wok Skrevet 21. mai 2003 #1 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg skal lage drikkebonger, hver gjest skal få to hver. Verdien er maks 80 kr. Er det noen som kan hjelpe meg med hva som kan stå på bongene? Har aldri sett det i bruk selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 21. mai 2003 #2 Del Skrevet 21. mai 2003 Du kan jo skrive hva som helst egentlig. Det greieste er vel å skrive "drikkebong" og så vet de i baren prisen på den. Husk å printe dem ut på litt tykt papir så de ikke går i stykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 21. mai 2003 #3 Del Skrevet 21. mai 2003 Som oftest gjelder drikkebongene vin / øl og da pleier det å stå * 1 øl / vin Sjelden at de egentlig bruker ordet drikkebong... Ihvertfall ikke på hoteller... Men uansett hva du skriver blir det sikkert bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2003 #4 Del Skrevet 21. mai 2003 På våre sto det "Uten mat og drikke..." og det var tegning av en mann som serverer en drink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 21. mai 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 21. mai 2003 Hvilket ord brukes da? :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 21. mai 2003 #6 Del Skrevet 21. mai 2003 Tror det vil funke fint å bare skrive 1 øl/vin (/drink). Et annet "problem" når man har bonger, er de som ikke drikker alkohol. De vil kanskje ofte synes det er bortkastet å bruke en bong som er verdt inntil 80kr på en brus til 25-30 kroner. Hva med å f.eks. la det gå to mineralvann på en sånn bong? (bare et forslag, som jeg tror en del vil sette pris på. Det er jo alltid noen som skal kjøre hjem og slikt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2003 #7 Del Skrevet 21. mai 2003 De vil kanskje ofte synes det er bortkastet å bruke en bong som er verdt inntil 80kr på en brud til 25-30 kroner. Hva med å f.eks. la det gå to mineralvann på en sånn bong? (bare et forslag, som jeg tror en del vil sette pris på. Det er jo alltid noen som skal kjøre hjem og slikt) Smart løsning! Jeg ville nok reagert litt om jeg kun hadde fått 2 brud om jeg hadde kjørt denne dagen, mot andre som hadde fått 2 drinker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2003 #8 Del Skrevet 21. mai 2003 De vil kanskje ofte synes det er bortkastet å bruke en bong som er verdt inntil 80kr på en brud til 25-30 kroner. Hva med å f.eks. la det gå to mineralvann på en sånn bong? (bare et forslag, som jeg tror en del vil sette pris på. Det er jo alltid noen som skal kjøre hjem og slikt) Smart løsning! Jeg ville nok reagert litt om jeg kun hadde fått 2 brus om jeg hadde kjørt denne dagen, mot andre som hadde fått 2 drinker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 21. mai 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 21. mai 2003 Det med mineralvann hadde jeg ikke tenkt på, takk for tipset, det var smart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 21. mai 2003 #10 Del Skrevet 21. mai 2003 Hotellet der vi hadde festen laget bonger som de la ut - og jeg tror det sto "longdrink" på dem, og et lite felt der bartenderen førte på prisen for drinken. De kunne selvsagt bruke denne både på vin, øl eller drink. De som ville ha brus, fikk to på en bong. Hotellet mente at en realistisk pris per bong ville være 65 kroner, og vi ga beskjed om at de ikke skulle gjelde for de dyreste conjakk-typene som de hadde. Bong-metoden fungerte forøvrig utmerket, og det ble mye latter da toastmasteren la ned forbud mot svartebørssalg av bonger ved stengetid av baren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2003 #11 Del Skrevet 22. mai 2003 åh, blir mere og mere glad for at vi skal ha alkoholfritt jeg... Så mye enklere og så mye billigere -dessuten viser det seg at gjestene trives ofte bedre (hyptetisk sett, sier IKKE at det alltid er slik) Men dere, har dere gode forslag på alkoholfri cider? merke ol, kjøpes i svinesund??takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. mai 2003 #12 Del Skrevet 22. mai 2003 Et annet "problem" når man har bonger, er de som ikke drikker alkohol. De vil kanskje ofte synes det er bortkastet å bruke en bong som er verdt inntil 80kr på en brus til 25-30 kroner. Hva med å f.eks. la det gå to mineralvann på en sånn bong? (bare et forslag, som jeg tror en del vil sette pris på. Det er jo alltid noen som skal kjøre hjem og slikt) Synes det er ganske så smålig hvis man tenker "hva får jeg for bongen min" i et bryllup jeg da. En gjenstand bør være 1 gjenstand etter min mening! Det må da ogå være mye enklere. Hvis gjestene ønsker mer enn 2 gjenstander kan de vel betale selv. Jeg går i allefall ikke i brullup med den tro at jeg skal kunne drikke litervis av hverken det ene eller det andre! Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 22. mai 2003 #13 Del Skrevet 22. mai 2003 Det ER så mye enklere med åpen bar......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 22. mai 2003 #14 Del Skrevet 22. mai 2003 Fri bar er vel og bra det, men det har jo en økonomisk side også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 22. mai 2003 #15 Del Skrevet 22. mai 2003 Kjæresten min har hamstret sprit i utlandet leeenge han.... med tanke på bryllupet vårt.... søøøøt er han..... visste ingenting, jeg........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 22. mai 2003 #16 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg var i ett selskap i fjor (50-årslag - ikke bryllup, men det spiller vel liten rolle) der all gratis alkoholservering sluttet etter middagen. Mineralvann var gratis for alle hele kvelden, men alkohol måtte man selv betale for i baren. Synes dette var en grei ordning for at det ikke skulle bli alt for dyrt for verdskapet ettersom de ikke hadde mulighet til å ha med drikkevarer selv. Jeg har aldri likt dette med bonger, vet ikke helt hvorfor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly16 Skrevet 23. mai 2003 #17 Del Skrevet 23. mai 2003 Er det noen som kan hjelpe meg med hva som kan stå på bongene? En tekst jeg har sett er "Hvis du denne i baren leverer, vi spanderer." Så sto det datoen bongen var gyldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå