Gå til innhold

Er det Incest ( Hypotetisk )

Gjest _ Gjestenes_Gjest_Fra Abrahams B

Fremhevede innlegg

Gjest _ Gjestenes_Gjest_Fra Abrahams B
Skrevet

Dette er hypotetisk spørsmål og har ingen rot i virkeligheten fra min side

Om en søster gir sin bror en ronk eller suger. Og kliner men det er ingen penetrasjon. Er det fremmdels incest

jeg mener det er. Hva mener dere ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det handler ikke her om hva noen mener. Dette er incest etter loven!

Gjest Gjest
Skrevet

Det er incest, men helt greit om begge er omtrent like gamle og det er 110% frivillig.

Er den ene 15, den andre 11, da er det ikke greit. 14 og 15, da er det greit. 20 og 16, også greit.

Synd jeg ikke har ei tvillingsøster

:klemmer:

Gjest Gjest
Skrevet
Det er incest, men helt greit om begge er omtrent like gamle og det er 110% frivillig.

Er den ene 15, den andre 11, da er det ikke greit. 14 og 15, da er det greit. 20 og 16, også greit.

EH?

ok, så lenge de er jevngamle er det ok?

hm..

StockDama har du noe du vil tilføye, fordi for meg blir det for drøyt å svare på noe slikt sprøyt

Gjest Gjest
Skrevet
Dette er hypotetisk spørsmål og har ingen rot i virkeligheten fra min side

Om en søster gir sin bror en ronk eller suger. Og kliner men det er ingen penetrasjon. Er det fremmdels incest

jeg mener det er. Hva mener dere ?

Er du medlem i en sekt eller noe? Hva skal Abrahams B bety?

Ja det er incest, hva får deg til å spørre? FORTELL!

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke HELT GREIT i det hele tatt!! Det er like ulovlig og straffbart !!!

Gjest Infralove
Skrevet

Ifølge loven er det vel incest, ja.

Men om du er ute etter personlege meiningar; På den eine sida, så syns eg det er greit. Folk må få elske den dei vil.

Men det kan jo hende at forelderen manipulerer barnet, slik at barnet får eit litt forvrengt syn på røynda. Og viss forelderen då blir saman med ungdomen...

Den incest- loven er sikkert grei å ha for sikkerhets skuld.

Gjest Gjest
Skrevet
EH?

ok, så lenge de er jevngamle er det ok?

hm..

Ja, så lenge de er gjevngamle.

Ja, JEG synes at det er greit om begge er gjevngamle og det er frivillig.

Har de sex er det greit, for de barn, da er det ikke greit og de bør straffes.

Gjest StockDama
Skrevet
StockDama har du noe du vil tilføye, fordi for meg blir det for drøyt å svare på noe slikt sprøyt

Nei, har ikke mer å tilføye. Etter loven er det incest...ikke noe å diskutere det.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, så lenge de er gjevngamle.

Ja, JEG synes at det er greit om begge er gjevngamle og det er frivillig.

Har de sex er det greit, for de barn, da er det ikke greit og de bør straffes.

Æsj, du får ønske deg en søster..

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke straffbart så lenge begge er under 18 år.

Gjest Glad i reiser
Skrevet
Det er ikke straffbart så lenge begge er under 18 år.

Incest er straffbart, og i dette tilfelle ville det vært incest. Og sex er ulovelig hvis den ene er 17 og den andre er 15, den seksuelle lavalderen er nemlig 16 år! Hjelpe meg :sint:

Gjest Gjest
Skrevet
Æsj, du får ønske deg en søster..

Hvorfor en søster når jeg kan få ei datter? Det kan jo bli hyggelig det.

Nå ble du vel enda mer kvalm?

Fint, for jeg synes det er sårende at folk sier æsj til meg :gråte: *hulk*

Og, nei, jeg ville ikke hatt sex med min datter om jeg hadde eller får ei. Er ikke en gang sikkert at jeg ville hatt sex med søstra mi en ganf om jeg hadde, men jeg har ikke noe i mot det om noen har det så lenge de ikke får barn, at det er frivillig og at de er gjevngamle.

Gjest Gjest
Skrevet
Incest er straffbart, og i dette tilfelle ville det vært incest. Og sex er ulovelig hvis den ene er 17 og den andre er 15, den seksuelle lavalderen er nemlig 16 år! Hjelpe meg :sint:

Sex mellom bror og søster er ikke ulovlig hvis begge er under 18.

Straffeloven § 198. "Den som har samleie med bror eller søster, straffes med fengsel inntil 1 år. Straff kommer ikke til anvendelse på personer under 18 år. "

Og sex er ikke straffbart hvis den ene er 17 og den andre er 15.

Straffeloven § 196. "Den som har seksuell omgang med barn under 16 år, straffes med fengsel inntil 5 år. [...] Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling. "

Gjest Glad i reiser
Skrevet
Sex mellom bror og søster er ikke ulovlig hvis begge er under 18.

Straffeloven § 198. "Den som har samleie med bror eller søster, straffes med fengsel inntil 1 år. Straff kommer ikke til anvendelse på personer under 18 år. "

Og sex er ikke straffbart hvis den ene er 17 og den andre er 15.

Straffeloven § 196. "Den som har seksuell omgang med barn under 16 år, straffes med fengsel inntil 5 år. [...] Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling. "

Greit, tok feil med tanke på søsken, det skal jeg innrømme. Men det står i loven at straff for seksuell omgang med barn under 16 KAN falle bort hvis det omtrent er lik alder og utvikling, så det vil si at det vil bli vurdert i hvert enkelt tilfelle! Betydningen av KAN FALLE BORT vil ikke si at det under enhver omstendighet ikke blir straffet i et tilfelle hvor den ene er 17 og den andre 15.

Gjest Gjest
Skrevet
Betydningen av KAN FALLE BORT vil ikke si at det under enhver omstendighet ikke blir straffet i et tilfelle hvor den ene er 17 og den andre 15.

Du har rett i at det vil være en vurdering med hensyn til alder, men når det bare er snakk om en forskjell på to år vil ingen bli domfelt; det kan fastslås på bakgrunn av rettspraksis.

Gjest Gjest
Skrevet
Ifølge loven er det vel incest, ja.

Men om du er ute etter personlege meiningar; På den eine sida, så syns eg det er greit. Folk må få elske den dei vil.

Men det kan jo hende at forelderen manipulerer barnet, slik at barnet får eit litt forvrengt syn på røynda. Og viss forelderen då blir saman med ungdomen...

Den incest- loven er sikkert grei å ha for sikkerhets skuld.

Wow, så klarte søren meg noen å presse frem kjærlighet her å. Snakker da om å suge og runke. Så unaturlig å si "folk må få elske den de vil"..

Gjest Glad i reiser
Skrevet
Du har rett i at det vil være en vurdering med hensyn til alder, men når det bare er snakk om en forskjell på to år vil ingen bli domfelt; det kan fastslås på bakgrunn av rettspraksis.

Ikke for å være vrang, men kunne du visst meg disse dommene? Fordi om det er snakk om "bare" to år forskjell så kan man likevel bli dømt selv om andre ikke har blitt dømt. Hvis det ene tilfelle er frivillig fra den under 16, mens det i det andre er ufrivillig så vil det være to helt forskjellige saker. Man ser ikke bare på rettspraksis. Og forresten, den rettspraksisen du prater om, regner med det er fra høyesterett du mener?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...