Gjest Erfaring med CLA? Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Noen som har prøvd CLA? Tenkte å gi helsekosten en sjanse. Rart hva en er villig til å prøve for å få bort noen kilo smertefritt. Er for min del snakk om 4-5 kg. Startet i går. Vekta i dag viste 300 gram mindre enn i går, men det er jo selvfølgelig bare tilfeldig...(gjett om jeg føler meg som en tulling som veide meg i dag da.....) Men kjekkt fordet. Noen andre som har prøvd CLA fettsyrer, som går under en rekke forskjellige merkenavn.Tonlin (?) er vel en annen variant.
Gjest Bolledeig Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 CLA er transfett, har vist seg å ha flere negative effekter på folk med både diabetes og hjerteproblemer, og jeg ville ikke anbefalt det til noen. I tillegg er de blitt pålagt å endre markedsføringen sin fordi det finnes overhodet ingen dokumentasjon på at dette har effekt for noe som helst. Advarer mot bruk av CLA SNT forbyr CLA-reklame
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Bolledeig maser som vanlig om transefettet sitt.... BOLLEDEIG: Kan ikke folk få kjøpe det de vil? Dette er et lovlig produkt. For meg fungerte ikke CLA. Men har du lyst til å prøve det, er det fritt frem. Det er i salg i Norge, så ikke les deg blind på alle advarsler som enkelte her masseproduserer.
Gjest Bolledeig Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Jeg nekter ingen, men jeg trenger ikke oppfordre til det heller. Dessuten har jeg også prøvd det en gang for lenge siden (det har jeg skrevet tidligere også) med en effekt lik null. Hvis folk hadde anbefalt ting som ikke funket til meg bare fordi de ikke skulle "hindre meg å kjøpe hva de ville" så ville jo hele grunnen til å spørre folk om råd falle bort.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Noen som har prøvd CLA? Tenkte å gi helsekosten en sjanse. Rart hva en er villig til å prøve for å få bort noen kilo smertefritt. Er for min del snakk om 4-5 kg. Startet i går. Vekta i dag viste 300 gram mindre enn i går, men det er jo selvfølgelig bare tilfeldig...(gjett om jeg føler meg som en tulling som veide meg i dag da.....) Men kjekkt fordet. Noen andre som har prøvd CLA fettsyrer, som går under en rekke forskjellige merkenavn.Tonlin (?) er vel en annen variant. tror ikke akkuratt der er noen umiddelbar fare for hjertet mitt eller diabetes uansett. ER I SUPER FORM:) uten at jeg er hverken lever på rare dietter eller trener utover lange turer med vogna. Det er faktisk mulig! Er i gang med CLA, og skal melde om det har noen effekt.....Litt transfett er jeg lite redd for en periode på noen md. Det tåler jeg helt fint. Men takk for svar uansett.
Gjest Gjest_skanky_* Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Tror CLA fungerte for meg, men jeg trente mye og spiste sunt i tillegg og hadde gjort dette en stund. Gikk ned litt mer når jeg tok CLA, men vanskelig å si om det bare var tilfeldigheter eller ei. Selv om det ikke er 100% bevist at det er slankende, så er det studier som tyder på at det øker muskelmasse og minsker fettprosent.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 CLA virker jo i forbindelse med trening... det har slett ingen effekt dersom man bare tar pillene uten å gjøra noe som helst....! det skal jo forbrenne fettet istedet for musklaturen.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #8 Skrevet 21. juni 2008 Noen som har prøvd CLA? Tenkte å gi helsekosten en sjanse. Rart hva en er villig til å prøve for å få bort noen kilo smertefritt. Er for min del snakk om 4-5 kg. Startet i går. Vekta i dag viste 300 gram mindre enn i går, men det er jo selvfølgelig bare tilfeldig...(gjett om jeg føler meg som en tulling som veide meg i dag da.....) Men kjekkt fordet. Noen andre som har prøvd CLA fettsyrer, som går under en rekke forskjellige merkenavn.Tonlin (?) er vel en annen variant. Du begynte med CLA i går, og tror du har gått ned noe i dag? :klø: Har du noensinne lest en artikkel om vektnedgang? Ting fungerer rett og slett ikke på den måten. Skal man gå ned i vekt på en sunn måte nytter det ikke å sitte på rumpa i sofaen og stappe i seg piller, shakes eller andre "mirakel"tilskudd. Den "smertefrie" vektnedgangen din tror jeg du bør se langt etter. Man må arbeide for å endre vekten (i hvertfall hvis man vil ha en sunn og varig vektnadgang). Latskap er uansett en vane du vil tjene på å fjerne. Legg om kostholdet ditt, begynn å gå litt turer eller andre ting som får opp pulsen, og ikke glem styrketreningen et par ganger i uken. Da skal du se at vekten går nedover, og forblir nede. Nok proteiner og styrketrening er et must dersom du ikke har lyst til å miste muskler underveis i slankingen. Og siden muskler utgjør mesteparten av forbrenningen din, antar jeg at du ikke ønsker dette. Kurer, piller og slikt har begrenset effekt. Og det følger alltid noe negativt med det. CLA er forøvrig ikke noe "slankemiddel", og man vil ikke gå ned i vekt av å spise dette.