Fresi Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Hva er det med småbyen, egentlig? Her hører folk på BoneyM, vet ikke hva speltlomper er, og insisterer på å drikke Asti Spumante. Hva i all verdens land og rike. :klø:
Gjest Purple Haze Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Hva er det med småbyen, egentlig? Her hører folk på BoneyM, vet ikke hva speltlomper er, og insisterer på å drikke Asti Spumante. Hva i all verdens land og rike. :klø: Hvilke småbyer sikter du til? Kjenner meg ikke igjen gitt, og jeg bor i en småby....hmmmm......merkelig
Gjest Tnita Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Jeg vet heller ikke hva speltlompe er, og kan godt høre på BoneyM selv om jeg ikke gjør det og jeg er ikke fra noen småby.
Gjest Jest Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Det er på tide at noen tar et oppgjør med småbykulturen. BoneyM er ikke kult, det har aldri vært det, og vil aldri bli det. Speltlompe, derimot, er heller ikke nevneverdig. Mange mener at speltmel er overhypa, blant annet Sol79 mener dette, og det er noe vi bør ha respekt for. Når det gjelder land og rike er vel hovedregelen at dette ikke går sammen. Land og rike. lizm. I ofagbøkene var regelen by og land, hand i hand, men dette var en skjult strategi fra våre sosialdemokratiske idiologer, prentet inn i uskyldige barnesinn. For jeg er oppvokst i småbyen og de fra landet trodde de bare kunne komme inn å ta damene våre uten blygsel. De burde holde seg til sine egene. Like barn leker best, har nå alltid vert min mening. Nå ser jeg at Åslaug Haga er sykmelt og det sier jo sitt.
Skravla Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 (endret) Hva er det med småbyen, egentlig? Her hører folk på BoneyM, vet ikke hva speltlomper er, og insisterer på å drikke Asti Spumante. Hva i all verdens land og rike. :klø: Merkelige vesener disse småby-folkene. Godt du tar ansvaret og forsker litt for oss som ikke våger oss dit. Regner med en fyldig forskningsrapport ved en senere anledning. Rettet en aldeles grusom skrivefeil. Endret 15. juni 2008 av Skravla
ashera Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 Jeg er også ganske sjokkert. Ganske riktig er jeg fra en middels liten by selv, men der var det tross alt litt mindre sivilsert. Vi er både harry og rare, men det ligger jo i ryggmargen. Forskningsrapport. Ja takk. Det kommer når jeg består ex. phil. Eller var det ex. fac? :klø:
Gjest Casey Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 Hva er det med småbyen, egentlig? Her hører folk på BoneyM, vet ikke hva speltlomper er, og insisterer på å drikke Asti Spumante. Hva i all verdens land og rike. :klø: Hva er Asti Spumante?! Hvor har du havnet?
Gjest Bellatrix Skrevet 15. juni 2008 #9 Skrevet 15. juni 2008 Hva du definerer som småby vet jeg ikke. Men jeg hører på den musikken jeg vil, spiser den maten jeg liker og drikker den drikken jeg liker. BoneyM har jeg ikke hørt på mange år. Jeg har aldri hørt om speltlomper før de ble nevnt i en bryllupstråd. Asti hvafornoe? Er det forresten noen grunn til at jeg ikke skal høre på BoneyM? Til at jeg ikke skal drikke Asti Spumante? Jeg har klart meg fint uten speltlomper til nå, noen grunn til at jeg skal spise det?
Gjest Bolledeig Skrevet 15. juni 2008 #10 Skrevet 15. juni 2008 (endret) Tråden er ryddet Reglene Bolledeig (mod) Endret 15. juni 2008 av Bolledeig
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #11 Skrevet 16. juni 2008 Fresi gjør jo narr av KG-damene da vettu. Det er bare å lese i dagbøkene til folk her inne, da får man med seg mye rart.
Honey Bee Skrevet 16. juni 2008 #12 Skrevet 16. juni 2008 (endret) Hva er Asti Spumante?! Hvor har du havnet? Jeg måtte google navnet og så at det er den billig champagnen som er kjempegod Jeg har ennå tilgode å høre Boney M her hvor jeg bor men.... Endret 16. juni 2008 av Honey Bee
Blåbæret Skrevet 16. juni 2008 #14 Skrevet 16. juni 2008 Har verken hørt om Asti Spumante, BoneyM eller speltlompe. Bor jeg FOR langt ute på landet jeg da?
Gjest Helen Parr Skrevet 16. juni 2008 #15 Skrevet 16. juni 2008 Har verken hørt om Asti Spumante, BoneyM eller speltlompe. Bor jeg FOR langt ute på landet jeg da? Sannsynligvis.
Gjest Ansjoni Skrevet 16. juni 2008 #16 Skrevet 16. juni 2008 Jeg måtte google navnet og så at det er den billig champagnen som er kjempegod Jeg har ennå tilgode å høre Boney M her hvor jeg bor men.... Naa er vel ikke asti spumante champagne akkurat men...
Gjest Casey Skrevet 16. juni 2008 #18 Skrevet 16. juni 2008 Jeg måtte google navnet og så at det er den billig champagnen som er kjempegod Jeg har ennå tilgode å høre Boney M her hvor jeg bor men.... Champagne? Mener du da musserende vin fra det franske området/regionen Champagne? Det er kun denne franske regionen som får lov til å kalle sin drikk for "Champagne". Boney M hørte jeg sist på et discotek i Amsterdam. Men det er klart, kanskje "Sunny" og "Brown girl in the rain" er populært på landet også?
Fresi Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 16. juni 2008 Dersom man først insisterer på å høre på Boney M bør det i alle fall være denne: Daddy Cool Asti frarådes, spelt og cognac anbefales på det sterkeste .
Arwen Skrevet 16. juni 2008 #20 Skrevet 16. juni 2008 Naboen min i den siste leiligheten jeg bodde i i Oslo spilte Boney M konstant i perioder By the rivers of babylon har en fryktelig irriterendes bass når man har hørt den 237 ganger samme dagen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå