Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så godt at grøt funker så bra! Vi har nettopp begynt å innføre et grøtmåltid til, og satser på samme effekt ;)

Apropos tett i nesa, så gleder jeg meg til frøkna kan pusse nesa selv for jeg synes jeg har plukket nok buser i det siste og det er ikke særlig populært :glare:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha!! Buseplukking er noe skikkelig ekle greier.. "Heldigvis" kommer mesteparten ut av seg selv her, i mer eller mindre kontrollerte former...

Nå ligger lille og sover søtt i vogna, to timer etter jeg la han der!! Fikk et medium stort måltid grøt før jeg la han, og akkurat i tide før han ble sånn sint-sulten. Blid-sulten gutt og grøt med fruktmos er en god kombi! De to siste nettene har det vært en del tulling igjen, men jeg tror det er pga vaksinen han fikk på mandag. Før det hadde vi jo tre netter på rad hvor han sov gjennom natten. Håper denne rekordlange luren her hjelper på nattesøvnen i natt...

Hva er det forresten med all den teite reklamen på KG mobil plutselig??? Hårreisende irriterende!!!! :kjefte:

Skrevet

:hallo:

Det ser ut som om det er ein liten matmons du har fått deg. Veldig greit at han søv så godt etter grautmåltid. :tommelsmil: Og tullinga etter vaksina får me håpa at er raskt forbigåande. :Nikke:

Skrevet

Han er en matmons ja... Spiser og er sulten hele tiden! Men helsesøster sier at han er gjennomsnittlig både lang og tung, og at han følger sin egen kurve. Så da er det vel greit! Men man hører jo så mye om de som får MME i stedet for MM...

Nå har han sloknet for kvelden (håper jeg), og vi satser på at jeg ikke hører noe mer fra han før i morgen tidlig! :)

Skrevet

i dag er dagen for det store julebordet med jobben... Jeg er bedt og har sagt at jeg kommer, men nå har jeg verken lyst eller ork, og kjære er veldig usikker på å ha både kveldsmat og legging på lille helt alene. Tassene skal bort i helga, så det blir bare lille han må passe på, men det kan jo være mer enn nok det! Så vi har vel egentlig blitt enige om at jeg blir hjemme, men at jeg skal ha fri i kveld. Så kan jeg sitte i kjellerstua med fyr på peisen og kose meg med en bok eller strikking mens han tar lille. Da er jeg i alle fall i nærheten hvis det skulle trenges, og jeg tror virkelig ikke at kjære gir opp lettere bare fordi jeg er tilgjengelig. På mandag skal jeg på et møte kl 19, så da er han faktisk nødt til å legge lille selv, i tillegg til tassene!

Skikkelig dårlig vær i dag, regn og vind. Var ute på trilletur med herlige damer i går, og endte selvsagt opp på en kafe etterpå. Vips - så var den dagen over! :fnise: I dag har jeg og lille alt vært på butikken for å handle brød, og da vi kom hjem hadde vaskedamen alt kommet. Nå er hun i full sving, og jeg lurer på om vi skal ut en tur til for å kjøpe en DS-lader til størstetassen. Vaskedamen er nemmelig så effektiv at hun har ryddet den HELT bort, også forstår hun ikke norsk eller engelsk nok til å finne ut hvor den er!

Skrevet (endret)

Det høyrtest ut som ein fornuftig plan. :Nikke: Eg hugsar fremdeles første kvelden heimefrå då pjokken var liten. Plutselig ville han ikkje lenger ta flaske, så eg blei kalla heim igjen av ein passe frustrert pappa etter under 2 timar. :roll: Heldigvis hadde det ikkje utvikla seg til krise før eg kom heim, og han hadde fått i guten litt melk, men det var godt eg ikkje var vekke lenger. ;)

Endret av dreia
Skrevet

Frikvelden gikk kjempefint! Måtte trå til litt på mating av grøt (lille nektet å åpne gapet for pappan sin!) og på bading (dusjkabinettet er dratt ut fra veggen til ære for elektrikere, så kjære kom ikke til), men ellers klarte de seg fint! Lille sovnet med en gang etter å ha fått flasken sin på rommet, og har sovet siden. Kjære er masse stolt av seg selv! :fnise: Skikkelig manndomspeøve dette her! ;) På mandag skal jeg på et møte kl sju, så da er de faktisk nødt til å klare seg selv! Tror hemmeligheten ligger i å følge de daglige rutinene slavisk og at lille får nok søvn. Formiddagsluren i dag varte i hele 3 timer ute i vogna! :)

Skrevet

Godt han fikk det til. Neste gang går det enda bedre!

• Liker 1
Skrevet

Nå har mannen bestått ildprøven med lille, for i kveld var jeg på møte. Lille hadde vært veldig overtrøtt fordi han bestemte seg for å stå opp kl halv sju i dag tidlig, en time for tidlig. Rutinene ble helt i grøfta pga det, og han var ferdig med grøten sin kl 10, mot kl 15 vanligvis. Han har heller ikke sovet to-tre timer på dagen i dag som han har gjort de par siste dagene. Men mannen hadde klart å legge han uten store problemer, og fikk til og med til å lage melk med maltekstrakt i! Imponert! Så i helga skal jeg ut på byen med jentene for første gang på 1,5 år! (Var på byen med dem samme dag som innsetting i september i fjor, alkofritt selvsagt...det blir det ikke denne gangen!)

Skrevet

Så bra manndomsprøve er bestått :tommelopp:

Det blir kjekt med bytur :Nikke:

Skrevet

Så bra det gikk så fint! Godt for selvtilliten :) Og så åpner det mange muligheter for deg, ikke minst! Blir kjekt å komme seg ut en tur og legge vekk mammarollen for noen timer :jepp:

Skrevet

Ja gleder meg veldig til tur ut altså! :jepp:

Lille stod opp for tidlig i dag også ("tvang" han til å sove fra kl 04 og utover, ga opp halv sju), men nå ligger han ute i vogna og har sovet mer eller mindre i 1,5 timer. Var ute og overtalte han til sove mer for 20 minutter siden, og han ga seg til slutt! Jeg har også tenkt å bytte ut grøt midt på dagen med fruktmos+MME for å ikke bruke altfor mye grøt. Lille er jo en ganske kraftig kar som det er, så det er greit om han kan fylles opp med noe annet enn grøt! Han likte i alle fall ideen om fruktmos uten grøt (= godteri), så nå må jeg til og lage fruktmos selv hvis jeg ikke skal bli ruinert! Det er jo mye bedre med hjemmelaget også, så vet jeg hva som er i den! Har tenkt på å lage eget grøtpulver også, for å blande med MME, og fant en god oppskrift. Tenkte å prøve den i dag! :)

Nå har jeg akkurat bukket under for sjokolade-trang........ Hadde tenkt å holde meg unna sjokolade alle dager unntatt fredag, men av en eller annen grunn ligger det en diger Helnøtt i kjøleskapet og roper på meg..... :kjefte: Det er sikkert kjære som har lagt den der, for å lure meg i fella!! :fnise: Og det fungerte....

Skrevet

Etter flere dager hvor lille har våknet før kl 06 og nektet å sove igjen, virker det nå som om vi er på vei tilbake til våre gode rutiner. I dag våknet han også før kl 06, men jeg fikk lurt han til å sovne igjen (la han på puppen selv om vi begge vet at det ikke er noe der). Så har han fått en flaske i åtte-tida, og nå har han sovet i snart en time i vogga si. I dag skal vi en tur på butikken for å kjøpe MME og grøtpulver, og så får jeg kaffebesøk av en nabodame! Hun er en god del eldre enn meg (sånn 15 år eldre kanskje), men hun er veldig hyggelig! Har en sønn som er kompisen til lilletassen. Så, det spørs om jeg ikke må lage en liten sjokoladekake, eller kanskje kjøpe noe litt sunnere på butikken....

Her ser vi fram til en avslappende helg med bare hjemme-jobbing. Det kommer en haug med elektrikere på mandag, så vi må rydde kraftig i kjelleren så de kommer fram til kontaktene. I morgen kveld skal jeg ut med The Girlz og lillesøs - det blir kjempekos! Leeeeeeenge siden sist!! :hoppe: Storetass skulle egentlig overnatte hos en kamerat i dag, men så har kameraten blitt syk. Storetass kommer til å bli lei seg når jeg forteller at det ikke blir noe av, for han har gledet seg noe enormt. Kanskje vi skal finne på noe annet kos i stedet i kveld... gå en tur i skogen etter det har blitt mørkt, og spise godteri på en benk ved stien?!

Skrevet

Godt at lille er lett å lure og at du får sovet litt lengre om morgenen! De er gull de ekstra timene om morgenen!

Skogstur med snop høres ut som et veldig godt alternativ til overnattingsbesøk! :Nikke:

Skrevet

Kveldstur i mørket, helst med lommelykt, og godisstopp høyrest ut som ein super fredagskveld! :tommelsmil:

Skrevet

Mørketur i skogen med snop :hoppe: Det hadde jeg digget ;)

Skrevet

Mørketuren utgikk, for tassene fikk en kamerat på besøk. De har kost seg sammen i harmoni alle tre! :) Nå er mannen og storetass ute og handler julegave til lilletass. Som har lagt seg. Minste lille sovnet i grøtfatet igjen, bokstavelig talt, så han måtte jeg bare legge i vogga. Det var to timer siden og han skver tungt fortsatt. Ubadet og i body/strømpis... Rutiner, hva er det?! Satser alt på at søvn avler søvn og at vi ikke blir sittende oppe og synge sanger og hoppe på fanget hele natta...

Skrevet

Gleder meg til å se julekalenderen på NRK etterpå! :) Storetass fikk reise på ovenatting i dag i stedet, så det blir jeg og lilletass som skal se barnetv. Med lørdagsgodt og taco innabords!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...