. Savner større utvalg i alt, egentlig. Blir liksom helt "fortapt" når jeg kommer inn i en stor matbutikk i utlandet.

Endret av Gaby
Skrevet (endret)
Kan vel ikke sammenligne Waitrose og Vinmonopolet vel?? Waitroser er jo et supermarked og selger ikke bare alkohol slik som Vinmonopolet.

Nei, man kan ikke sammenligne Waitrose og Vinmonopolet. Nå vet jeg ikke om du er gjesten som hevdet at Waitrose er bedre enn det nevnte pol, men innlegget mitt var altså et svar på det.

Waitrose er en fantastisk supermarkedkjede som jeg gjerne skulle sett i Norge, men jeg synes allikevel at Vinmmonopolet er bedre på vin enn dem. Dessuten kan man ikke akkurat bruke Waitrose som eksempel på hvordan viinutvalget er i Storbritannia: For det første finnes de for det meste i sørøst, og selv der det er langt fra alle byer som har Waitrose-butikker. For det andre har de en forholdsvis liten andel av dagligvaremarkedet i Storbritannia. Jeg foretrekker virkelig Vinmonopolet fremfor Sainsbury's, Morrisons og Tesco, men også fremfor majoriteten av spesialbutikker. Det er omtrent bare i London at man kan finne butikker som har like bra utvalg og service som det Vinmonopolet har.

Og igjen: For å ikke avspore tråden, vil jeg gjerne bidra med enda flere varer jeg savner i vanlige norske butikker: :fnise: Ulike typer ferskpresset juice, samt Walker's kjeks, og sjokolade fra Green & Black's.

Endret av Zia
Gjest Gjest
Skrevet

Større utvalg av ALT! Det er gørr kjedelig å handle i norske matvarebutikker.

Gjest Gjest
Skrevet
Siden jeg bidro til å spore av tråden i sted, vil jeg gjerne prøve å få den på rett spor igjen. :sjarmor:

Jeg savner også: Passata, Hellman's majones, tomatpuré på tube fra Mutti eller Heinz, te fra Clipper, bedre utvalg i kaffe, flere typer sennep, og speltgryn. Det er stort sett bare butikker av typen Ica Maxi, Ultra og Meny som fører slike varer.

De har Heinz tomatpuré på tube på ICA Maxi.

Der gav du meg en idé: Jeg savner speltgryn uten skall, som man kan lage skikkelig kremet "risotto" av! Helios fører hele speltgryn, men med skall.

Ellers: Vaniljeekstrakt (det har de i hvertfall ikke der jeg vanligvis handler) og røkt paprikapulver.

Jeg savner vaniljeekstrakt også, men det inneholder rom og er dermed ikke lov å selge hvor som helst.

Skrevet

Hei

Jeg er veldig glad i steinsopp og det er vanskelig å få tak i her. For øyeblikket så får jeg tilsendt pakker med tørket steinsopp fra bekjente i Italia...det funker det også :-)

Gjest Gjest
Skrevet
Hei

Jeg er veldig glad i steinsopp og det er vanskelig å få tak i her. For øyeblikket så får jeg tilsendt pakker med tørket steinsopp fra bekjente i Italia...det funker det også :-)

Jeg kjøper tørket steinsopp på den lokale grønnsakbua ...

Skrevet
Hei

Tja, utpå sommeren kan du alltids gå ut i skogen og plukke den selv. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, man kan ikke sammenligne Waitrose og Vinmonopolet. Nå vet jeg ikke om du er gjesten som hevdet at Waitrose er bedre enn det nevnte pol, men innlegget mitt var altså et svar på det.

Waitrose er en fantastisk supermarkedkjede som jeg gjerne skulle sett i Norge, men jeg synes allikevel at Vinmmonopolet er bedre på vin enn dem. Dessuten kan man ikke akkurat bruke Waitrose som eksempel på hvordan viinutvalget er i Storbritannia: For det første finnes de for det meste i sørøst, og selv der det er langt fra alle byer som har Waitrose-butikker. For det andre har de en forholdsvis liten andel av dagligvaremarkedet i Storbritannia. Jeg foretrekker virkelig Vinmonopolet fremfor Sainsbury's, Morrisons og Tesco, men også fremfor majoriteten av spesialbutikker. Det er omtrent bare i London at man kan finne butikker som har like bra utvalg og service som det Vinmonopolet har.

Og igjen: For å ikke avspore tråden, vil jeg gjerne bidra med enda flere varer jeg savner i vanlige norske butikker: :fnise: Ulike typer ferskpresset juice, samt Walker's kjeks, og sjokolade fra Green & Black's.

Jeg er enig med deg, vinmonopolet har bedre utvalg enn ASDA, Sainsburys og de andre, men det skulle jo bare mangle siden de bare selger alkohol. Det jeg liker med Vinmonopolet er oversikten og den hjelp/informasjon man får. Har alltid opplevd god service og mye kunnskap på Vinmonopolet. Eneste negativet er at man man må planlegge, kan ikke bare stikke ned å kjøpe en flaske vin.

Hadde vært gøy om feks Tesco åpnet i Norge, de selger jo endel Tesco varer på Ultra, men fy.. de er jo så dyre...

Forresten noen som vet om man får kjøpt PG Tip te noen steder?

Skrevet
Forresten noen som vet om man får kjøpt PG Tip te noen steder?

PG Tips får du på de fleste innvandrerbutikker.

Gjest Tnita
Skrevet

Danup, flere typer fruktjuice, flere gode oster og smøroster.

Gjest Huldali
Skrevet

Generelt ønsker jeg meg bedre utvalg. Mer å velge mellom!

Mer light produkter (som smaker godt vel og merke!). Fant en kjempegod lettost i Italia, den kom i skiver og var utrolig myk og "saftlig", hvis man kan kalle en ost det. Skulle aldri trodd at den bare innhold 4% fett! Syns norske lettoster ofte er litt tørre.

Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet

Savner salsa picante dip og fanta bringebær...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...