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #9 Skrevet 21. juni 2008 Du begynte med CLA i går, og tror du har gått ned noe i dag? :klø: Har du noensinne lest en artikkel om vektnedgang? Ting fungerer rett og slett ikke på den måten. Skal man gå ned i vekt på en sunn måte nytter det ikke å sitte på rumpa i sofaen og stappe i seg piller, shakes eller andre "mirakel"tilskudd. Den "smertefrie" vektnedgangen din tror jeg du bør se langt etter. Man må arbeide for å endre vekten (i hvertfall hvis man vil ha en sunn og varig vektnadgang). Latskap er uansett en vane du vil tjene på å fjerne. Legg om kostholdet ditt, begynn å gå litt turer eller andre ting som får opp pulsen, og ikke glem styrketreningen et par ganger i uken. Da skal du se at vekten går nedover, og forblir nede. Nok proteiner og styrketrening er et must dersom du ikke har lyst til å miste muskler underveis i slankingen. Og siden muskler utgjør mesteparten av forbrenningen din, antar jeg at du ikke ønsker dette. Kurer, piller og slikt har begrenset effekt. Og det følger alltid noe negativt med det. CLA er forøvrig ikke noe "slankemiddel", og man vil ikke gå ned i vekt av å spise dette. Oi, der fikk du tatt "de late og feite" en generell stripe. Og du tror jeg er dum du. Tror du ikke jeg vet veldig godt at man ikke mister vekt fra en dag til en annen?(i så fall er det vann....) For å gå ned 4 kilo (som er mitt mål) må man f.eks løpe 20 timer. Eller man kan spare 1000 kalorer i 28 dager....Man går ikke NED av å leve fornuftig og sundt! Man må spise MINDRE en kroppen trenger normalt for vedlikeHOLDE den vekta man har eller trene mer. Å trene hardt har den baksiden at man ofte blir MER sulten slik at man ikke går ned, på kort sikt i allefall. Mer musker får man sikkert også på sikt.Hvordan jeg fikk de 4 kiloene????Joda, jeg har produsert en baby. (har tatt av 3,5 kilo av de 7 som jeg satt igjen med etter at jeg fikk henne).Det skjer det mye rart med forbrenningen hos mange siste del av grviditet/rett etter fødsel. Man legger seg litt ut selv om man spiser det samme. Og ikke så lett å få av baby-kiloene så fort som man vil...Bare knall hard disiplin er årsak til at jeg ikke la på meg mye mer.....Å kalle meg lat er en fornærelse...Mye mulig du klarer å trene knall hardt, men det er ikke noe jeg kan prioritere nettopp nå. Går tur 1-2 timer pr dag. Raskt . Var villing til å prøve CLA, da eg har fått med meg at det fungerer for mange. Er klar over at det overveiende sannsynlig er et bom kjøp. Har da tapt 198 NOK, noe min økonmi tåler helt fint.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #10 Skrevet 21. juni 2008 Oi, der fikk du tatt "de late og feite" en generell stripe. Og du tror jeg er dum du. Tror du ikke jeg vet veldig godt at man ikke mister vekt fra en dag til en annen?(i så fall er det vann....) For å gå ned 4 kilo (som er mitt mål) må man f.eks løpe 20 timer. Eller man kan spare 1000 kalorer i 28 dager....Man går ikke NED av å leve fornuftig og sundt! Man må spise MINDRE en kroppen trenger normalt for vedlikeHOLDE den vekta man har eller trene mer. Å trene hardt har den baksiden at man ofte blir MER sulten slik at man ikke går ned, på kort sikt i allefall. Mer musker får man sikkert også på sikt.Hvordan jeg fikk de 4 kiloene????Joda, jeg har produsert en baby. (har tatt av 3,5 kilo av de 7 som jeg satt igjen med etter at jeg fikk henne).Det skjer det mye rart med forbrenningen hos mange siste del av grviditet/rett etter fødsel. Man legger seg litt ut selv om man spiser det samme. Og ikke så lett å få av baby-kiloene så fort som man vil...Bare knall hard disiplin er årsak til at jeg ikke la på meg mye mer.....Å kalle meg lat er en fornærelse...Mye mulig du klarer å trene knall hardt, men det er ikke noe jeg kan prioritere nettopp nå. Går tur 1-2 timer pr dag. Raskt . Var villing til å prøve CLA, da eg har fått med meg at det fungerer for mange. Er klar over at det overveiende sannsynlig er et bom kjøp. Har da tapt 198 NOK, noe min økonmi tåler helt fint. Oi, lei meg for alle SKRIVEFEILENE......Sorry....
skanky Skrevet 23. juni 2008 #11 Skrevet 23. juni 2008 Oi, lei meg for alle SKRIVEFEILENE......Sorry.... Hehe, rolig nå Syns du fikk et litt frekt svar der, men det er viktig å understreke at du må trene og spise riktig i tillegg til å ta CLA. Det er ganske mange som har misforstått og tror det er slankepiller man kan sitte i sofaen og knaske, når det heller er et kosttilskudd som kun er gunstig for de som trener og spiser riktig. Pillene i seg selv har ikke slankende effekt, det er i kombinasjon med trening at magien skal skje! NB: Disse påstandene er ikke 100 % vitenskapelig bevist, men studier som er gjort tyder på at det er slik. At CLA er et populært kosttilskudd blant fitnessutøvere men i høy grad mislikt av misfornøyde husmødre sier jo også noe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå