hanbto Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 kattene våre krangler noe veldig for tiden. noen av dere har sikkert sedd mine tidligere innlegg. voksen hunnkatt kastrert, og hannkattunge 4 mnd, ikke kastrert. han underkastet seg fra førte stund, men har nå "sluttet med dette", og krangler med. fikk han for 4 uker siden. den siste uken har der kranglet mer og mer, og blitt mer hardhendte. skal jeg "gripe" inn i denne krangelen, eller la de krangle så busta fyker? redd for at det skal skje noe med de, at de skader hverandre ++..., og at dette er noe som kommer til å vare...
NovaFlare Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Kastrer hankatten din, det er ikke for tidlig Så går det seg nok til. Du kan separere dem om natten, så de får litt "fri" fra hverandre innimellom, ellers så ville jeg latt de ordne opp selv.
Lilith Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Mine er to og fire og slåss så busta fyker fra tid til annen fremdeles (gutt og jente, begge kastrerte). Jeg lar dem holde på litt før jeg skiller dem - mest av sympati for frøkna som ikke klarer å slippe unna.
hanbto Skrevet 15. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2008 takk for svar veterinæren her sier at de ikke vil kastrere han før han er 6 mnd gammel...derfor har det ikke blitt gjort enda. bruker å skille de om natten ja, hvis ikke er det ingen som får sove stakkars. de får vel bare holde på, men syntes så synd i de begge egentlig, han vil vel bare leke, og hun vil ha fred...
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Jeg synes det har mye å si om kattene bruker klør eller ikke når de sloss. Jeg har to stk som sloss mye, men det er aldri med klørene ute. Men det kan likevel se voldsomt ut når de holder på. Når jeg har vært ute for katter som ikke er vant med hverandre og sloss med klørne ute pleier jeg å skille dem. Katter kan jo skade hverandre hvis de går inn for det. Når de sloss uten å bruke klørne er det mer for lek eller for å avklare rangen dem imellom. Da synes jeg det er greiest å la dem ordne opp selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå