Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Hei! Jeg skal selge huset mitt og har begynt å få litt dårlig tid med tanke på at det snart er ett år siden jeg selv bodde der, og har ikke så lyst å betale skatt av overskuddet. 1 juli er det et år siden jeg selv flyttet. Skal ha visning nå til uka og megler sier det er fra den datoen jeg aksepterer et bud som blir salgsdatoen. Jeg trodde det var fra overtagelsesdato, men er usikker. Noe som vet?
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Hei! Jeg skal selge huset mitt og har begynt å få litt dårlig tid med tanke på at det snart er ett år siden jeg selv bodde der, og har ikke så lyst å betale skatt av overskuddet. 1 juli er det et år siden jeg selv flyttet. Skal ha visning nå til uka og megler sier det er fra den datoen jeg aksepterer et bud som blir salgsdatoen. Jeg trodde det var fra overtagelsesdato, men er usikker. Noe som vet? Megler har rett. Tiden reknes fra du selv overtok boligen til den dagen du aksepterer kjøpers bud. PS: Sikker på det blir noe overskudd å skatte av med et boligmarked i stadig nedgang?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 [quote PS: Sikker på det blir noe overskudd å skatte av med et boligmarked i stadig nedgang?
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 [quote PS: Sikker på det blir noe overskudd å skatte av med et boligmarked i stadig nedgang? Takk for svar! Jepp, overskuddet blir på nærmere 2.5.. !! Hvordan vet du det, du har jo ikke solgt ennå? Du må i så fall være den eneste i dagens boligmarked som selger med gevinst
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Hvordan vet du det, du har jo ikke solgt ennå? Du må i så fall være den eneste i dagens boligmarked som selger med gevinst Du kan jo ikke vite når han kjøpte..... :kaffe: Folk selger med overskudd i dag og :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Du kan jo ikke vite når han kjøpte..... :kaffe: Folk selger med overskudd i dag og :gjeiper: Ja, de som har eid boligen lenge selger med overskudd i dag, men ikke de som har kjøpt det siste/de to siste årene. Men det kan være at ts har eid lenger enn bare etpar år, og da selger h*n nok med overskudd, ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå