Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok meg en titt nedi toalettmappen min og fant ut at alt jeg har av sminke og kosmetikk er minst 2 år gammelt. Ekkelt når jeg tenker over det.

Så derfor søker jeg råd hos dere vise mennesker om hvordan jeg ka fornye utvalget til en billig penge?! :)

Må jo også nevnes at jeg er veldig allergisk mot ganske mye har maksimalt sart hud, bruker apobase hudkrem(den blå) som base, tåler ikke annen krem..

Jeg trenger:

Det som må til for å legge en festsminke.. :P

altså: Koster, blusher, fundation, hårspray, maskara, pudder, consiler/dekkstift(som ikke tørker huden), ...(har jeg glemt noe nå?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ups feil kategori... jjajaa. vi får late som den ligge under velvære klær og kosmetikk da.. hehe...

*knips*

Skrevet

Det første som slo meg var at du i hvert fall må bruke mineral-foundation hvis du vil ha foundation. Jeg var mye plaga med tørr hud og kviser helt til jeg byttet ut pudder og foundation med mineral-foundation. Jeg bruker ID bare minerals, i farge fairly light (har ganske lys hud), men tror den vanligste er den som heter medium beige. Kan kjøpes veldig billig på blant annet LimeBeauty for kr. 132 (i motsetning til hudleier som tar 450,-). Husk å kjøpe en børste til å påføre pudderet med (mineral-foundation kommer i pudderform som "smelter" på huden din).

Ellers er det veldig fint med solpudder over. Her har jeg ingen spesielle å anbefale, jeg er fornøyd med begge jeg har hatt (Body Shop og Dior).

Gjest Keycha
Skrevet
Tok meg en titt nedi toalettmappen min og fant ut at alt jeg har av sminke og kosmetikk er minst 2 år gammelt. Ekkelt når jeg tenker over det.

Så derfor søker jeg råd hos dere vise mennesker om hvordan jeg ka fornye utvalget til en billig penge?! :)

Må jo også nevnes at jeg er veldig allergisk mot ganske mye har maksimalt sart hud, bruker apobase hudkrem(den blå) som base, tåler ikke annen krem..

Jeg trenger:

Det som må til for å legge en festsminke.. :P

altså: Koster, blusher, fundation, hårspray, maskara, pudder, consiler/dekkstift(som ikke tørker huden), ...(har jeg glemt noe nå?)

Her er en liten liste av det jeg ville kjøpt:

Smashbox- PhotoFinish Color Correcting Found Primer

Glominerals- Kabuki Brush

Glominerals- Glopressed Base- Honey Beige

Glominerals- Gloliquid lips- Colour: Romance

Chanel Moisturizing Bronzing Powder

Clarins Powder Blush

Lancome Mascara- Hypnose

TiGi Bed Head Hard Head Hairspray

Det er noe av det jeg ville sett nærmere på :)

Prisklassen er vel kanskje ikke den billigeste dessverre, men mye av det- sikkert mesteparten av det, fåes kjøptpå ebay. Glominerals anbefaler jeg på det sterkeste.

Lykke til :)

Skrevet
Det første som slo meg var at du i hvert fall må bruke mineral-foundation hvis du vil ha foundation. Jeg var mye plaga med tørr hud og kviser helt til jeg byttet ut pudder og foundation med mineral-foundation. Jeg bruker ID bare minerals, i farge fairly light (har ganske lys hud), men tror den vanligste er den som heter medium beige. Kan kjøpes veldig billig på blant annet LimeBeauty for kr. 132 (i motsetning til hudleier som tar 450,-). Husk å kjøpe en børste til å påføre pudderet med (mineral-foundation kommer i pudderform som "smelter" på huden din).

Ellers er det veldig fint med solpudder over. Her har jeg ingen spesielle å anbefale, jeg er fornøyd med begge jeg har hatt (Body Shop og Dior).

Kikket en snartur inne på LimeBeauty... fenomenalt.. da tror jeg jeg skal ta meg en tur på parfymeriet her i byen og få de til å finne ut hvilken tone jeg må bruke. For de utfører gratis sminking og slikt. så kan jeg bestille det over nett...

men hva med frakt og slikt? tenkte på å kjøpe meg bare en fundation i første ongang men om det er mye i frakt lønner det seg kanskje å kjøpe litt mer, selv om det blir toll da men.. hmmm?

Skrevet
Her er en liten liste av det jeg ville kjøpt:

Smashbox- PhotoFinish Color Correcting Found Primer

Glominerals- Kabuki Brush

Glominerals- Glopressed Base- Honey Beige

Glominerals- Gloliquid lips- Colour: Romance

Chanel Moisturizing Bronzing Powder

Clarins Powder Blush

Lancome Mascara- Hypnose

TiGi Bed Head Hard Head Hairspray

Det er noe av det jeg ville sett nærmere på :)

Prisklassen er vel kanskje ikke den billigeste dessverre, men mye av det- sikkert mesteparten av det, fåes kjøptpå ebay. Glominerals anbefaler jeg på det sterkeste.

Lykke til :)

takk skal du ha:) har tatt en titt på sidene til glo, det er mye bra:) men er så skeptisk til hvilken farge jeg skal ta, ettersom jeg er så uvant med både det å bruke mineralsminke og sminke generellt.

Gjest Keycha
Skrevet
takk skal du ha:) har tatt en titt på sidene til glo, det er mye bra:) men er så skeptisk til hvilken farge jeg skal ta, ettersom jeg er så uvant med både det å bruke mineralsminke og sminke generellt.

Jeg har alle fargene deres, kjøpte likegodt hele settet :P Jeg bruker forholdsvis en litt mørk en.. Hvordan er hudfargen din?

Skrevet

Den er ganske lys men litt gulaktig, venninnen min sier jeg har superlys olivenhud:P.. jeg har ikke peiling... bruker midlertidig matte mousse 040 fawn... den er egentlig litt for orange skulle hatt en med litt mer rosa pigmenter i...

Skrevet

Hvis du har tenkt til å teste ut fargene til ID før du kjøper dem så må du gå til en hudpleier, de selger ikke ID i parfymerier (med mindre de har hudpleie der også) så vidt jeg veit.

Noen av foundationene finnes også i små bokser a 2 g, kan være lurt å kjøpe en sånn først dersom du er usikker på fargen? Ser at LimeBeauty ikke har alle fargene inne i små bokser, men det finner du kanskje andre steder..

Skrevet

jo da de har hudpleier der... har siklet over id sminken de har liggende til utstilling...og jeg spurte hva prisen ble med hennes rabatt og likevel ble det over 400 kr.. sykt.. så når jeg fikk høre om LimeBeauty ble jeg sjeleglad :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...