Mayami Skrevet 5. november 2012 Forfatter #1921 Skrevet 5. november 2012 Det er ikke greit dette her altså! Alle vil jo gjerne gjøre det riktige, men det er jo vanskelig når ikke alle er enige i hva som er riktig! Mannen har kommet over det, og Lille har vært en fryd å være sammen med i dag, så de har kost seg veldig sammen. Jeg og Lille har vært på barselstreff, og gått lang tur. Jeg har begynt på et babyteppe til en liten en som kommer i april, og var veldig fornøyd med det, helt til den ?#$&%"# katten kom og lekte musejakt med strikketøyet mens jeg laget middag... så måtte jeg begynne på nytt..... Nå skal vi bare legge storetassen, så blir det henteburger og tv-kveld/voksentid!
Haley Skrevet 5. november 2012 #1922 Skrevet 5. november 2012 Vet godt hvor viktig det er med positive opplevelser for disse mannfolka for å styrke selvtilliten. De tror gjerne de er udugelige fordi de ikke har et sett med pupper og "morsinstinkt", men jeg har inntrykk av at det finnes "farsinstinkt" også Og for at baby'n skal knytte seg til pappa'n også, så må han jo delta på godt og vondt. Kos dere med voksentid!
Mayami Skrevet 5. november 2012 Forfatter #1923 Skrevet 5. november 2012 Det er ikke så enkelt nei... Men mannen er også sånn som alltid får til akkurat det han vil, og er vant til det, så når det er noe han ikke får til da, så gir han opp.. Bakdelen med å være flinkis! Gikk da fint i dag, så får bare satse på at det blir like bra i morgen! I kveld har lille våknet en del (ikke egentlig våknet, men mistet søvnen litt pga mistet smokk), så jeg har gått noen av meg burgeren i trappene! Ser heldigvis ut til å ha roet seg nå. Gleder meg til i morgen, for da skal jeg og lille ut på tangebesøk og på aleneshopping! Må ha nye cherroxer til minstetass og siklesmekker til lille. Tror kanskje det blir pannekaker til middag i morgen! Også må jeg finne på noe som jeg kan servere når venninne og vesla kommer på besøk på onsdag! Fruktsalat kanskje? Med vanilje-kesam! Namnam!!
Pasjonsblomst Skrevet 6. november 2012 #1924 Skrevet 6. november 2012 Mmm pannekaker;) Salte med flesk, eller mer søte? Og fruktsalat og vaniljekesam!! Nice! Håper dagen blir fin!
Mayami Skrevet 6. november 2012 Forfatter #1925 Skrevet 6. november 2012 Pannekaker må være søte ja! Men tror kanskje det blir ostesmørbrød/minipizzai dag.. Orker ikke ut og handle i striregnet... Har hatt en super dag så langt, lille er blid som en sol, og vi har vært både på tantebesøk OG på shopping!
pusilus Skrevet 6. november 2012 #1926 Skrevet 6. november 2012 Jeg orket egentlig ikke heller å dra ut i regnet etter første turen vi var, men så måtte jeg ha noen intimprodukter som de så fint kaller det og da var jeg pent nødt. Var tom i regnbuksen og skulle bare gi lita pupp før vi skulle på tur i vognen, det resulterte i at hun sover i vognen inne i gangen nå Slapp sludd, 2 grader og ganske kraftig vind for andre gang i dag, to innesovinger på en dag Pannekaker med sukker og flesk Godt fu er fornøyd med dagen så langt!
Haley Skrevet 6. november 2012 #1927 Skrevet 6. november 2012 Pannekaker er min livrett Men med blåbærsyltetøy, og ikke noe flesk
Mayami Skrevet 6. november 2012 Forfatter #1928 Skrevet 6. november 2012 Bruker sukker og sitornsaft på pannekaker jeg! Det er noe min mormor lærte meg, og nå har tassene og mannen også tatt over den tradisjonen! Bør prøves! Ble en fin dag, men endte opp fryktelig sliten rett før mannen kom hjem fra jobb (jobbet sent i dag), så fikk han til å dusje storetass. Så måtte storetass gjøre lekser, og akkurat da fikk mannen en telefon, så jeg måtte slite meg opp fra sofaen for å hjelpe. Kjenner at jeg vle litt irritert på mannen for at den telefonen kom akkurat da (totalt irrasjonelt, han kunne jo ikke noe for det, men det er SÅ typisk når jeg for en gangs skyld har sagt fra at jeg er sliten), men han gjorde det godt igjen med kake til "dessert" etter kveldsmat. Var på shopping med lille i bæresjal i dag, og fikk kommentar fra en eldre dame som sa at hun syntes vi unge mødre gjør rett i å bære barna heller enn å ha dem i vogn! Koselig! I jveld har lille igjen vært gabske urolig, og begynte plutselig å hyle en times tid etter jeg la han. Lurer på om det kan være tenner som gjør vondt, for han puttet begge hendene i munnen og var utrøstelig. Fikk roet han ned ved å ta han opp i stua og gi litt flaske. Da sovnet han igjen. Må prøve å få han til å sove ute igjen i morgen, til tross for møkkaværet. Han sover så utrolig godt ute og da sover han godt til natta også.
