Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ei venninne (28 og 25 år) har tenkt oss på ferie til Hellas i juli. Ingen av oss har värt der för, og trenger derfor gode tips om reisemål som passer oss! :)

Jeg er mest opptatt av sol, bad og avslapning, hun önsker også kulturopplevelser. Begge to önsker seg til et sted med bra natteliv (hvor man treffer folk på vår alder). Til slutt bör prisnivået väre lavt.

Noen som har tips til steder?

Videoannonse
Annonse
Gjest gladlaks
Skrevet

Jeg har vært på øyhopping i Kykladene to ganger, og det anbefaler jeg veldig! Iallefall hvis dere skal reise mer enn 1 uke. Det er koselig med ferge, og ingen problem å finne et sted å bo (hotell- og romeiere står i flokk og venter på kaia). Vi betalte bare 10euro per person per natt da vi reiste, men det er et par år siden da.

Hvis dere bare vil være ett sted, så er de øyene jeg likte best: Naxos og Ios

Naxos er en litt større øy, og den har mange fine strender en kan ta buss ut til. Utelivet er bra, men det er nok mer liv på Ios. Der er det ganske høy partyfaktor, og lett å gå seg vill i de små labyrintgatene når en går fra bar til bar. Mulig det er endel yngre folk der da. Iallefall ikke mange familier :). Vi bodde på et skikkelig koselig sted på stranda ved havna. Der er det litt roligere..

Men, hvis jeg skulle dratt til Hellas igjen, hadde jeg nok dratt til Naxos. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Naxos er min desidert favoritt øy i Hellas.

Skrevet

Chios, Karfas. Masse kultur og severdigheter på Chios, nok natteliv på karfas uten å være et rølpested. Direktefly fra Oslo med Hellaswings og Lilleput.

Skrevet

Rethymnon på Kreta. Helt perfekt for sol og bad, man kan reise til for eksempel Knossos om man vil, dessuten er det en stor borg der (fortezza) som kan være interesang, nattelivet er også veldig greit. Det er en trygg plass og byen er såpass liten (ca 45 000inb) at folk kjenner deg igjen.

Elsker denne byen selv:)

Skrevet

Slenger meg på og sier Ios;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...