Gå til innhold

Dusjforheng på offentlige bad

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

det er en ting jeg har fundert på leeeenge.. Hvorfor har de ikke dusjfoheng på offentlige bad? Jeg hører/leser om at mange av de offentlige badene har problemer med at folk ikke dusjer før de går i bassenget. Jeg er helt sikker på at dette problemet ville ha vært løst hvis de hadde hengt opp dusjforheng ved hver enkelt dusj. Tror at grunnen til at mange ikke dusjer før svømming er ikke fordi de er urenslige eller late, men fordi de synes det er ubehaglig å være naken foran andre mennesker og da spesielt helt fremmede mennesker!

Det er jo også mange mennesker som har komplekser og er sjenerte som synes det er uttrolig ekkelt å måtte være naken foran andre. Vet om at noen ikke engang vil vise seg naken foran kjærsten sin og har lett for å forstå at de ihvertfall ikke vil vise seg for andre.

Hvorfor gjøre det ikke noe med dette?

Det blir bedre for alle da flere antaglig hadde benyttet seg av de offentlige badene, det hadde blitt billigere m.t.p. at de ikke hadde behøvd å bruke så mye klor i vannet, og lettere for de som faktisk vil benytte seg av badene, men som vegrer seg bare pga. dusj manglene..

Hvilke tanker har dere rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet

Eg trur grunnen er så enkel som at eit dusjforheng fort vil bli surt og lukte vondt. Det er ein annan tråd om det å ikkje like å vere naken i fellesgarderober her også, den trur eg du kan lese viss du vil vite kva folk meiner om dette. Den tråden delte seg i to leirar: dei som meiner at ein burde ta omsyn til dei som ikkje kjenner seg vel, og dei som meiner at folk burde kunne ta seg i nakken og leve med det. Eg høyrer til den siste leiren.

Gjest Infralove
Skrevet

Det er faktisk ikkje lenge sidan dette vart diskutert. Her

Og grunnen til at der ikkje er dusjforheng, er fordi at det blir dyrt for dei som har bassenget. Om det er dyrare enn klor, veit eg ikkje.

Gjest Gjest
Skrevet

Man kunne vel hatt frostetnglassdører?

Må innrømme at de åpne dusjene ikke appellerer til meg... Men greier stort sett å leve med det... ;)

Skrevet

Uff. Med dusjforheng ville i allfall jeg vegret meg for å dusje i fellesdusj. Jeg er ikke overhygienisk, men reagerer når jeg kommer på hotellrom der det er bare forheng for dusjen. Vet jo fra tidligere bosteder at dusjforheng har det med å flagre og av og til klistrer de seg inntil kroppen også. Liker ikke å ha tøy klistret inntil meg når jeg vet det med stor sannsynlighet har vært klistret fast til de 50 forrige gjestene også.

Derimot så synes jeg godt man kan koste på lettvegger mellom dusjene så man får en egen bås.

Skrevet

Håpløst å holde rent nok. Jeg hadde ikke villet bruke en dusj med fellesforheng. Bakteriebombe de lux!

Skrevet (endret)
Håpløst å holde rent nok. Jeg hadde ikke villet bruke en dusj med fellesforheng. Bakteriebombe de lux!

Hei, men tror du det vil være værre enn å svømme i et basseng hvor nesten ingen har dusjet? Jeg mener absolutt ikke å være frekk, jeg lurer virkelig..Dusjforhengene må jo vaskes, hvis de blir vasket hver dag, tenker jeg at det ikke er så problematisk?

Rettelse..

Endret av lille_lam
Skrevet
Hei, men tror du det vil være værre enn å svømme i et basseng hvor nesten ingen har dusjet? Jeg mener absolutt ikke å være frekk, jeg lurer virkelig..Dusjforhengene må jo vaskes, hvis de blir vasket hver dag, tenker jeg at det ikke er så problematisk?

Rettelse..

Og hvem skal kokvaske alle forhgengene et par ganger om dagen? Og hvor?

For øvrig tviler jeg på at de som ikke dusjer nå plutselig begynner med det fordi det kommer opp dusjforheng.

Og for øvrg - ja, jeg syns det er verre med dusjforheng ørten personer før meg har vært borti enn å svømme i godt kloret vann.

Skrevet
Og hvem skal kokvaske alle forhgengene et par ganger om dagen? Og hvor?

De kan vel ha ansatte som vasker det? Det praktiske går det vel ann å finne en løsning på hvis de ønsker det?

For øvrig tviler jeg på at de som ikke dusjer nå plutselig begynner med det fordi det kommer opp dusjforheng.

Men mangel på dusjforheng er jo stort sett hovedgrunnen til at folk ikke dusjer, ikke fordi de er urenslig eller late.

Og for øvrg - ja, jeg syns det er verre med dusjforheng ørten personer før meg har vært borti enn å svømme i godt kloret vann.

Ok

Gjest Oxford
Skrevet

Jeg personlig tror at du har et poeng, lille_lam. :)

Skrevet

Hvilket badested har råd til å ansette folk bare for å vaske forheng, og bruke masse penger på å vaske de?

Jeg hadde fått noia om offentlige dusjforheng hadde klistret seg til kroppen min...

Skillevegger - ja takk, dusjforheng - nei takk!

Gjest Tigress
Skrevet

Trur ikkje det kjme verken dusjforheng eller skiljeveggar med det første, eg. Det er dyrt nok som det er å drive symjehallar, og di meir tid dei treng på å halde garderobar og dusjar reine, di meir vil det koste. Og det tek nok mykje meir tid å høgtrykksspyle masse skiljeveggar enn å berre spyle golv og fire store veggar.

Dei som slit med å dusje saman med andre får nok berre sjå på det som ei terapeutisk øving.

Gjest Glad i reiser
Skrevet

Men når jeg dusjer før jeg skal i bassenget så har jeg alltid på meg badedrakten/bikinien jeg da. Er det ingen andre som har det? Dusjer ikke naken før etter jeg har vært i bassenget.

Skrevet
Men når jeg dusjer før jeg skal i bassenget så har jeg alltid på meg badedrakten/bikinien jeg da. Er det ingen andre som har det? Dusjer ikke naken før etter jeg har vært i bassenget.

Man skal egentlig dusje uten badetøy før man går ut i bassenget. Men det må jo være bedre at folk dusjer med badedrakt enn at de ikke dusjer i heletatt.

Skrevet

Da blir du ikke ren. Du drar med deg svette, døde hudceller, såperester, bodylotionrester etc. ned i svømmebassenget, som gjør at man må klore enda kraftigere. Alt dette setter seg nemlig i badetøyet.

Skrevet
Hvilket badested har råd til å ansette folk bare for å vaske forheng, og bruke masse penger på å vaske de?

Jeg hadde fått noia om offentlige dusjforheng hadde klistret seg til kroppen min...

Skillevegger - ja takk, dusjforheng - nei takk!

Hei,

Såklart hvis de har mulighet til å sette opp skillevegger er det enda bedre! Jeg tenkte kansje det ble billigere med dusjforheng. Det jeg er opptatt av er at det skal være en eller annen form for skille.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg låner dusjen garasjen til noen venner som bor 2 minutters gange fra bassenget, så jeg lar vær i dusje når jeg kommer frem. (Smører meg ikke med noe, kler på meg ren badedrakt, og rent tøy. Er begrenset hvor skitten det går an å bli på 2 min gagne)

Men jeg håper det dukker opp en form for "betalbås" eller liknende med det første. Hadde vært greit å slippe å ta den ekstra omveien.

Gjest Gjest
Skrevet
Dei som slit med å dusje saman med andre får nok berre sjå på det som ei terapeutisk øving.

Eller som de fleste gjør, velge bort den treningsformen.

Synd med tanke på at den er svært skånsom for ledd og muskler, men det er nok egentlig ikke noe kommunene bør ta ansvar for.

Skrevet

Må innrømme jeg ikke helt ser det store problemet. Vil heller dusje i "åpent rom" enn med halv- og helskitne dusjforheng. Når jeg er i offentlige dusjer så er jeg mest opptatt av å få vasket meg så jeg kan få på badedrakten og hoppe i bassenget (eller få av badedrakten og kledd på meg hvis jeg er ferdig med å bade). Er minimalt interessert i de andre som dusjer, og slik tror jeg faktisk det er for de fleste. Har ikke modellkropp, men tror heller ikke jeg ser så rar ut at noen har interesse av å stå og glane på meg. 2 ben, 2 armer og 1 hode er nå det de fleste av oss er utstyrt med fra naturens side.....

Skrevet

Det heter "offentlige bad" ergo offentlige dusjer. Folk vet hva de går til. Klarer ikke folk å være naken i en damedusj, får de heller holde seg hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...