Miss I.W. Skrevet 7. november 2012 #1929 Skrevet 7. november 2012 Sukker og sitronsaft var nytt! Er det vanlig sitronsaft i spruteflaske? Selv er jeg påvirket av et amerikaopphold og spiser med maplesirup. Rart hvordan søvn avler søvn! Sånn har det alltid vært her også! Selv nå når hun nærmer seg tre. Skjelden et problem å legge henne, men vi får det igjen på morgenen (eller natta som jeg liker å kalle det! ).
honning Skrevet 7. november 2012 #1930 Skrevet 7. november 2012 (endret) Sukker og sitronsaft var nytt ja, det hørtes jo godt ut. Åh, nå fikk jeg lyst på pannekaker! Jeg fikk også kommentar en gang jeg gikk med lillegutt i bæresele av ei eldre dame som beundra mødre som bar barna sine på den måten Koselig da Endret 7. november 2012 av honning
Pasjonsblomst Skrevet 7. november 2012 #1931 Skrevet 7. november 2012 Lærte sukker og sitronsaft av forloveden, jeg.. og det ER kjempegodt! Bør prøves.. Nam!"!!!!
pusilus Skrevet 8. november 2012 #1932 Skrevet 8. november 2012 Sukker og sitronsaft *hmm* Tør kanskje å prøve.
Mayami Skrevet 9. november 2012 Forfatter #1933 Skrevet 9. november 2012 Takk for støtten på pannekakefronten, Pasjonsblomst! Det ER veldig godt, definitivt verdt å ofre en pannekake på! Er hos mor or og morfar nå, og lille stortrives! Nå litger han og tar dagens første dupp i vogna jeg lå i da jeg var liten. Flyturen i går gikk kjempefint, har smilte til alle de viktige mennene som satt der i dressene sine, så de fikk ikke lest noe særlig i Dagens Næringsliv! Det ble mer pludring enn økonomi! Kanskje det er løsningen på finanskrisen? Gi alle viktige menn et barn som de skal passe på, så har de ikke tid til å rote med aksjer og greier! *fredagerdagenforåløseverdensproblemer!* I dag skal jeg og mamma besøke en nabo her som jeg ikke har snakket med på mange år, og jeg tror mamma gleder seg til å vise fram barnebarnet!
Haley Skrevet 9. november 2012 #1934 Skrevet 9. november 2012 Så koselig å være hjemme en tur og vise fram lillegutt! Jeg drømte om KG-barseltreff i stua mi i natt, og det var utrolig koselig - om enn litt trangt Ønsker dere en riktig fin helg!
Mayami Skrevet 11. november 2012 Forfatter #1935 Skrevet 11. november 2012 Å, KG-barselstreff hadde vært en veldig god ide!! Synes liksom jeg kjenner dere alle sammen (er sikker på at vi hadde funnet på mye å snakke om) selv om jeg ikke en gang vet hvor alle bor! Er hjemme hos foreldrene mine nå, og det er kjempekoselig! De blir bedre kjent med Lille og han med dem. Lille har vært veldig snill og grei om dagen, men har sovet dårlig om natta. Han er veldig tett i nesa i to-tida hver natt, og det gjør at han ikke sover som han skal. I dag har han vært fryktelig sulten, og jeg har innført ett grøtmåltid hver dag. Han elsker det!
pusilus Skrevet 11. november 2012 #1936 Skrevet 11. november 2012 Kjekt med tur hjem Jeg har planer om en tur i desember igjen Så godt lille elsker grøt.
Mayami Skrevet 17. november 2012 Forfatter #1937 Skrevet 17. november 2012 Jeg er fryktelig dårlig på å oppdatere meg på KG om dagen, men prøver å være innom diverse dagbøker i alle fall! Selv om jeg ikke alltid får til å skrive så mye... Nå har lille rett og slett sovnet fra grøten sin! Sovnet i spusestolen sin stakkars liten... Vi får ra et bad også litt fruktmos etter duppen i stedet!
Pasjonsblomst Skrevet 18. november 2012 #1938 Skrevet 18. november 2012 hehe... fikk du han trygt i seng uten problemer? Veslemor mangler enda å sovne ved matfatet, med mindre det er foran brystet da Søtt! Er litt travle tider her også, og heller lite overskudd til data...
Mayami Skrevet 18. november 2012 Forfatter #1939 Skrevet 18. november 2012 Fikk lagt han i vogga en halvtimes tid, så spiste han en hel boks med fruktmos da han våknet igjen! En liten lur hjelper på apetitten! I dag har jeg gitt han grøt en gang alt, og tenker en porsjon til før sengetid. Etter vi begynte med kveldsgrøt har han sovet natten gjennom uten mat. Han sover også lenge etter midtpådagen-grøten sin, for da legger jeg han ut i vogna. Nå skal jeg og kjære lage oss tandoori-kylling a la Toro! Namnam!!
honning Skrevet 20. november 2012 #1940 Skrevet 20. november 2012 Herlig syn når de sovner i stolen midt i måltidet Blir lite skriving hos andre her også. Lite tid til data, og tiltak å skrive fra mobil
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå