Gjest Poirot Skrevet 20. mai 2003 #1 Del Skrevet 20. mai 2003 For et sjarmtroll som har sex mens kjæresten sover. Det som opprører meg er at folk svarer ham at det ikke er overgrep siden de er sammen! De sier også at det er greit hvis hun ikke er jomfru! Mulig er ikke dette et overgrep, det må man se mer konkret på dette parets sexvaner for å vite, men at slike holdninger eksisterer!! http://www.lommelegen.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5750 Håper ikke det er min kjæreste, for å si det sånn Eller er jeg prippen??? :o Til info, her er hva straffeloven sier: § 192. Den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller B) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv, straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Ved vurderingen av om det er utøvd vold eller truende atferd eller om fornærmede var ute av stand til å motsette seg handlingen, skal det legges vekt på om fornærmede var under 14 år. Straffen er fengsel i minst 2 år dersom a) den seksuelle omgang var samleie Og loven gjelder uavhengig om man er sammen, jomfru eller andre forhold. heldigvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 20. mai 2003 #2 Del Skrevet 20. mai 2003 Ja, men det ble rett og slett litt vanskelig å uttale seg om syns jeg. Merkelig greie, og jeg forstår han har dårlig samvittighet, det er jo ikke helt greit. Men det blir litt drøyt å si det er voldtekt og liksom. Vet ikke helt hvor jeg skal plassere det jeg - det er ihvertfall ikke helt greit. Men det virket liksom litt uskyldig og på en måte. Nesten som om det var en med litt liten erfaring og ikke helt hadde hele kontrollen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 20. mai 2003 #3 Del Skrevet 20. mai 2003 Skjønner hva du mener. Men at de bare avviser jussen med et flir, og sier at såpass får man tåle er helt på tryne! Her er det 2 års minstestraff hvis hun hadde funnet det ut, og IKKE likt det. (En annen sak at det er vanskelig å bevise) Legg også merke til at han er litt spak i 1. innlegg, og er "ordentlig mann" ettersom han får full støtte fra folk i hytt og pine som synes det er helt greit å kn**e mens partneren sover HELE AKTEN, uten at det er diskutert på forhånd om det er ok eller ei. Hva om hun hadde traumatiske opplevelser fra før han ikke visste om? Hva om hun rett og slett ikke likte det? Hvor lenge bør man ha vært sammen før slik oppførsel isåfall er greit? Er det greit om ONS gjør slik? Juss er juss, like it or not! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 20. mai 2003 #4 Del Skrevet 20. mai 2003 Tror nok det hadde vært et sjakktrekk å finne ut på forhånd om hun synes sånt var greit, ja. Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 21. mai 2003 #5 Del Skrevet 21. mai 2003 Enig med Vibeke... Hadde kanskje vært en ide å finne ut slik på forhånd. Det mange skriver der at "det er jo ikke voldtekt så lenge det er kjæresten din" -er det jeg også reagerer på... Vel det kan det da være. Selv om han ikke mente det. Om hun ikke vet det, å han forteller henne det, er det meget mulig at hun ser på dette som ett overgrep.. men så er det da også en mulighet for at hun bare vil le av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 21. mai 2003 #6 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg har selv våknet av at min mann enten har fingret med meg eller vært inni meg. Dette er aldri noe vi har snakket om, men selv om jeg ikke liker det ville jeg aldri funnet på å kalle det voldtekt. Det er jo mannen min jo, og han har visse rettigheter, like it or not. Jeg mener derfor at det ikke er voldtekt, det skal veldig mye til før en kan anklage en mann/sambo/kjæreste for voldtekt. Det mener iallefall jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 21. mai 2003 #7 Del Skrevet 21. mai 2003 En bitteliten forskjell på fingring og å gjennomføre et samleie da kanskje? Tror jeg hadde blitt fly forbanna om jeg våkna slik jeg - ikke at jeg kan forstå hvordan noen verken kan sove gjennom eller at jeg kan forstå gleden av å gjøre det med en sovende person. Merkelige greier spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 21. mai 2003 #8 Del Skrevet 21. mai 2003 Kanskje ikke akkurat voldtekt, men en form for overgrep vil jeg si det er. Sex er noe som skal skje med samtykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 21. mai 2003 #9 Del Skrevet 21. mai 2003 Enig.... Hva slags utbytte får man av å ha seg med ei som ligger og sover? :o ...... En annen ting er vel at hun våkner kåt og klar av litt kosing.... Men våkner hun ikke får man vel for pokkern ta seg en tur på do eller noe... ?!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 21. mai 2003 #10 Del Skrevet 21. mai 2003 Lasse skrev: Hva slags utbytte får man av å ha seg med ei som ligger og sover? ...... He he....ganske komisk når du sier d sånn..... Husker at jeg en gang våknet av at gamlekjæresten min drev på m meg....og at jeg ble sur for d, likte d absolutt ikke.... DERIMOT gjorde jeg d samme m han jeg har nå i bynelsen av forholdet vårt, før vi flyttet sammen....Hadde fått nøkler til leiligheten hans, vært på byen og låste meg inn hos han god og gira, hoppet til sengs og så opp på han, foretok meg saker og ting som resulterte i reaksjoner....og til slutt våknet han av at jeg var i full gang oppå han....Han hadde derimot INGENTING imot å bli vekket på den måten, d forsikret han meg om flere ganger, så d ble til at jeg har gjentatt suksessen noen ganger etter d...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 21. mai 2003 #11 Del Skrevet 21. mai 2003 chimp: :-? det er slikt jeg ikke orker å tenke på at andre kan oppleve for tiden, her jeg sitter i min munketilværelse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 21. mai 2003 #12 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg har lest en artikkel om det motsatte (i Cosmopolitan, tror jeg...) Om gutter som hadde sex med kjæresten sin i søvne. Husker spesielt et eksempel hvor jenta synetes det hadde vært så bra og han hadde brukt masse tid på forspill o.l., og da hun morgenen etter sa det var det litt av en tur vi hadde i natt, husket han ingenting... Jeg vil ikke akkurat betegne det som overgrep. Og, når det gjelder denne saken synes jeg ikke det er så ille, heller. De har jo sex med hverandre til vanlig og han skader henne jo ikke på noen måte. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 21. mai 2003 #13 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg har selv våknet av at min mann enten har fingret med meg eller vært inni meg. Dette er aldri noe vi har snakket om, men selv om jeg ikke liker det ville jeg aldri funnet på å kalle det voldtekt. Det er jo mannen min jo, og han har visse rettigheter, like it or not. Jeg mener derfor at det ikke er voldtekt, det skal veldig mye til før en kan anklage en mann/sambo/kjæreste for voldtekt. Det mener iallefall jeg. Han har da ikke flere rettigheter enn andre bare fordi han er mannen din? Liker du det ikke så bør du jo si ifra! Synes det han som skrev innlegget gjorde kanskje var litt drøyt. Greit nok at hun har våkna av det før, men når hun ikke gjorde det denne gangen så synes jeg vel han burde latt være. Ville ikke likt det selv om kjæresten min hadde sex med meg når jeg sov. Jeg ville definitivt ha følt meg uttrygg. Å ha sex, selv om det er med kjæresten, når en person sover er et overgrep. Hadde det skjedd meg tror jeg jeg ville vært redd for å sove dersom jeg sa nei til sex, av den enkle grunn at han jo kunne tatt seg til rette mens jeg sov. Men det er meg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 21. mai 2003 #14 Del Skrevet 21. mai 2003 To kropper som finner hverandre i halvsøvnet er jo bare deilig da, men da må jo begge være enige om at det er OK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 21. mai 2003 #15 Del Skrevet 21. mai 2003 Lasse skrev: det er slikt jeg ikke orker å tenke på at andre kan oppleve for tiden, her jeg sitter i min munketilværelse... Tror jeg skal iføre meg nonnedrakten min og avlegge klosteret ditt et lite besøk i nattens mulm og mørke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 21. mai 2003 #16 Del Skrevet 21. mai 2003 :o :o Det var DEN arbeidsdagen!!! ..... Hvordan konsentrere seg om noe annet nå??? :-? *trenger en smiley for sikling*... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 21. mai 2003 #17 Del Skrevet 21. mai 2003 Hi hi hi!!!! Hensikten oppnådd.....Jeg er ikke helt snill nei.... (Ert, ert, ert....!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 21. mai 2003 #18 Del Skrevet 21. mai 2003 AAAARGHH!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 21. mai 2003 #19 Del Skrevet 21. mai 2003 Det er jo mannen min jo' date=' og han har visse rettigheter, like it or not. [/quote'] Det skal en del til før man anmelder kjæresten sin for voldtekt, ja, men det betyr ikke at det ikke er et overgrep. Og mannen din har slett ikke visse rettigheter som du ikke liker! Det er laaang tid siden kona var pliktig til å stille opp for mannen i senga. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å ha en liten samtale; stiller du deg positivt til å bli tafset på i søvne (J/N) hvis den tafsinga fører til at du våkner og vi har deilig sex (J/N) hvis den tafsinga ikke vekker deg for du er noen ganger et murmeldyr og er det da greit om jeg ikke stopper men gjør så mye som går med et sovende menneske (J/N). Hvis man ikke avklarer dette på forhånd, bør man ha såpass respekt at man slutter hvis ikke mennesket våkner av forsiktige tilnærmelser. Jeg synes det var morsomt med de kommentarene "hva hva hva, er du jomfru kanskje?? for da teller ikke hva du sier" "jeg er 18 og vi har hatt maasse sex for jeg er så stor og mandig" fårr non drittunger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 21. mai 2003 #20 Del Skrevet 21. mai 2003 Det må da være en utrolig deilig måte å våkne på?? Nam! Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå