Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Hvordan er maten i norske fengsler? Spiser man på cella og får man spise det man vil? Tar fengsler hensyn til vegetarianere?
Donpedro Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 I en del fengsel får man mat fra samme kjøkken som større sykehus/institusjoner.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 På mange avdelinger i fenglser er det fangene som selv må lage maten. I avdelinger hvor man bor i boenheter er det flere fanger som deler kjøkken. Så går det på rundgang hvem som skal lage maten. Man kan selvsagt ikke spise akkurat hva man vil.. Det er ikke en restaurant. Fengsler har knappe nok ressurser om det ikke skal kjøpes ingredienser til ørten forskjellige retter hver dag...
Gjest nextlife Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Fengslene er pliktig til å ta hensyn matvaner som gjelder tro og overbevisning, (f. eks muslimer og veganere), samt nødvendige dietter hos de innsatte (allergi, diabetes o.l). Foruten dette tas det sjeden hensyn.
Transmogrifier Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 A-ha. Jeg tilhører den sjeldne sekten pIzZaGjeNgen, og kan bare spise en spesiell type pizza fra pizza baronen. Betyr det at jeg må vente til pizZaGjeNgen blir like stor på verdensbasis som islam før jeg havner i fengsel? Typisk norsk byråkrati, tar hensyn til barbariske religioner, men ikke min religion som er fredelig og tolerant. 3
Gjest nextlife Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 A-ha. Jeg tilhører den sjeldne sekten pIzZaGjeNgen, og kan bare spise en spesiell type pizza fra pizza baronen. Betyr det at jeg må vente til pizZaGjeNgen blir like stor på verdensbasis som islam før jeg havner i fengsel? Typisk norsk byråkrati, tar hensyn til barbariske religioner, men ikke min religion som er fredelig og tolerant. Snakker om diskriminering, du får bekjenne din tro når/hvis du havner innenfor, kanskje de tar hensyn til det
Karmela Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Som sagt, de fleste får mat levert fra storkjøkken - og mange minde bofelleskap lager mat på rundgang sammen på et vanlig kjøkken. Det er vanlig i noen avdelinger at de insatte feks på fredagen lager pizza som fredagskos o.l. utenom den vanlige maten som blir levert ferdig.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #9 Skrevet 9. juni 2014 Heller dårleg institusjonsmat, vil eg tru. Anonymous poster hash: 3ee96...03e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #10 Skrevet 9. juni 2014 Jeg er kronisk syk og får levert kommunemat. Det er samme mat som fengselet i kommunen får. Norsk, traust og smakløs husmannskost. Ihjelkokte grønnsaker. Seigt kjøtt. Null krydder annet enn salt og pepper. Jeg har Cøliaki, men har flere ganger fått levert pasta.... Anonymous poster hash: f14dd...325
Gjest Ung tøff mann Skrevet 10. juni 2014 #11 Skrevet 10. juni 2014 Hvordan er maten i norske fengsler? Spiser man på cella og får man spise det man vil? Tar fengsler hensyn til vegetarianere? RØMMEgrøt ! (barabomboshhhhhh) 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #12 Skrevet 10. juni 2014 Jeg er kronisk syk og får levert kommunemat. Det er samme mat som fengselet i kommunen får. Norsk, traust og smakløs husmannskost. Ihjelkokte grønnsaker. Seigt kjøtt. Null krydder annet enn salt og pepper. Jeg har Cøliaki, men har flere ganger fått levert pasta....Anonymous poster hash: f14dd...325 Buhu... Anonymous poster hash: a5f69...5ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå