Gå til innhold

Sammenbinding av sanghefter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal printe ut de to sangene i sangheftet i dag + forside og meny. lurer på hvordan dere har tenkt å hefte/binde/knyte dem sammen? Eller skal dere bare ha løsark?

12

Videoannonse
Annonse
Gjest KristinK
Skrevet

Tror det er ganske vanlig å sette hull med en hullmaskin gjennom alle arkene og så tre et sløyfebånd igjennom og knyte i front e.l. Dette er enkelt og greit, men samtidig flott.

Det er også vanlig å rulle sammen arkene og legge de ved siden av hver kuvert. Problemet med dette er desverre det at når alle skal synge, blir det litt styr med å få rettet ut arkene slik at de er lette å holde foran seg.

Tror nok vi kommer til å gå for løsning nummer 1.12

Skrevet

Vi skal lage forsiden som et A-3 ark som brettes. Inni det ligger bordkart, sanger o.l. løst.

Vi har ikke lagt opp til hjemmesnekra sanger, men om det skulle komme noen er det isåfall bare å legge dem løst inni.

Skrevet

Takk og takk! tror jeg velger klassiker'n med sløyfebånd - det får jeg vel i en bokhandel som har litt bra utvalg? Har ikke flust med hobbyforretninger her i Hamar.

12

Gjest KristinK
Skrevet

Sløyfebånd får du kjøpt i vanlige sybutikker. En del gardinbutikker har det også, så det er ikke noe problem å få tak i! icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde sanghefter i halvparten av A4 størrelse. Jeg sydde sammen arkene i "ryggen" med symaskinen. Tråden var i gjennomgangsfargen i bryllupet vårt; burgunder.

Et tips: det er unødvendig å brette alle arkene før du syr heftet sammen. Hvis du bare bretter forsiden, kan du sy etter den. Arkene inni heftet vil da lett kunne brettes etter syingen.

Skrevet

Jeg har laget "omslag" til sangene av kartong i A3-størrelse. Så lager jeg hull i alle sangene og tar sløyfebånd i gjennom og knytter det foran icon_smile.gif Har forresten laget brettekant på forsidene så ikke de skal gå lett i stykker icon_smile.gif 12

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har kjøpt slike "dusker" en pleier å bruke på kirkeprogrammene.

Vi skal lage et hefte av et kort som skal være kombinert bordkort, sanghefte, meny osv - alle trykksaker til middagen skal inni der.12

Skrevet

Hei hei!

Vi skal ha det enkelt og greit - bare bruke hullemaskin og silkebånd...

Syntes det er best jeg...

Leste her inne at det gikk ann å bruke symaskin og tråd!!! Må man ha spess tråd da, eller går det med vanlig sytråd?

*litt skeptisk*

Hehe!

Lykke til videre alle sammen icon_smile.gif

Skrevet

Vi har lyst til å bruke en litt bred papirklemme midt på "ryggen" av heftet.. der man vanlighvis lager hull osv.. noen som vet hvor vi kan få tak i noe sånt?!12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...